Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

MOTOR ÜFLEMESİ

MOTOR ÜFLEMESİ
0
215

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,763
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
MOTOR ÜFLEMESİ NEDİR ? NASIL ANLAŞILIR ?
Motor içerisinde bulunan pistonlar, segmanlar, silindirler ve yataklar zaman içerisinde aşınırlar Segmanların görevi piston ile silindir arasındaki sızdırmazlığı sağlamaktır Üstteki segman, patlama zamanında oluşan basıncı muhafaza eder Alttaki segman görevi ise piston aşağıya inerken silindirdeki yağı sıyırarak kartere indirmektir Silindir ile segmanlar arasında boşluk artıkça sıkıştırma zamanında kompresyon (basınç) kaybı yaşanır Pistonlar yukarı doğru hareketle hava yakıt karışımını sıkıştırırlar Bu sıkışma esnasında aşınmış durumdaki segmanlar havanın motor içine kaçmasına ve yağ kapağından üflemesine neden olur Hava yakıt karışımında azalma söz konusu olup, motor gücünün düşmesine sebep olur Motor üflemesinin kontrolü yapılırken motorun çalışma sıcaklığına gelmesi gerekir ( 80 90 derece arası ) Motor soğukken bir miktar üflemesi normal sayılır Motor parçaları arasında milimetrik olarak, ısınmaya karşı genleşme payı bulunmaktadır

Motor üflemesinden sonraki aşama, segmalardaki aşınma arttıkça, motorun yağ yakmaya başlamasıdır
Motor üflemesi olayı kompresyon kaybıdır Sıkıştırılmış hava yakıt karışımı motorun içine geçtiğinden dolayı yağ çubuğu çıkartılarak yada yağ kapağı açılarak motor üflemesi anlaşılabilir Motorun rektifiye olması gerektiğini tam olarak anlamak için silindir kompresyon testi yapılmalıdır

Motorda uygun yağ kullanılmaması durumda da kompresyon kaçağı meydana gelmektedir
Motor içerisindeki aşıntı artıkça, parçalar arasında yağ filminin muntazam oluşmaması, kompresyon kaçaklarının artması ve yağın yanma odasına sızarak, yanması sonucu motor performansında kayıplar meydana gelir Motor yağ yakmaya başladıysa aşınma artmış demektirMotorun kontrolünün yapılarak, motor rektefiyesi yapılması gerekir
 

Similar threads

Motorda Üfleme Yağ Yakma Rektifiye Nedir Ve Nasıl Anlaşılır Motorun çalışma prensibi Pistonlar, silindirler, segmanlar, yataklar ve birçoğu prensibine göre çalışır, bir müddet sonra gerek kullanımdan, gerek ömrünü doldurmuş olmasından ötürü zamanla aşınan motor parçalarıdır. Segmanlardan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
327
6DİZEL MOTORLARDA OLUŞAN SORUNLAR 1 Güç düşüklüğü 2 Motor yağının eksilmesi 3 Düşük yağ basıncı 4 Hararet yükselmesi 5 Motorun zor çalışması 6 Mekanik sesler, motordan gelen garip sesler 7 Egzozdan çıkan, siyah, mavi yada beyaz duman 8 Yakıt sarfiyatının artması...
Cevaplar
0
Görüntüleme
230
MOTORDA YAĞ SARFİYATI FAZLA 1 Contalarda yağ kaçağı vardır 2 Piston segmanları aşınmış olduğundan yağ kaçırmaktadır 3 Motor çalışırken egzoz borusundan mavi duman çıkıyorsa bu, umumiyetle segmanların yağ kaçırdığına işarettir Veya subap lastiklerinin aşınmasından dolayı yanma odasına yağ...
Cevaplar
0
Görüntüleme
297
MOTORUN TEKLEMESİ VE SARSINTILI ÇALIŞMASININ SEBEBİ NEDİR? Araç seyir halindeyken özellikle yokuş çıkarken yada aracın üzerinde yük varken veya kalkış esnasında tekleme yapıyorsa muhtemel sorun ateşleme sisteminden kaynaklanır Buji kurum bağlamış,yağlanmış olabilirBuji kablosu deforme olmuş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
253
Motora Segman Atma İçten yanmalı olan bütün motorlarda çeşitli sebeplerden dolayı oluşan yağ eksiltme yada üfleme gibi sorunlardan dolayı piston segmanların yenisiyle değiştirilme olayına segman atma denmektedir. Araç motorunda olan pistonlar bir silindir içinde aşağı yukarı çalışmaktadır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
217
858,508Konular
982,841Mesajlar
30,629Kullanıcılar
kayzen3131Son üye
Üst Alt