Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Motosiklet beyni neden yanar

Motosiklet beyni neden yanar
0
270

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Her elektronik ve motorlu olarak çalışan araçlarda olduğu gibi motosikletlerde de belirli bir işleyiş ve prensipler doğrultusunda aracın hareketi sağlanır Burada bir takım elektronik devreler ve mekanik cihazların işleyişi ile motosiklet çalışır

Arabalarda olduğu gibi motosikletlerde bir takım parçalar ve bu parçaları kontrol eden ünitelerden oluşmaktadır Örneğin motosikletin ateşlemesini sağlayan kontrol ünitesi veya sinyal lambasının çalışmasını sağlayan başka bir ünitedir Tüm bu üniteler aslında motosikletin işleyişini daha sağlıklı hale getirerek yolda güvenle ilerlememizi ve mekanizmanın iyi bir şekilde çalışmasını sağlamaktadır

Tüm bu kontrol üniteleri genel olarak motosiklet üzerinde beyin olarak adlandırılır Bu beyinler sayesinde motosiklet üzerinde birçok işlev kolaylıkla yerine getirilir Herhangi bir arıza sonrası kullanılmak istenen işlev yerine getirilemeyeceğinden motosiklet üzerinde beynin kontrol amaçlı olarak önemi fazladır

Motosiklet üzerinde elektronik sistemler farklılık arz eder Çünkü her devrenin kendine has işleyişi ve kullanım alanları vardır Güç üreten ve sistemi besleyen kaynaklar alternatör ve akü olarak adlandırılır Ateşleme ve enjeksiyon üniteleri genel olarak motosiklet üzerinde kontrolleri sağlayan sistemelerdir Ayrıca bunlara ek olarak motosikletler üzerinde elektriği tüketen sinyaller, ikaz lambaları da bulunmaktadır


Motosiklet üzerinde devrelerin kontrol ettiği anahtar görevi gören röle adı verilen parçalarda son derece önemli işlevleri bulunmaktadır Röle elektrik ile çalışan ve sistemin kontrolünü sağladığı anahtarlardır Röleler büyük bağlantı uçlarını üzerlerinde toplayarak sistemlerde kontrol sağlanması için vazgeçilmez elemanlardan biri olarak karşımıza çıkar

Bir de motosiklet sürücüleri tarafından yanlış bilinen bazı durumları açıklamakta fayda var Bu tip yanlış bilgiler yüzünden motosiklet beyni yanması gibi pek çok soruna davetiye çıkartabilirsiniz Öncelikle motosikletin kutup başlarını kısa devre yapmak son derece tehlikeli ve yapılmaması gereken bir işlemdir Ortaya çıkan kıvılcımlar nedeniyle akünün patlaması gibi bir durum ortaya çıkacaktır Bu bakımdan her iki kutup başı birbirine sürtülmemelidir

Bir de akü kutup başlarının oksitlenmesini önlemek adına gres yağı sürülmesi son derece yanlış bir uygulamadır Çünkü gres yağı içinde bulunan asit akü kutup başlarının daha kolay bir şekilde oksitlenmesine neden olacaktır Bu bakımdan akü kutup başlarına gres yağı sürülmemelidir Gres yağı yerine vazelin sürülmelidir Vazelin içerisindeki maddelerden dolayı hem oksitlenmeyi korur hem de akü kutup başlarının bozulmasını önler Gelelim farklı bir şekilde yapılan bir yanlışa daha

Otomobil aküsünden motosiklet aküsüne takviye yapmak son derece hatalı bir işlemdir Motosiklet aküsü yapısı itibariyle otomobil aküsünden daha farklı bir amper değerine sahip olduğundan akünün arızalanmasına neden olacaktır Takviyenin bu şekilde yapılması ayrıca motosiklet beyni olarak tabir edilen parçanın da yanmasına ve işlevini yitirmesine neden olacaktır Bu bakımdan motosiklet üzerinde yer alan teknik verilere dikkat ederek ona göre bir müdahalede bulunmak gerekmektedir
 
858,496Konular
981,672Mesajlar
29,757Kullanıcılar
firat118Son üye
Üst Alt