iltasyazilim
FD Üye
Cenâbı Hakk, varlığı muhabbet vesîlesiyle yarattığı için ona apayrı bir sır ihsân eylemiştirDolayısıyla muhabbetin olmadığı yerde zevâl, olduğu yerde de kemâl tecellîleri görülür
Mesnevî şerhinde ifâde edildiği gibi:
“Kelâm sahibi olan Allâh, bulutun kulağına bir sır söyledi, gözünden su tulumu gibi yaşlarboşandı Gülün kulağına bir sır söyledi; onu renk ve râyiha saltanatıile güzelleştirdi Taşa bir sır söyledi; onu mâden içinde akik etti insana bir sır verdi ve o sırrımuhâfaza edenleri sonsuzluğa yüceltti
işte bu sır, muhabbet sırrıdır Onun içindir ki insanoğlunun Allâh Teâlâ’nın rızâsına nâiliyyet ve Hazreti Peygamber sallâllâhu aleyhi ve sellem’in şefaatine mazhariyetle iki cihân seâdetini elde etmesi muhabbetteki sırrının ihtişâmında gizlenmiş âşikâr bir hakîkattir
Bu hakîkate âşinâ ve râm olan gönüllerde Peygamber sallâllâhu aleyhi ve sellem’in muhabbetiyle ağlayan hurma kütüğü misâli bir aşkın vecd ve istiğrâkı yaşanır Bu yaşayışsa, beşeri, bir insanıkâmil olarak varlığın zirvesine, yâni ahseni takvîm makâmına nâil eyler ve CenâbıHakk’ın emrettiği istikâmete (sırâtımüstakîme, en doğru yola) iletir Müstakîm olmanın devâmı ise, sâlih ve sâdıklarla berâber olmak hassâsiyetini göstermekle mümkündür
Zîrâ bu berâberlik, rûh ve cesed dengesini kurar, yâni insanın rûh pâdişâhının cesed câriyesine galebesini temin eder ve nazargâhıilâhî olan gönlü, şu fânî âlemden ve ten esâretinden kurtularak Hakk’a vâsıl olmanın itmi’nânına ve Hakk’la berâberliğin huzûruna erdirir O huzur, doyulmayan bir sevdâdır Göze muhtaç olmayan bir ru’yet (görme), uzuvlardan müstağnî bir yaşayıştır
Mesnevî şerhinde ifâde edildiği gibi:
“Kelâm sahibi olan Allâh, bulutun kulağına bir sır söyledi, gözünden su tulumu gibi yaşlarboşandı Gülün kulağına bir sır söyledi; onu renk ve râyiha saltanatıile güzelleştirdi Taşa bir sır söyledi; onu mâden içinde akik etti insana bir sır verdi ve o sırrımuhâfaza edenleri sonsuzluğa yüceltti
işte bu sır, muhabbet sırrıdır Onun içindir ki insanoğlunun Allâh Teâlâ’nın rızâsına nâiliyyet ve Hazreti Peygamber sallâllâhu aleyhi ve sellem’in şefaatine mazhariyetle iki cihân seâdetini elde etmesi muhabbetteki sırrının ihtişâmında gizlenmiş âşikâr bir hakîkattir
Bu hakîkate âşinâ ve râm olan gönüllerde Peygamber sallâllâhu aleyhi ve sellem’in muhabbetiyle ağlayan hurma kütüğü misâli bir aşkın vecd ve istiğrâkı yaşanır Bu yaşayışsa, beşeri, bir insanıkâmil olarak varlığın zirvesine, yâni ahseni takvîm makâmına nâil eyler ve CenâbıHakk’ın emrettiği istikâmete (sırâtımüstakîme, en doğru yola) iletir Müstakîm olmanın devâmı ise, sâlih ve sâdıklarla berâber olmak hassâsiyetini göstermekle mümkündür
Zîrâ bu berâberlik, rûh ve cesed dengesini kurar, yâni insanın rûh pâdişâhının cesed câriyesine galebesini temin eder ve nazargâhıilâhî olan gönlü, şu fânî âlemden ve ten esâretinden kurtularak Hakk’a vâsıl olmanın itmi’nânına ve Hakk’la berâberliğin huzûruna erdirir O huzur, doyulmayan bir sevdâdır Göze muhtaç olmayan bir ru’yet (görme), uzuvlardan müstağnî bir yaşayıştır