nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Moses Maimuni,
Moses Maimuni Kimdir Hayatı,
Moses Maimuni Hakkında Data,
Moses Maimuni yaşam öyküsü
Moses Maimuni 1135 1204 yılları arasında yaşayan filozof
Moses Maimuni Kimdir?
Ortaçağın ilk hakiki Aristocusu olan İbni Rüşd'ün izini Moses Maimuni isimli bir Yahudifilozofu sürdürmüştür ancak, onun Ortaçağın belirli bir dönemi üstünde etkisi büyük olmuştur Maimuni için de hakiki filozofAristo'dur ve hiç kimse Aristo dek gerçeğe yaklaşamamıştır
Benzer şekilde o da Hıristiyanlığın ve öbür dinlerin Aristoculuk ile yorumlanabileceğine inanır Maimuni İbni Rüşd ile birleşerek, din ile felsefe aralarında kayda değer bir ayrılık olmadığını, yalnız dinin daha fazla anımsatıcılarla, felsefenin ise kavramlarla düşünüldüğünü söyler
Maimuni bir takım noktalarda İbni Rüşd'den ileri artan bir şekilde onu aşar Maimuni'ye kadar din ile felsefenin ayrılığadüştüğü tekrar, daha çok felsefeye inanmak gerekir Bir diğer deyişle: Vahye dayanan din kuralları ile felsefi bilgiler arasında bir uyuşmazlık olduğu süre, dini sembolikkarşılamak gerekir Burada ilk kez, akla dayanan bir dinanlayışı ile karşılaştığımızı söylemeliyiz
İskenderiyeli Clemens anlayışlı olmak için inanıyorumdiyordu Maimuni'ye kadar ise, yalnızca imana dayanan din, oysa bir birincil aşamadır Bundan sonra, akla dayanan bir din doğacaktır Ancak bir felsefî bilgi halinde olan dini kurallar bizi kutsal gerçeklere ulaştırabilir Maimuni de, benzer İbni Rüşd gibi, sonraları Skolastiğin aydınlık dönemine temel olacak olan, gerçek Aristoculuğun temsilcilerindendir
Alıntı *
Moses Maimuni Kimdir Hayatı,
Moses Maimuni Hakkında Data,
Moses Maimuni yaşam öyküsü
Moses Maimuni 1135 1204 yılları arasında yaşayan filozof
Moses Maimuni Kimdir?
Ortaçağın ilk hakiki Aristocusu olan İbni Rüşd'ün izini Moses Maimuni isimli bir Yahudifilozofu sürdürmüştür ancak, onun Ortaçağın belirli bir dönemi üstünde etkisi büyük olmuştur Maimuni için de hakiki filozofAristo'dur ve hiç kimse Aristo dek gerçeğe yaklaşamamıştır
Benzer şekilde o da Hıristiyanlığın ve öbür dinlerin Aristoculuk ile yorumlanabileceğine inanır Maimuni İbni Rüşd ile birleşerek, din ile felsefe aralarında kayda değer bir ayrılık olmadığını, yalnız dinin daha fazla anımsatıcılarla, felsefenin ise kavramlarla düşünüldüğünü söyler
Maimuni bir takım noktalarda İbni Rüşd'den ileri artan bir şekilde onu aşar Maimuni'ye kadar din ile felsefenin ayrılığadüştüğü tekrar, daha çok felsefeye inanmak gerekir Bir diğer deyişle: Vahye dayanan din kuralları ile felsefi bilgiler arasında bir uyuşmazlık olduğu süre, dini sembolikkarşılamak gerekir Burada ilk kez, akla dayanan bir dinanlayışı ile karşılaştığımızı söylemeliyiz
İskenderiyeli Clemens anlayışlı olmak için inanıyorumdiyordu Maimuni'ye kadar ise, yalnızca imana dayanan din, oysa bir birincil aşamadır Bundan sonra, akla dayanan bir din doğacaktır Ancak bir felsefî bilgi halinde olan dini kurallar bizi kutsal gerçeklere ulaştırabilir Maimuni de, benzer İbni Rüşd gibi, sonraları Skolastiğin aydınlık dönemine temel olacak olan, gerçek Aristoculuğun temsilcilerindendir
Alıntı *