Yaz mevsimindeki bunaltıcı sıcaklar sadece bizleri değil, kullandığımız araçları da olumsuz yönde etkilemektedir. Artan sıcaklıklara bağlı olarak birçok araçta hararet yapma sorunları ortaya çıkmaktadır. Peki motorun hararet yapması ne demektir? Adından da anlaşılacağı üzere motordaki sıcaklığın normalden daha fazla olması, motorun hararet yapması durumu olarak değerlendirilir.
O halde motor neden hararet yapar, bunu inceleyelim.
Aracın motorunda bulunan termostat, eski araçlarda yazlık ve kışlık olarak 2’ye ayrılır. Yaz mevsimi şartlarında aracınızda kışlık termostat bulunması, motorun hararet yapma nedenlerinden biridir. Yeni nesil araçlarda ise termostat kısmı standart olup bütün araçlarda aynıdır. Bu araçlarda rezistanslı fan sistemi mevcut olup buna çift devre fan da denilmektedir. Bu çift devreli fanın ikinci devresi daha kuvvetli döner ve maksimum bir soğutma elde edilir. Bu ikinci devrenin teknik bir hata nedeniyle çalışmadığını düşünürsek motorun harareti yükselecektir. Araçta su kaçağı olması da motor hararetini yükselten unsurlardandır. Kış aylarında kullanılan antifirizin kalitesiz olması, devirdaim kanatlarında dökülmeler yapmış olabilir ve bu durum neticesinde yetersiz su sirkülasyonu oluşup motorun harareti yükselebilir. Radyatör, kalorifer peteği ya da su taşıyan borulardan birinin tıkalı olması da motorun hararet yapması nedenlerinden biridir.
O halde motor neden hararet yapar, bunu inceleyelim.
Aracın motorunda bulunan termostat, eski araçlarda yazlık ve kışlık olarak 2’ye ayrılır. Yaz mevsimi şartlarında aracınızda kışlık termostat bulunması, motorun hararet yapma nedenlerinden biridir. Yeni nesil araçlarda ise termostat kısmı standart olup bütün araçlarda aynıdır. Bu araçlarda rezistanslı fan sistemi mevcut olup buna çift devre fan da denilmektedir. Bu çift devreli fanın ikinci devresi daha kuvvetli döner ve maksimum bir soğutma elde edilir. Bu ikinci devrenin teknik bir hata nedeniyle çalışmadığını düşünürsek motorun harareti yükselecektir. Araçta su kaçağı olması da motor hararetini yükselten unsurlardandır. Kış aylarında kullanılan antifirizin kalitesiz olması, devirdaim kanatlarında dökülmeler yapmış olabilir ve bu durum neticesinde yetersiz su sirkülasyonu oluşup motorun harareti yükselebilir. Radyatör, kalorifer peteği ya da su taşıyan borulardan birinin tıkalı olması da motorun hararet yapması nedenlerinden biridir.