Motora Segman Atma
İçten yanmalı olan bütün motorlarda çeşitli sebeplerden dolayı oluşan yağ eksiltme yada üfleme gibi sorunlardan dolayı piston segmanların yenisiyle değiştirilme olayına segman atma denmektedir. Araç motorunda olan pistonlar bir silindir içinde aşağı yukarı çalışmaktadır. Pistonun üzerinde olan segmanlar komresyonu sağlar. Kısaca geri alınmakta olan havanın yakıt karışımını sıkıştırmaya ve olan karışımın ateşlenmesiyle oluşan basıncı kaçırmayıp pistonu aşağı doğru itmeye yardımcı olmaktadır.
Pistonlar ve segmanlar belirli bir zaman sonra çarpan düşer, aşınır ve silindirin içinde olan basıncı tam olarak tutamaz hale gelir. Silindir gömleğine temas halinde oldolayı genelde pistondan önce segman aşınır. Böyle bir durumda yenileri takılmaktadır. Segman atılmasından önce silindirin gömleği, pistonu ölçülüp tolerans değerlerinin kurtarıp kurtarmadığına bakılır. Bu silindir gömleği ile piston arasındaki uzaklık 0.2, 0.5 mm kadar olması gerekmektedir.
Segmanın atılmasının amacı aracın motoru yağ yakıyorsa, çekişten düşüyorsa ve üflüyorsa segmanların yenileriyle değiştirilip motorun eski performansına, gücüne kavuşmasını sağar. Bu segman atma işi bütün içten yanmalı motorlarda geçerlidir. Araba, gemi, kompresörler, iş makineler ve jeneratörler gibi birçok motorla çalışanlara araçlara segman atılması yapılmaktadır. Pistonu olan makinelerde pistonu silindire göre alışması oldukça zor olacaktır. Bununla beraber iyi derecede sızdırmazlık sağlanmadığından dolayı sürtünme kuvveti de büyük bir değere çıkacaktır. Bundan dolayı pistonu olan makinelerde piston üzeri açılmış kanallara göre uygun segmanlar kullanılması gerekli olacaktır.
Motora Segman Atma Nasıl Yapılır
Motora segman atma dikkat edilmesi gereken iş iştir. Pistondan segman çıkarırken genel olarak kırılır bunun içinde dikkat ve ustalık önemlidir. Segmanı çıkartmak için ilk olarak pistonu tutup Segmanda biraz açıklı bulunmaktadır bu açıklığı çok az şekilde genişleterek bir tarafını kanaldan kurtarmanız gerekir daha sonra çevirip segmanı kendinize doğru çekmeniz gerekir yukarı çekildiğinde kırılma ihtimali vardır. Segmanı yerine takarken de üzerinde bulunan açıklığı çıkardığımız gibi biraz genişletip daha sonra piston da bulunan kanallara tekrar yandan takıyoruz ve segmanı kanalına oturtuyoruz. Pistonu gömleğe takarken pistonda bulunan pimi gömlekte olan boşluğa oturtuyoruz, eğer oturmazsa pistonu kırma ihtimali vardır.
Motora Segman Atma Maliyeti Nedir ?
Motora segman atmak araç için çok önemlidir aracın gücüne artış sağlayabilir. Segman atmanın belli bir maliyeti olmaktadır. Segman atma yöntemleri araçtan araca aynı zaman da ustadan ustaya göre farklılık göstermektedir. Genel olarak segman atma maliyeti de 700-1500 tl arasında değişiklik gösterebilir, böylelikle aracın motoruna gerekli olan parça değişimi ve bakım yapmış olacaksınız. Bu bakımda segman atma işi hep olarak motorun durumunu göz önüne almak gerek ve bu şekilde aracın motoruna segman attırıp ilerleyen zamanlarda daha büyük bir sorun oluşmasını da engelleyebilirsiniz.
İçten yanmalı olan bütün motorlarda çeşitli sebeplerden dolayı oluşan yağ eksiltme yada üfleme gibi sorunlardan dolayı piston segmanların yenisiyle değiştirilme olayına segman atma denmektedir. Araç motorunda olan pistonlar bir silindir içinde aşağı yukarı çalışmaktadır. Pistonun üzerinde olan segmanlar komresyonu sağlar. Kısaca geri alınmakta olan havanın yakıt karışımını sıkıştırmaya ve olan karışımın ateşlenmesiyle oluşan basıncı kaçırmayıp pistonu aşağı doğru itmeye yardımcı olmaktadır.
Pistonlar ve segmanlar belirli bir zaman sonra çarpan düşer, aşınır ve silindirin içinde olan basıncı tam olarak tutamaz hale gelir. Silindir gömleğine temas halinde oldolayı genelde pistondan önce segman aşınır. Böyle bir durumda yenileri takılmaktadır. Segman atılmasından önce silindirin gömleği, pistonu ölçülüp tolerans değerlerinin kurtarıp kurtarmadığına bakılır. Bu silindir gömleği ile piston arasındaki uzaklık 0.2, 0.5 mm kadar olması gerekmektedir.
Segmanın atılmasının amacı aracın motoru yağ yakıyorsa, çekişten düşüyorsa ve üflüyorsa segmanların yenileriyle değiştirilip motorun eski performansına, gücüne kavuşmasını sağar. Bu segman atma işi bütün içten yanmalı motorlarda geçerlidir. Araba, gemi, kompresörler, iş makineler ve jeneratörler gibi birçok motorla çalışanlara araçlara segman atılması yapılmaktadır. Pistonu olan makinelerde pistonu silindire göre alışması oldukça zor olacaktır. Bununla beraber iyi derecede sızdırmazlık sağlanmadığından dolayı sürtünme kuvveti de büyük bir değere çıkacaktır. Bundan dolayı pistonu olan makinelerde piston üzeri açılmış kanallara göre uygun segmanlar kullanılması gerekli olacaktır.
Motora Segman Atma Nasıl Yapılır
Motora segman atma dikkat edilmesi gereken iş iştir. Pistondan segman çıkarırken genel olarak kırılır bunun içinde dikkat ve ustalık önemlidir. Segmanı çıkartmak için ilk olarak pistonu tutup Segmanda biraz açıklı bulunmaktadır bu açıklığı çok az şekilde genişleterek bir tarafını kanaldan kurtarmanız gerekir daha sonra çevirip segmanı kendinize doğru çekmeniz gerekir yukarı çekildiğinde kırılma ihtimali vardır. Segmanı yerine takarken de üzerinde bulunan açıklığı çıkardığımız gibi biraz genişletip daha sonra piston da bulunan kanallara tekrar yandan takıyoruz ve segmanı kanalına oturtuyoruz. Pistonu gömleğe takarken pistonda bulunan pimi gömlekte olan boşluğa oturtuyoruz, eğer oturmazsa pistonu kırma ihtimali vardır.
Motora Segman Atma Maliyeti Nedir ?
Motora segman atmak araç için çok önemlidir aracın gücüne artış sağlayabilir. Segman atmanın belli bir maliyeti olmaktadır. Segman atma yöntemleri araçtan araca aynı zaman da ustadan ustaya göre farklılık göstermektedir. Genel olarak segman atma maliyeti de 700-1500 tl arasında değişiklik gösterebilir, böylelikle aracın motoruna gerekli olan parça değişimi ve bakım yapmış olacaksınız. Bu bakımda segman atma işi hep olarak motorun durumunu göz önüne almak gerek ve bu şekilde aracın motoruna segman attırıp ilerleyen zamanlarda daha büyük bir sorun oluşmasını da engelleyebilirsiniz.