Konjektör bir diğer adıyla regülatör, alternatörün ürettiği elektriğin akımını ve voltunu ayarlayan araçtır Motor, devir artırdıkça alternatörden çıkan akım ve voltajın ayarlanmasına yardımcı olur ve tesisat ve aküye gönderir
Konjektör Arızası Neden Gerçekleşir?
Konjektörün arızalanmasına sebep olacak birden farklı sebep bulunmaktadır Yazımızın bu kısmında bu nedenlere değineceğiz
*Konjektör, elektriksel bir cihaz olduğu için, ömrü bitmiş olabilir
*Konjektörün bulunduğu bölümün havalandırılması yeterince iyi değilse, yüksek ısı faktörü yüzünden problem çıkıyor olabilir
*Eğer konjektöre bağlı olan kablolarda bir gevşeme söz konusu ise, kıvılcım atılması olabilir Bu gibi durumlarda kablolarda meydana gelen yanmalar da konjektörün arızalanmasına sebep olabilir
*Eğer dinamo normalden fazla akım üretiyorsa, bu yine konjektörde yanmalara ve doğal olarak arızalanmalara sebep olacaktır
*Motosikletler, fabrika çıkışlarında doğal olarak zorlanmaya önlem alınarak üretilmişlerdir ancak sonradan eklenen led farı, usb soketler, sis farı, teyp vb araçlar ayrı bir yük oluşturup, problem çıkarabilir
Bu listeye daha fazla arıza eklenebilir ancak yukarıda belirtilenler başlıca olanlarıdır diyebiliriz
Konjektör Arızası Nasıl Anlaşılır?
Konjektörün arızalandığını aşağıdaki belirtileri gördüğünüzde anlayabilirsiniz:
*Motorunuzu çalıştırırken, uzun süre marş yapmanız gerekiyorsa,
*Motorunuzu bir süre kullanmayıp, daha sonra marş basmaya çalıştığınızda, marş basmıyorsa,
*Motorunuz normal koşullarda ve düz yolda giderken stop ediyorsa,
*Akünüzün şarjı olsa bile, marş basmıyorsa
Bu ve benzeri sebepler, konjektörde bazı arızaların olabileceğini göstermektedir
Motosikler Konjektör Arızası Nasıl Anlaşılır?
*Avometre, konjektörün çalışığ çalışmadığını göstermeye yaran alettir
*Bu aleti, aküye bağladıktan sonra motorumuzu çalıştırıyoruz
*Motorun devri 5500 devdk olmalıdır
*Rölantide ve 5500 devdk sabitlenen motorun normal voltaj değeri 14 V ile 14,5 V arasında olmalıdır
*Eğer ölçülen değer 12 V ile 13 V arasında ise konjektörde problem var demektir Bu da akünün yeterince enerji alamadığını ve şarj edilemediğini göstermektedir
Konjektör Arızası Neden Gerçekleşir?
Konjektörün arızalanmasına sebep olacak birden farklı sebep bulunmaktadır Yazımızın bu kısmında bu nedenlere değineceğiz
*Konjektör, elektriksel bir cihaz olduğu için, ömrü bitmiş olabilir
*Konjektörün bulunduğu bölümün havalandırılması yeterince iyi değilse, yüksek ısı faktörü yüzünden problem çıkıyor olabilir
*Eğer konjektöre bağlı olan kablolarda bir gevşeme söz konusu ise, kıvılcım atılması olabilir Bu gibi durumlarda kablolarda meydana gelen yanmalar da konjektörün arızalanmasına sebep olabilir
*Eğer dinamo normalden fazla akım üretiyorsa, bu yine konjektörde yanmalara ve doğal olarak arızalanmalara sebep olacaktır
*Motosikletler, fabrika çıkışlarında doğal olarak zorlanmaya önlem alınarak üretilmişlerdir ancak sonradan eklenen led farı, usb soketler, sis farı, teyp vb araçlar ayrı bir yük oluşturup, problem çıkarabilir
Bu listeye daha fazla arıza eklenebilir ancak yukarıda belirtilenler başlıca olanlarıdır diyebiliriz
Konjektör Arızası Nasıl Anlaşılır?
Konjektörün arızalandığını aşağıdaki belirtileri gördüğünüzde anlayabilirsiniz:
*Motorunuzu çalıştırırken, uzun süre marş yapmanız gerekiyorsa,
*Motorunuzu bir süre kullanmayıp, daha sonra marş basmaya çalıştığınızda, marş basmıyorsa,
*Motorunuz normal koşullarda ve düz yolda giderken stop ediyorsa,
*Akünüzün şarjı olsa bile, marş basmıyorsa
Bu ve benzeri sebepler, konjektörde bazı arızaların olabileceğini göstermektedir
Motosikler Konjektör Arızası Nasıl Anlaşılır?
*Avometre, konjektörün çalışığ çalışmadığını göstermeye yaran alettir
*Bu aleti, aküye bağladıktan sonra motorumuzu çalıştırıyoruz
*Motorun devri 5500 devdk olmalıdır
*Rölantide ve 5500 devdk sabitlenen motorun normal voltaj değeri 14 V ile 14,5 V arasında olmalıdır
*Eğer ölçülen değer 12 V ile 13 V arasında ise konjektörde problem var demektir Bu da akünün yeterince enerji alamadığını ve şarj edilemediğini göstermektedir