Motorsiklet kullanırken nelere dikkat etmeli
İleri ve guvenli suruş teknikleri eğitmeni Uğur Ertekin, motorsiklet surerken nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlatarak kazaların kurallara uymamaktan ve basi,t htalardan meydana geldiğini soyledi
İleri ve guvenli suruş teknikleri eğitmeni Uğur Ertekin, motosikletin tehlikeli bir taşıt olmadığını belirterek, ''Kazalar, kurallara uymamaktan, basit hatalardan ve eğitimsizlikten dolayı gercekleşiyor'' dedi
ART Motoakademi Eğitim ve Danışmanlık Şirketi Baş Eğitmeni Ertekin, Antakya Motosiklet Sevenler Derneği'nin etkinliğine katılmak icin bulunduğu Hatay'da AA muhabirine yaptığı acıklamada, motosiklet kullanmanın bir zevk, tutku ve yaşam tarzı olduğunu kaydetti
Kurallara uygun kullanıldığında, motosikletin diğer taşıtlar kadar guvenli olabileceğini ifade eden Ertekin, şunları soyledi:
''Ancak, ulkemizde kurallara ve eğitime gerekli onem verilmiyor Daha gectiğimiz gunlerde Alanya'da 3 genc hayatını kaybetti Kazalar, kurallara uymamaktan, basit hatalardan ve eğitimsizlikten dolayı gercekleşiyor Otomobil ve diğer araclar icin kurs alan suruculer, daha gerekli olan motosiklet icin eğitim almayı duşunmuyor 2 yıl İngiltere'de 'Trafik Motorize Ekipleri'ni eğitiminde gorev aldım Turkiye'de ise trafik polislerine dahi yeterli eğitimi almadan motosiklet teslim ediliyor''
Motosiklet kullanmanın ''sanat'' olarak değerlendiren Ertekin, ''Motosiklet kullananların heybelerinin birinde şans, diğerinde ise tecrube vardır Oğrenilen doğrularla tecrube heybesi dolar Bu da kaza riskini asgari duzeye indirir Buna rağmen, kazaların yuzde 80'i surucu hatalarından kaynaklanıyor Kalan yuzde 20 ise bozuk ve mucurlu yollar, hava koşulları, aniden yola kopek veya başka hayvanın cıkması, yollara makine yağı, mazot veya kaydırıcı maddelerin dokulmesi diğer arac suruculeri gibi etkenlerdir'' diye konuştu
Motosikleti bulunan herkesin ''ileri ve guvenli suruş eğitimi alması gerektiğini ifade eden Ertekin, şoyle devam etti:
''Motosiklet kullanımı keyifli, zevkli ancak dışsal faktorler nedeniyle biraz karmaşıktır Motosikletin gucunu, kendi gucunuz, deneyiminiz ve bilginizle birleştirerek, kendinizi diğer arac kullananlarla ayrıcalıklı gorebilirsiniz Bazen 2030 yıl motosiklet kullananlar hic kaza yapmayacaklarını sanırlar Kilometre katetmek cok onemli değil, onemli olan ileri ve guvenli suruş eğitimi almak ve kurallı davranmaktır''
GUVENLİ SURUŞ VE SAĞLIK İCİN ONLEMLER
Motosiklet suruculerin arkalarında birinin olması ve grup halinde gezinti yapılmasının kazaları azalttığına dikkati ceken Ertekin, bayan surucu sayısının artmasının da sevindirici olduğunu ifade etti
Olumlu kazaların buyuk coğunluğu surucunun giysi ve diğer malzeme eksikliğinden kaynaklandığını vurgulayan Ertekin, konuşmasını şoyle surdurdu:
''120190 kilometre hızla giden bir motosikletli duz yolda duştuğunde en az 30 ile 60 metre arasında suruklenir Şayet ruzgara, ateşe, yağmura dayanıklı tulumu varsa, bu olası doku kayıplarını onler Ayrıca kask, elen, bot veya cizme giymek şarttır Bu giysiler sadece suruculer icin değil, arkasında oturanlar icin de gecerlidir Bir de motosikletin bakımı, lastikleri, fren sistemi her yola cıkmadan kontrol edilmeli Riski minimize etmek ve potansiyel tehlikeyi sezmek icin 5 duyumuzu kullanmalıyız''
Motosiklet kullananların mutlaka ''kulak tıkacı'' kullanmaları gerektiğini belirten Ertekin, ''85 desibelden sonra kulak aşırı motor gurultusu ve ruzgardan dolayı olumsuz etkilenir Bu da ileri zamanlarda duyma kayıplarına neden olur Bu nedenle mutlaka uzun yol kateden suruculer kulak tıkacı kullanmalı ve 6 ayda bir KBB uzmanına gorunmelidir'' diye konuştu
AA
haber7
İleri ve guvenli suruş teknikleri eğitmeni Uğur Ertekin, motorsiklet surerken nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlatarak kazaların kurallara uymamaktan ve basi,t htalardan meydana geldiğini soyledi
İleri ve guvenli suruş teknikleri eğitmeni Uğur Ertekin, motosikletin tehlikeli bir taşıt olmadığını belirterek, ''Kazalar, kurallara uymamaktan, basit hatalardan ve eğitimsizlikten dolayı gercekleşiyor'' dedi
ART Motoakademi Eğitim ve Danışmanlık Şirketi Baş Eğitmeni Ertekin, Antakya Motosiklet Sevenler Derneği'nin etkinliğine katılmak icin bulunduğu Hatay'da AA muhabirine yaptığı acıklamada, motosiklet kullanmanın bir zevk, tutku ve yaşam tarzı olduğunu kaydetti
Kurallara uygun kullanıldığında, motosikletin diğer taşıtlar kadar guvenli olabileceğini ifade eden Ertekin, şunları soyledi:
''Ancak, ulkemizde kurallara ve eğitime gerekli onem verilmiyor Daha gectiğimiz gunlerde Alanya'da 3 genc hayatını kaybetti Kazalar, kurallara uymamaktan, basit hatalardan ve eğitimsizlikten dolayı gercekleşiyor Otomobil ve diğer araclar icin kurs alan suruculer, daha gerekli olan motosiklet icin eğitim almayı duşunmuyor 2 yıl İngiltere'de 'Trafik Motorize Ekipleri'ni eğitiminde gorev aldım Turkiye'de ise trafik polislerine dahi yeterli eğitimi almadan motosiklet teslim ediliyor''
Motosiklet kullanmanın ''sanat'' olarak değerlendiren Ertekin, ''Motosiklet kullananların heybelerinin birinde şans, diğerinde ise tecrube vardır Oğrenilen doğrularla tecrube heybesi dolar Bu da kaza riskini asgari duzeye indirir Buna rağmen, kazaların yuzde 80'i surucu hatalarından kaynaklanıyor Kalan yuzde 20 ise bozuk ve mucurlu yollar, hava koşulları, aniden yola kopek veya başka hayvanın cıkması, yollara makine yağı, mazot veya kaydırıcı maddelerin dokulmesi diğer arac suruculeri gibi etkenlerdir'' diye konuştu
Motosikleti bulunan herkesin ''ileri ve guvenli suruş eğitimi alması gerektiğini ifade eden Ertekin, şoyle devam etti:
''Motosiklet kullanımı keyifli, zevkli ancak dışsal faktorler nedeniyle biraz karmaşıktır Motosikletin gucunu, kendi gucunuz, deneyiminiz ve bilginizle birleştirerek, kendinizi diğer arac kullananlarla ayrıcalıklı gorebilirsiniz Bazen 2030 yıl motosiklet kullananlar hic kaza yapmayacaklarını sanırlar Kilometre katetmek cok onemli değil, onemli olan ileri ve guvenli suruş eğitimi almak ve kurallı davranmaktır''
GUVENLİ SURUŞ VE SAĞLIK İCİN ONLEMLER
Motosiklet suruculerin arkalarında birinin olması ve grup halinde gezinti yapılmasının kazaları azalttığına dikkati ceken Ertekin, bayan surucu sayısının artmasının da sevindirici olduğunu ifade etti
Olumlu kazaların buyuk coğunluğu surucunun giysi ve diğer malzeme eksikliğinden kaynaklandığını vurgulayan Ertekin, konuşmasını şoyle surdurdu:
''120190 kilometre hızla giden bir motosikletli duz yolda duştuğunde en az 30 ile 60 metre arasında suruklenir Şayet ruzgara, ateşe, yağmura dayanıklı tulumu varsa, bu olası doku kayıplarını onler Ayrıca kask, elen, bot veya cizme giymek şarttır Bu giysiler sadece suruculer icin değil, arkasında oturanlar icin de gecerlidir Bir de motosikletin bakımı, lastikleri, fren sistemi her yola cıkmadan kontrol edilmeli Riski minimize etmek ve potansiyel tehlikeyi sezmek icin 5 duyumuzu kullanmalıyız''
Motosiklet kullananların mutlaka ''kulak tıkacı'' kullanmaları gerektiğini belirten Ertekin, ''85 desibelden sonra kulak aşırı motor gurultusu ve ruzgardan dolayı olumsuz etkilenir Bu da ileri zamanlarda duyma kayıplarına neden olur Bu nedenle mutlaka uzun yol kateden suruculer kulak tıkacı kullanmalı ve 6 ayda bir KBB uzmanına gorunmelidir'' diye konuştu
AA
haber7