Çalışır bir durumda olan motosikletin aniden durması ve gaz yememesi durumu çeşitli etkenlere bağlı durumlarda ortaya çıkar. Örneğin havaların çok soğuk olduğu dönemlerde teklemeler şiddetlenir. Motor gaz yükleme esnasında motorun aniden stop etmesi,gaz yememesi karbüratör sisteminde bir arızanın gerçekleştiğini ortaya serer. Sorun karbüratörün hızlı devirde olmasıdır. Özellikle motor yakıt eksikliğinde arızalanmaya hızlı meyillenir.
Motorun karbüratör hortumu mutlaka sökülmeli ve temizlenmelidir. Motor yeri ne kadar temiz ve bakımlı olursa motosiklet gaz yememe sorunu ile karşı karşıya kesinlikle gelmez.Yakıt hortumu söküldüğünde bu durumda hassas davranmalı,zarar verilmemelidir. Parçaların kaybolması ve orjinalliğini yitirmesi ,yanlış tamir sonrası ortaya çıkar. Motor bir zaman sonra değerini yitirmeye başlar. Eğer sökülen hortum temiz ise ve hiç bir sorun teşkil etmiyorsa motorun diğer ayarlarına bakmak en doğrusu olacaktır. Motorun çalışmasını aksatan bir parçada arıza söz konusu olabilir. Mühim olan arızanın nereden geldiğini tespit etmektir. Bu ayarlar motorların marka çeşitlerine göre değişir.
Motosiklet Gaz Yemiyorsa Bu Hususlara Dikkat Ediniz !
– Motor sevdalılarının sıklıkla yaşadığı sorunlar arasında gaz yememe problemi yer alır. Motosiklet çalışırken birden bu sorunlarla karşılaşması büyük bir arızanın sinyali olabilir. Ya da alınan motosiklet çok eskidir ve parçaları iyice değişime hazırdır. Bu sebeple bu sorunlar eski motosikletlerde daha sık yaşanır.
– Akü suyu eksikliğinde sık yaşanan durumlardan bir diğeri motosikletin gaz yememesidir.
– Özellikle çalıştırma esnasında motosikletin marşına bastığınızda gösterge panelinde ışıklar cansız olur hatta hiç olmadığı kadar sönük olur. Ya da gösterge ışığı abartılı bir şekilde parlak ışıklar veriyorsa bu durumda normal sayılmamakta,arızanın sinyalini en derinden sağlamaktadır. Ön taraftaki ışıklar arka ışıklara göre daha parlak ise ve denge sağlanamıyorsa arıza var demektir.
– Stopu açık ise,akım kesime uğramış ise bu durumlar arızanın sinyalinin göstergesidir.
– Motor çalışırken egzozdan siyah duman çıkıyorsa ve ısı ayarı hiç olmadığı kadar yüksek ise ateşlenme riski olabilir.
-Hava filtresi kirli ise,motorda hortum kısmında pislikler birikmiş ise motorda gaz yememe sorunu nüksedebilir.
– Vakum diyaframında sorun varsa,kapış pompası karbüratöre gaz vermede sıkıntı yaşıyorsa ,karbüratör bakımı,vakum diyafram bakımının yapılması gerekir. Ayrıca ,hava bakımı ayarlarının zamanında yapılması önemlidir. Hava pompası çok kısıkta ise bu durumlar ortaya çıkabilir.
– Benzin ve yakıt değişimlerinde her motosiklet aynı şekilde çalışma sağlamayabilir,benzin değişikliği sistemi yorabilir ve bu durumda sıkıntıların oluşmasına zemin hazırlayabilir.
-Eğer motor eski ise ,karbüratörün mutlaka temizletmek hatta motor değişimi yaptırmak gerekir. Bu motosiklet markalarının motoruna göre belli maliyetlere ucuz-pahallı olarak değişim gösterir.
– Karbüratör temizlenmesine rağmen sorun devam ediyorsa ilk olarak karbüratör sistemini yenilemeniz olacaktır. Motosiklet gaz yemiyorsa bu hususlara dikkat ediniz.
Motorun karbüratör hortumu mutlaka sökülmeli ve temizlenmelidir. Motor yeri ne kadar temiz ve bakımlı olursa motosiklet gaz yememe sorunu ile karşı karşıya kesinlikle gelmez.Yakıt hortumu söküldüğünde bu durumda hassas davranmalı,zarar verilmemelidir. Parçaların kaybolması ve orjinalliğini yitirmesi ,yanlış tamir sonrası ortaya çıkar. Motor bir zaman sonra değerini yitirmeye başlar. Eğer sökülen hortum temiz ise ve hiç bir sorun teşkil etmiyorsa motorun diğer ayarlarına bakmak en doğrusu olacaktır. Motorun çalışmasını aksatan bir parçada arıza söz konusu olabilir. Mühim olan arızanın nereden geldiğini tespit etmektir. Bu ayarlar motorların marka çeşitlerine göre değişir.
Motosiklet Gaz Yemiyorsa Bu Hususlara Dikkat Ediniz !
– Motor sevdalılarının sıklıkla yaşadığı sorunlar arasında gaz yememe problemi yer alır. Motosiklet çalışırken birden bu sorunlarla karşılaşması büyük bir arızanın sinyali olabilir. Ya da alınan motosiklet çok eskidir ve parçaları iyice değişime hazırdır. Bu sebeple bu sorunlar eski motosikletlerde daha sık yaşanır.
– Akü suyu eksikliğinde sık yaşanan durumlardan bir diğeri motosikletin gaz yememesidir.
– Özellikle çalıştırma esnasında motosikletin marşına bastığınızda gösterge panelinde ışıklar cansız olur hatta hiç olmadığı kadar sönük olur. Ya da gösterge ışığı abartılı bir şekilde parlak ışıklar veriyorsa bu durumda normal sayılmamakta,arızanın sinyalini en derinden sağlamaktadır. Ön taraftaki ışıklar arka ışıklara göre daha parlak ise ve denge sağlanamıyorsa arıza var demektir.
– Stopu açık ise,akım kesime uğramış ise bu durumlar arızanın sinyalinin göstergesidir.
– Motor çalışırken egzozdan siyah duman çıkıyorsa ve ısı ayarı hiç olmadığı kadar yüksek ise ateşlenme riski olabilir.
-Hava filtresi kirli ise,motorda hortum kısmında pislikler birikmiş ise motorda gaz yememe sorunu nüksedebilir.
– Vakum diyaframında sorun varsa,kapış pompası karbüratöre gaz vermede sıkıntı yaşıyorsa ,karbüratör bakımı,vakum diyafram bakımının yapılması gerekir. Ayrıca ,hava bakımı ayarlarının zamanında yapılması önemlidir. Hava pompası çok kısıkta ise bu durumlar ortaya çıkabilir.
– Benzin ve yakıt değişimlerinde her motosiklet aynı şekilde çalışma sağlamayabilir,benzin değişikliği sistemi yorabilir ve bu durumda sıkıntıların oluşmasına zemin hazırlayabilir.
-Eğer motor eski ise ,karbüratörün mutlaka temizletmek hatta motor değişimi yaptırmak gerekir. Bu motosiklet markalarının motoruna göre belli maliyetlere ucuz-pahallı olarak değişim gösterir.
– Karbüratör temizlenmesine rağmen sorun devam ediyorsa ilk olarak karbüratör sistemini yenilemeniz olacaktır. Motosiklet gaz yemiyorsa bu hususlara dikkat ediniz.