Araçların en önemli parçası ön kaputun altında yer alan motordur Dışı ve donanımları ne kadar güzel olursa olsun motoru sağlam olmayan bir araçtan istediğiniz herhangi bir performansı almanız çok da mümkün değildir Pistonların içinde sürekli olarak hareket etmesi aracın ihtiyaç duyduğu gücün üretilmesine ve sürücünün araçtan istediği performansı elde edebilmesine imkan tanımaktadır
Çok sağlam bir maddeden üretilen bu bloğun da sorun yaşadığı durumlar olmaktadır Bu durumların oluşmasına ve ciddi sorunların oluşmasına aracın hararet yapması neden olabilmektedir Motor bloğu çatlağının olup olmadığının nasıl anlaşılacağı ve bu sorunun nasıl tamir edileceğine kısaca değinmeye çalışalım
Motor bloğu iki farklı katmandan oluşmaktadır Dış katman içerisinde soğutma suyu geçerken iç katman içerisin pistonlar ile bunun rahat çalışmasına yardımcı olan motor yağı yer almaktadır Motor bloğu çatlağı basit bir nedenden dolayı genelde dış katmanda oluşmaktadır Çatlak oluşmasının anlaşılması için farklı noktalara bakmak gerekebilir Bunların hepsi motor bloğunda çatlak olduğunu işaret edecektir
Çatlak küçükse motor suyunda eksiltme durumu ile karşılaşılabilir Soğutma suyunu içinde bulunduran haznede ve radyatörde bir sorun yoksa bu çatlak olduğunu işaret edecektir Bloğun etrafında sıklıkla yağ kaçağının gözükmesi dış katmanda çatlak olduğu işaret eder
İç katmanda çatlak oluşması durumda motor suyunun içerisinde yağ karışacaktır Aynı zamanda aracın çekişinde önemli ölçüde bir düşüş yaşanacaktır Hatta bazı durumlarda tekleme ve boğulma belirtileri de baş göstermeye başlayacaktır Aniden aracın stop etmesi de bu sorunun belirtilerinden birisidir Hatta çatlak çok büyümüşse aracın hiç çalışmamasına dahi şahit olabilirsiniz
Motor bloğu çatlağının olduğunu anlatan en sık belirtiler bunlardır Bunların yanı sıra daha çok sayıda farklı belirti bulunmaktadır Çatlaktan emin olmak için yapılması gereken aracın bir flite kaldırılarak altında kaçak olup olmadığına bakmak olacaktır Başlangıçta çatlak küçük olsa dahi zamanla bu çatlak büyüyecektir Bu sorunun önüne geçebilmek için hızlı hareket etmek ve sorunu başlangıçta çözmek gerekecektir Bu konuda gerekli işlemi yapmak için bir motor ustasına gitmeniz gerekiyor
Çok sağlam bir maddeden üretilen bu bloğun da sorun yaşadığı durumlar olmaktadır Bu durumların oluşmasına ve ciddi sorunların oluşmasına aracın hararet yapması neden olabilmektedir Motor bloğu çatlağının olup olmadığının nasıl anlaşılacağı ve bu sorunun nasıl tamir edileceğine kısaca değinmeye çalışalım
Motor bloğu iki farklı katmandan oluşmaktadır Dış katman içerisinde soğutma suyu geçerken iç katman içerisin pistonlar ile bunun rahat çalışmasına yardımcı olan motor yağı yer almaktadır Motor bloğu çatlağı basit bir nedenden dolayı genelde dış katmanda oluşmaktadır Çatlak oluşmasının anlaşılması için farklı noktalara bakmak gerekebilir Bunların hepsi motor bloğunda çatlak olduğunu işaret edecektir
Çatlak küçükse motor suyunda eksiltme durumu ile karşılaşılabilir Soğutma suyunu içinde bulunduran haznede ve radyatörde bir sorun yoksa bu çatlak olduğunu işaret edecektir Bloğun etrafında sıklıkla yağ kaçağının gözükmesi dış katmanda çatlak olduğu işaret eder
İç katmanda çatlak oluşması durumda motor suyunun içerisinde yağ karışacaktır Aynı zamanda aracın çekişinde önemli ölçüde bir düşüş yaşanacaktır Hatta bazı durumlarda tekleme ve boğulma belirtileri de baş göstermeye başlayacaktır Aniden aracın stop etmesi de bu sorunun belirtilerinden birisidir Hatta çatlak çok büyümüşse aracın hiç çalışmamasına dahi şahit olabilirsiniz
Motor bloğu çatlağının olduğunu anlatan en sık belirtiler bunlardır Bunların yanı sıra daha çok sayıda farklı belirti bulunmaktadır Çatlaktan emin olmak için yapılması gereken aracın bir flite kaldırılarak altında kaçak olup olmadığına bakmak olacaktır Başlangıçta çatlak küçük olsa dahi zamanla bu çatlak büyüyecektir Bu sorunun önüne geçebilmek için hızlı hareket etmek ve sorunu başlangıçta çözmek gerekecektir Bu konuda gerekli işlemi yapmak için bir motor ustasına gitmeniz gerekiyor