Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Motosiklet konjektör arızası nasıl anlaşılır

Motosiklet konjektör arızası nasıl anlaşılır
0
2K

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Konjektör bir diğer adıyla regülatör, alternatörün ürettiği elektriğin akımını ve voltunu ayarlayan araçtır Motor, devir artırdıkça alternatörden çıkan akım ve voltajın ayarlanmasına yardımcı olur ve tesisat ve aküye gönderir

Konjektör Arızası Neden Gerçekleşir?

Konjektörün arızalanmasına sebep olacak birden farklı sebep bulunmaktadır Yazımızın bu kısmında bu nedenlere değineceğiz


*Konjektör, elektriksel bir cihaz olduğu için, ömrü bitmiş olabilir
*Konjektörün bulunduğu bölümün havalandırılması yeterince iyi değilse, yüksek ısı faktörü yüzünden problem çıkıyor olabilir
*Eğer konjektöre bağlı olan kablolarda bir gevşeme söz konusu ise, kıvılcım atılması olabilir Bu gibi durumlarda kablolarda meydana gelen yanmalar da konjektörün arızalanmasına sebep olabilir
*Eğer dinamo normalden fazla akım üretiyorsa, bu yine konjektörde yanmalara ve doğal olarak arızalanmalara sebep olacaktır
*Motosikletler, fabrika çıkışlarında doğal olarak zorlanmaya önlem alınarak üretilmişlerdir ancak sonradan eklenen led farı, usb soketler, sis farı, teyp vb araçlar ayrı bir yük oluşturup, problem çıkarabilir

Bu listeye daha fazla arıza eklenebilir ancak yukarıda belirtilenler başlıca olanlarıdır diyebiliriz


Konjektör Arızası Nasıl Anlaşılır?

Konjektörün arızalandığını aşağıdaki belirtileri gördüğünüzde anlayabilirsiniz:


*Motorunuzu çalıştırırken, uzun süre marş yapmanız gerekiyorsa,
*Motorunuzu bir süre kullanmayıp, daha sonra marş basmaya çalıştığınızda, marş basmıyorsa,
*Motorunuz normal koşullarda ve düz yolda giderken stop ediyorsa,
*Akünüzün şarjı olsa bile, marş basmıyorsa

Bu ve benzeri sebepler, konjektörde bazı arızaların olabileceğini göstermektedir

Motosikler Konjektör Arızası Nasıl Anlaşılır?


*Avometre, konjektörün çalışığ çalışmadığını göstermeye yaran alettir
*Bu aleti, aküye bağladıktan sonra motorumuzu çalıştırıyoruz
*Motorun devri 5500 devdk olmalıdır
*Rölantide ve 5500 devdk sabitlenen motorun normal voltaj değeri 14 V ile 14,5 V arasında olmalıdır
*Eğer ölçülen değer 12 V ile 13 V arasında ise konjektörde problem var demektir Bu da akünün yeterince enerji alamadığını ve şarj edilemediğini göstermektedir
 

Similar threads

Şarj dinamosu kömürleri biterse ne olur? Şöyle ki şayet aracınızda volant dişlisi bölümünde bir arıza yaşarsanız; aracınız bir çalışıp bir çalışmayabilir. Ancak bu durum marş dinamosu kömürü için geçerli olmamaktadır. Zira marş dinamosu kömürü bittiğinde artık aracınız çalışmayacaktır. Şarj...
Cevaplar
0
Görüntüleme
129
Volant Dişlisi, krank milinden aldığı devinim ile hareket eden, baskı balata aracılığı ile aldığı devinimini pirizdirek miline aktaran parçadır. Söz konusu parça diğer her parça gibi eskimeye, başka arızalı parçaların etkileri ile zamanla bozulabilir Bu yazımızda Volant Dişlisi Arızası Nasıl...
Cevaplar
0
Görüntüleme
322
Araç kullanan kişiler için araç hakkında bilgi sahibi olmak şarttır Bu şekilde aracın kullanımı daha doğru olacak ve ayrıca araç arıza yaptığında bu arızanın nereden kaynaklandığı ve nasıl giderileceği hakkında da fikir sahibi olunur Bu şekilde her arıza için aracı servise götürmenize gerek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
208
Marş basmıyor veya kısa/zayıf basıyor ve araba çalışmıyorsa sorun marş kömürünün bitmesi olabilir. Marş motoru kömürü bittiği nasıl anlaşılır anlatacağım ama öncelikle böyle bir durumda olası diğer arıza kaynaklarından bahsetmek faydalı olacaktır. Marş basmıyorsa bunun sebebi marş motoru...
Cevaplar
0
Görüntüleme
432
Araç sahiplerinin hayatlarını kolaylaştıran yakıt türleri her arabada ve marka kullanımında değişiklik göstermektedir. Benzin otomatiği arızası yakıtın kullanım şekli ile ortaya çıkar.Benzin pompasının bir diğer adı yakıt pompasıdır. Yakıt pompasının genel görevi, yakıtı depodan alır ve motor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
269
858,496Konular
981,706Mesajlar
29,778Kullanıcılar
hoycSon üye
Üst Alt