Murşide Tabi Olmak
Murşide tabi olmak icin keramet aranmaz
Nakşibendi Tarikatında Murşidi Kamil
Bir murşide uymak icin onun takva ve edebi yeterlidir Boylesi bir velinin peygamber varisi sıfatıyla guzel ahlakı yaşaması ve yayması en buyuk keramettir
Bu sıfatları taşıyan bir kimseden olağanustu harika şeyler, keşifler, kerametler beklenmemeli, onun irşadı boyle şeylere bağlanmamalıdır
Cunku, Hz Peygamberin (sav) mucize gostermesinin şart olduğu gibi, velinin keramet gostererek kendisinin veli olduğunu ispata calışması şart değildir
Zira kamil murşit, yeni bir din getirmiyor ki, kendisinin yetki ve vazifesini ispata ihtiyac duysun Kamil murşidin yaptığı şu:
Hepimizin mukellef olduğu dini, Allahın muradına, Rasulunun ahlakına uygun şekilde yaşamak ve yaşatmaktır O, Allah ve RasUlu adına konuşur
Boyle bir insanın sozu ve yaşantısı, istikamet uzere olduktan sonra onun halinden şupheye duşmek; dinde şupheye duşmek gibi olur Bu kalbin hastalığından, nefsin zulmetinden ileri gelmektedir Arifler bunun, buyuk bir hastalık olduğunu belirtmişlerdir728
şu kadarını da ekleyelim:
Velilerde kerametin meydana gelmesi haktır O, Cenabı Hakkın salih kullarına bir ikramıdır Ovunme değil şukur ister Hedef değildir İstemekle elde edilmez, bekleyene verilmez
Esasen hic kimseden keramet istenmez Butun muminlerden istenen ihlas, istikamet, edep ve guzel ahlak sahibi olmaktır Ahirette herkesin amel terazisine kerametleri değil, guzel ve kotu ahlakı, buna bağlı amelleri konulacaktır
Allahu Teala Hz Peygambere (sav): Habibim! Sen emrolunduğun şekilde istikamet sahibi ol şeklinde emir vermiş, hemen peşinden de bizler icin: Seninle birlikte tovbe edenler de istikamet sahibi olsunlar729 emrini eklemiştir
Halbuki onlar, ancak Allaha, onun dininde ihlas sahibi olarak ibadet etmeleri icin emrolundular730 ayeti, her muminden istenen asıl hedefi ortaya koymaktadır
Bu istikametin hediyesi Yuce Rabbimiz rızasıdır: Cunku Allahın kulundan razı olması, en buyuk şeydir731
Buyuk veli Sehl b Abdullah etTusterinin (283896) belirttiği gibi kerametlerin en buyuğu, kotu ahlakdan birisini terk edip, onun yerine guzel bir ahlaka sahip olmaktır732
Ariflerden Ahmed Taberani esSerahsinin (ks) şu sozu ne kadar guzel:
Kerametten maksat Yuce Allahın birliğini ve kudretini iyice anlamaktır Bir kimse, kainatta Allahtan başka yaratan ve yaşatan gormedikten sonra; olağan şeyleri gormesi ile harikulade şeyleri gormesi arasında hicbir fark yoktur733
şazeliyye tarikatının piri EbulHasan eşşazeli (ks) (6241256) bu konuda şu muhim uyarıyı yapar:
Devamlı keramet isteyene ve keramete ermek icin kendini amel etmeye zorlayana keramet hic verilmez O, ancak kendinde ve amelinde bir şey gormeyen, devamlı Allahu Tealanın muhabbetiyle meşgul olarak, Onun rahmetine nazar eden, nefsinden ve amelinden umidini kesen kimseye verilir
Guzelce iman edip sunneti seniyyeye uymaktan daha buyuk bir keramet yoktur Bunlar kime verilir de o hala daha başka şeylere gonlunu kaptırırsa, gercekten bu kimse davasında yalancı, sozlerinde iftiracı, yahut gercek ilmi elde edememiş hata sahibi biridir
Boyle bir kimse, sultanın huzurunda bulunma nimetine ulaşmışken, bununla yetinmeyip ahırda hayvanların hizmetine ozenen kimse gibidir734
Kerameti inkar etmek icin dini bir delil yoktur Onu fiilen ispat etmeye calışmanın da bir anlamı yoktur Hak olan bir şeyi inkar edenin cezası, ondan mahrum olmaktır
Butun akaid kitablarında gecen keramet haktır hukmu, hak olculer ve edep korunarak ulaşılan keramete aittir Fasık ve kafirlerde ortaya cıkabilen istidrac turu şeyler, bunun dışında tutulmalıdır
Cenabı Hakkın ilminde, harikulade, olağanustu diye bir olay yoktur Onun icin bir hucreyi bolmekle, ayı iki parca etmek aynıdır
Bize gelince; hayatımızda alışıp normal kabul ettiğimiz butun olaylar ve varlıklar, esasen her şeyleri ile birer harika ve keramet orneğidir
Her şeyde yokluktan varlığa, olumden hayata geciş ispat edilmektedir
Varlıklar alemine iman nuru ile bakıldığında, butun zerreciklerde Cenabı Hakkın isimleri, sıfatları tecelli etmektedir
Alemlerin Rabbi Yuce Allaha hamd olsun
imagesmursidetabiolmak5ad249530b75f
Murşide tabi olmak icin keramet aranmaz
Nakşibendi Tarikatında Murşidi Kamil
Bir murşide uymak icin onun takva ve edebi yeterlidir Boylesi bir velinin peygamber varisi sıfatıyla guzel ahlakı yaşaması ve yayması en buyuk keramettir
Bu sıfatları taşıyan bir kimseden olağanustu harika şeyler, keşifler, kerametler beklenmemeli, onun irşadı boyle şeylere bağlanmamalıdır
Cunku, Hz Peygamberin (sav) mucize gostermesinin şart olduğu gibi, velinin keramet gostererek kendisinin veli olduğunu ispata calışması şart değildir
Zira kamil murşit, yeni bir din getirmiyor ki, kendisinin yetki ve vazifesini ispata ihtiyac duysun Kamil murşidin yaptığı şu:
Hepimizin mukellef olduğu dini, Allahın muradına, Rasulunun ahlakına uygun şekilde yaşamak ve yaşatmaktır O, Allah ve RasUlu adına konuşur
Boyle bir insanın sozu ve yaşantısı, istikamet uzere olduktan sonra onun halinden şupheye duşmek; dinde şupheye duşmek gibi olur Bu kalbin hastalığından, nefsin zulmetinden ileri gelmektedir Arifler bunun, buyuk bir hastalık olduğunu belirtmişlerdir728
şu kadarını da ekleyelim:
Velilerde kerametin meydana gelmesi haktır O, Cenabı Hakkın salih kullarına bir ikramıdır Ovunme değil şukur ister Hedef değildir İstemekle elde edilmez, bekleyene verilmez
Esasen hic kimseden keramet istenmez Butun muminlerden istenen ihlas, istikamet, edep ve guzel ahlak sahibi olmaktır Ahirette herkesin amel terazisine kerametleri değil, guzel ve kotu ahlakı, buna bağlı amelleri konulacaktır
Allahu Teala Hz Peygambere (sav): Habibim! Sen emrolunduğun şekilde istikamet sahibi ol şeklinde emir vermiş, hemen peşinden de bizler icin: Seninle birlikte tovbe edenler de istikamet sahibi olsunlar729 emrini eklemiştir
Halbuki onlar, ancak Allaha, onun dininde ihlas sahibi olarak ibadet etmeleri icin emrolundular730 ayeti, her muminden istenen asıl hedefi ortaya koymaktadır
Bu istikametin hediyesi Yuce Rabbimiz rızasıdır: Cunku Allahın kulundan razı olması, en buyuk şeydir731
Buyuk veli Sehl b Abdullah etTusterinin (283896) belirttiği gibi kerametlerin en buyuğu, kotu ahlakdan birisini terk edip, onun yerine guzel bir ahlaka sahip olmaktır732
Ariflerden Ahmed Taberani esSerahsinin (ks) şu sozu ne kadar guzel:
Kerametten maksat Yuce Allahın birliğini ve kudretini iyice anlamaktır Bir kimse, kainatta Allahtan başka yaratan ve yaşatan gormedikten sonra; olağan şeyleri gormesi ile harikulade şeyleri gormesi arasında hicbir fark yoktur733
şazeliyye tarikatının piri EbulHasan eşşazeli (ks) (6241256) bu konuda şu muhim uyarıyı yapar:
Devamlı keramet isteyene ve keramete ermek icin kendini amel etmeye zorlayana keramet hic verilmez O, ancak kendinde ve amelinde bir şey gormeyen, devamlı Allahu Tealanın muhabbetiyle meşgul olarak, Onun rahmetine nazar eden, nefsinden ve amelinden umidini kesen kimseye verilir
Guzelce iman edip sunneti seniyyeye uymaktan daha buyuk bir keramet yoktur Bunlar kime verilir de o hala daha başka şeylere gonlunu kaptırırsa, gercekten bu kimse davasında yalancı, sozlerinde iftiracı, yahut gercek ilmi elde edememiş hata sahibi biridir
Boyle bir kimse, sultanın huzurunda bulunma nimetine ulaşmışken, bununla yetinmeyip ahırda hayvanların hizmetine ozenen kimse gibidir734
Kerameti inkar etmek icin dini bir delil yoktur Onu fiilen ispat etmeye calışmanın da bir anlamı yoktur Hak olan bir şeyi inkar edenin cezası, ondan mahrum olmaktır
Butun akaid kitablarında gecen keramet haktır hukmu, hak olculer ve edep korunarak ulaşılan keramete aittir Fasık ve kafirlerde ortaya cıkabilen istidrac turu şeyler, bunun dışında tutulmalıdır
Cenabı Hakkın ilminde, harikulade, olağanustu diye bir olay yoktur Onun icin bir hucreyi bolmekle, ayı iki parca etmek aynıdır
Bize gelince; hayatımızda alışıp normal kabul ettiğimiz butun olaylar ve varlıklar, esasen her şeyleri ile birer harika ve keramet orneğidir
Her şeyde yokluktan varlığa, olumden hayata geciş ispat edilmektedir
Varlıklar alemine iman nuru ile bakıldığında, butun zerreciklerde Cenabı Hakkın isimleri, sıfatları tecelli etmektedir
Alemlerin Rabbi Yuce Allaha hamd olsun
imagesmursidetabiolmak5ad249530b75f