Motor bildiğiniz gibi birçok araçta ön tarafta kaputun altında bulunmaktadır Motorun sabit bir şekilde orada durmasına yarayan ve motorun sessiz bir şekilde çalışarak aracın gerek duyduğu gücü üretmesi çok önemlidir Sabit bir şekilde motorun durması için motor takozu veya kulağı çok büyük önem arz etmektedir Yüksek kalite bir malzemeden üretilen bu parça az bir esneklik payına sahiptir
Durduk yere kopma yaşanmaz ancak yolda giderken yüksek sarsıntılı olan noktalarda parçanın kopma veya dışında ki kauçuk’un aşınma riski vardır Ancak ne olursa olsun kolay bir şekilde yerinde oynaması mümkün değildir Ya da motorun aşağıya sallanmasına neden olacak kopukluk yaşanmaz
Motor kulağın da arıza olduğunu anlamak için farklı yollar bulunmaktadır Sıra ile bunları aktarmaya çalışalım İlk olarak aracın rölanti halinde çalışırken motor kısmında yaşanan sarsıntının araç içerisinde fark edilmedi ile bu durum baş gösterir Hareket halinde olduğunda gaza bastığınızda olduğundan daha yüksek bir sarsıntı yaşanacaktır Sarsıntı çoğaldıkça daha çok tıkırtı ve şıkırtılar ortaya çıkacaktır Eğer kulakta önemli bir hasar oluşmuşsa hareket halindeyken ön tarafta sallanma olacaktır Bu da aracın yolda düz bir çizgide gitmesinin önüne geçecektir Sarsıntı gözle dahi görülebilecek seviyeye gelebilir Bu durum motor kaputu açıldığında rahat bir şekilde görülebilecektir Bu noktaya dikkat etmek çok önemlidir
Motor kulağında ki arıza sadece motorda titremeye veya sarsıntıya neden olmaz aynı zamanda araç içerisinde yer alan donanım da titreşimin neden olduğu sesler ortaya çıkabilir Motor kulağının en büyük amacı araç içerisinde yaşanabilecek sarsıntıyı ve titreşimi emmesidir Eğer bu görevi layıkıyla yerine getiremezse o parçanın kısa sürede değişmesi gerekir
Bunun için herhangi bir oto sanayine gidebilirsiniz veya araç servisine giderek gerekli işlemin yapılmasını sağlayabilirsiniz Motor kulağı sorunu çok sık rastlanan bir sorun değildir Genelde dışında ki plastik madde de aşınma yaşanabilir Bu da yüksek sıcaklık ve aşırı soğuk olduğu durumlarda yaşanan genleşme ve sertleşme nedeniyle yaşanır Bu da parçanın yerinden kopmasına ve motorda sarsıntı oluşmasına neden olacaktır
Durduk yere kopma yaşanmaz ancak yolda giderken yüksek sarsıntılı olan noktalarda parçanın kopma veya dışında ki kauçuk’un aşınma riski vardır Ancak ne olursa olsun kolay bir şekilde yerinde oynaması mümkün değildir Ya da motorun aşağıya sallanmasına neden olacak kopukluk yaşanmaz
Motor kulağın da arıza olduğunu anlamak için farklı yollar bulunmaktadır Sıra ile bunları aktarmaya çalışalım İlk olarak aracın rölanti halinde çalışırken motor kısmında yaşanan sarsıntının araç içerisinde fark edilmedi ile bu durum baş gösterir Hareket halinde olduğunda gaza bastığınızda olduğundan daha yüksek bir sarsıntı yaşanacaktır Sarsıntı çoğaldıkça daha çok tıkırtı ve şıkırtılar ortaya çıkacaktır Eğer kulakta önemli bir hasar oluşmuşsa hareket halindeyken ön tarafta sallanma olacaktır Bu da aracın yolda düz bir çizgide gitmesinin önüne geçecektir Sarsıntı gözle dahi görülebilecek seviyeye gelebilir Bu durum motor kaputu açıldığında rahat bir şekilde görülebilecektir Bu noktaya dikkat etmek çok önemlidir
Motor kulağında ki arıza sadece motorda titremeye veya sarsıntıya neden olmaz aynı zamanda araç içerisinde yer alan donanım da titreşimin neden olduğu sesler ortaya çıkabilir Motor kulağının en büyük amacı araç içerisinde yaşanabilecek sarsıntıyı ve titreşimi emmesidir Eğer bu görevi layıkıyla yerine getiremezse o parçanın kısa sürede değişmesi gerekir
Bunun için herhangi bir oto sanayine gidebilirsiniz veya araç servisine giderek gerekli işlemin yapılmasını sağlayabilirsiniz Motor kulağı sorunu çok sık rastlanan bir sorun değildir Genelde dışında ki plastik madde de aşınma yaşanabilir Bu da yüksek sıcaklık ve aşırı soğuk olduğu durumlarda yaşanan genleşme ve sertleşme nedeniyle yaşanır Bu da parçanın yerinden kopmasına ve motorda sarsıntı oluşmasına neden olacaktır