Mücevher İhracatçıları Birliği, 2019 yılı Ağustos ayı mücevher ihracatı sayılarını açıkladı. Buna nazaran Ağustos ayında 566 milyon 132 bin 950 dolar mücevher ihracatı gerçekleştiren Mücevher İhracatçıları Birliği, 2019 yılının sekiz ayında toplam 2 milyar 732 milyon dolar ihracata imza atmış oldu.
“Türk mücevher kesiminin ihracat performansı çok iyi”
Mücevher İhracatçıları Birliği İdare Konseyi Lideri Mustafa Kamar, mücevher ihracatındaki 8 aylık tabloyu kıymetlendirerek şunları lisana getirdi:
“Mücevher ihracatında bu yılki gayemizin 2 milyar 800 milyon dolarını 8 ayda yakaladık. Geçen sene 4,4 milyon dolar ile ihracatta son vakitlerin rekorunu kırmıştık. Şu andaki göstergeler ise 4,4 milyar doları geçip, 1 yılda 6 milyar dolar maksadına gerçek gittiğimizi gösteriyor. Birlik olarak mücevher ihracatını artırabilmek gayesiyle maksat pazarları belirleyerek stratejik adımlarla hareket ediyoruz. Bu çerçevede hem büyük hacme sahip alıcı ülkelere roadshowlar düzenliyoruz hem de bu ülkelerdeki markaları Türkiye’de ağırlıyoruz. Gerçekleştirdiğimiz roadshowlar, ticari heyet seyahatleri ve katıldığımız fuarlar, 8 aylık tabloyu ortaya çıkardı. Son 8 aylık ihracat performansına baktığımızda Türk mücevher bölümünün ihracat performansı çok uygun gözüküyor.”
“Büyük alıcıları İstanbul’a getirip eserlerimizi tanıtacağız”
Ağustos ayında ABD, Meksika, Panama ve Güney Amerika’dan 150’ye yakın marka ile Miami’de bir ortaya gelerek gelecek 1 yılda bu bölgeye 1 milyar dolar ihracat maksadı belirlediklerini lisana getiren Mustafa Kamar; “İhracatı arttırmak için çok farklı operasyonlara imza atmamız lazım” dedi ve ekledi:
“Standart hareketlerle, yani yalnızca fuarlarımızla yurt dışı firmalarını ziyaret ederek, ihracatımızı iki katına çıkarmamız imkânsız. İhracatımızı arttırmak için 1,5 yıldır çok farklı yollar izliyoruz. Bunlardan birincisi B2B… B2B’nin halini değiştirdik; Artık yurt dışındaki alıcıları kendi ülkelerinde konuk ediyoruz. Gittiğimiz ülkelerde üçer gün boyunca büyük alıcılarla alaka ve bağlantı kuruyoruz. Örneğin, Eylül ayının çabucak başında İtalya’nın Vicenza kentinde Türk mücevherlerini sergiledik. Yeniden Eylül ayı sonunda Orta Asyalı ülkelerle bir ortaya gelmek hedefiyle Hong Kong’daki mücevher fuarına katılıyoruz. Akabinde Moskova’da bulunacağız. Yılın son çeyreğini Ortadoğulu ve Afrikalı alıcılarla bir ortaya gelmek maksadıyla Dubai’ye gerçekleştireceğimiz ticaret heyeti ile sonlandıracağız. Mücevher ihracatını artırarak ülke iktisadına katma bedel sağlamak ismine var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Bu çerçevede yurtdışına gerçekleştirdiğimiz seyahatler ve kurulan ikili ilgilerle de gelecek 1 yılda toplam 6 milyar dolar ihracat hedefliyoruz.”