Dünya çapında en büyük sektörlerden biri de hiç şüphesiz otomotiv sektörüdür. Otomotiv sektörü bugünkü adıyla olmasa da insanlık tarihi ile var olmuş ve var olmaya da devam edecektir. Çünkü insanlar yerinde durabilen varlıklar olarak yaratılmamıştır. Kimisi gezmek için, kimisi merak için kimisi de yaşamak için uzun mesafeler kat etmek zorunda kalmıştır. Bu da insanlar için uzun yolları, günler, aylar hatta yıllar sürecek mesafeleri, yolculukları imkânsız olmaktan çıkarmak için araçların icat edilmesine, geliştirilmesine ve üretilmesine yol açmıştır.
Araçlarda insanların yaşamları gibi çok değişken bir serüven sonucu günümüzdeki hallerini almışlardır. Her ihtiyaca uygun, herkesin kullanabileceği tarzda, konforlu ve hızlı araçlara artık günümüzde hayatımızın her anında rastlayabilmekteyiz. Fakat insanların ihtiyaçlarının bir türlü bitmemesi ve her zaman en iyinin de en iyisini istemesi otomotiv sektöründe yer alan üreticilerin de bu isteği karşılamaya yöneltmiştir. Bu durumda bulunan üreticilerde aldıkları paranın ve markalarının değerini boşa çıkarmamak adına kullanıcılarının isteklerine uygun, beklentilerini karşılayabilecek araçlar üretmektedir. Tabi bunu yaparken üreticilerin en değer verdiği araç aksamı şanzımanlar olmuştur.
Şanzımanlar bir aracın en önemli aksamıdır. Çünkü bir aracın konforunu ve hızını sağlamakla görevli olan aksam bu aksamdır. Bu sebeple bir çok araç üretici ve geliştirici firma bu konu üzerinde yani şanzımanlar üzerinde yoğunlaşmış ve dikkat kesilmişlerdir. Şanzımnalar günümüze kadar bir çok kez değişim göstermiş ve aralarından bazıları bir adım öne çıkmıştır. Multironic şanzımanlarda bir adım öne çıkan şanzıman sistemidir. Bu şanzıman tipi genel hatları ile standart bir tipteki şanzımanın dinamikliğine benzer tasarlanmış ve ekonomik enerji tasarrufunu da standart tipteki şanzımandan almıştır. Multitronic şanzıman tipi otomatik vites ile de konfor açısından bir benzerlik göstermektedir. Bu iki durum sayesinde multitronic şanzımanlar en uygun devir sayısından faydalanma olasılığını elde etmiştir.
Tabi multitronic şanzımanların avantajlarının olduğu gibi bazı dezavantajları vardır ki bu her araç aksamında olan arızalanma olasılığıdır. Bilindiği gibi multitronic şanzımanlar genel olarak manuel şanzımanlardan ve otomatik şanzımanlardan izler taşımaktadır. Bu nedenler bu şanzımanda oluşan arızlar manuel ve otomatik şanzımanlardakine büyük oranda benzerlik göstermektedir.
Bu şanzıman tipinde yağın çok büyük bir önemi vardır çünkü bu şanzımanın parçaları yağ kütlesi içinde çalışmaktadır ve yağın azalması arızaların kaynağı sayılır. Ayrıca bilinmeli ki motor devrini kullanabilme yetkisini elinde bulunduran multitronic şanzımanlar elektronik kumada sistemleri ve hidrolik kumanda sistemleri sayesinde işlevlerini yerine getirirken kumandaların işlevlerini kaybetmesi araçta performans düşüklüğünü sebebiyet olacaktır. Yine bu sebeplerden ötürü araçta tekleme arızası yaşanacak, vuruntu ve zamanında vites atılmaması gibi arızalar da yaşananacaktır. Daha da kötüsü araçta meydana gelen bu arızalar sürücüyü de olumsuz etkileyerek olası can ve mal kayıplarına neden olacaktır.
Araçlarda insanların yaşamları gibi çok değişken bir serüven sonucu günümüzdeki hallerini almışlardır. Her ihtiyaca uygun, herkesin kullanabileceği tarzda, konforlu ve hızlı araçlara artık günümüzde hayatımızın her anında rastlayabilmekteyiz. Fakat insanların ihtiyaçlarının bir türlü bitmemesi ve her zaman en iyinin de en iyisini istemesi otomotiv sektöründe yer alan üreticilerin de bu isteği karşılamaya yöneltmiştir. Bu durumda bulunan üreticilerde aldıkları paranın ve markalarının değerini boşa çıkarmamak adına kullanıcılarının isteklerine uygun, beklentilerini karşılayabilecek araçlar üretmektedir. Tabi bunu yaparken üreticilerin en değer verdiği araç aksamı şanzımanlar olmuştur.
Şanzımanlar bir aracın en önemli aksamıdır. Çünkü bir aracın konforunu ve hızını sağlamakla görevli olan aksam bu aksamdır. Bu sebeple bir çok araç üretici ve geliştirici firma bu konu üzerinde yani şanzımanlar üzerinde yoğunlaşmış ve dikkat kesilmişlerdir. Şanzımnalar günümüze kadar bir çok kez değişim göstermiş ve aralarından bazıları bir adım öne çıkmıştır. Multironic şanzımanlarda bir adım öne çıkan şanzıman sistemidir. Bu şanzıman tipi genel hatları ile standart bir tipteki şanzımanın dinamikliğine benzer tasarlanmış ve ekonomik enerji tasarrufunu da standart tipteki şanzımandan almıştır. Multitronic şanzıman tipi otomatik vites ile de konfor açısından bir benzerlik göstermektedir. Bu iki durum sayesinde multitronic şanzımanlar en uygun devir sayısından faydalanma olasılığını elde etmiştir.
Tabi multitronic şanzımanların avantajlarının olduğu gibi bazı dezavantajları vardır ki bu her araç aksamında olan arızalanma olasılığıdır. Bilindiği gibi multitronic şanzımanlar genel olarak manuel şanzımanlardan ve otomatik şanzımanlardan izler taşımaktadır. Bu nedenler bu şanzımanda oluşan arızlar manuel ve otomatik şanzımanlardakine büyük oranda benzerlik göstermektedir.
Bu şanzıman tipinde yağın çok büyük bir önemi vardır çünkü bu şanzımanın parçaları yağ kütlesi içinde çalışmaktadır ve yağın azalması arızaların kaynağı sayılır. Ayrıca bilinmeli ki motor devrini kullanabilme yetkisini elinde bulunduran multitronic şanzımanlar elektronik kumada sistemleri ve hidrolik kumanda sistemleri sayesinde işlevlerini yerine getirirken kumandaların işlevlerini kaybetmesi araçta performans düşüklüğünü sebebiyet olacaktır. Yine bu sebeplerden ötürü araçta tekleme arızası yaşanacak, vuruntu ve zamanında vites atılmaması gibi arızalar da yaşananacaktır. Daha da kötüsü araçta meydana gelen bu arızalar sürücüyü de olumsuz etkileyerek olası can ve mal kayıplarına neden olacaktır.