Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Mûsiki'nin Dinimizdeki Yeri / İmam-ı Muhammed Bin Gazâli Hz.

Mûsiki'nin Dinimizdeki Yeri / İmam-ı Muhammed Bin Gazâli Hz.
0
177

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, İhyâadlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:

Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir

a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır

b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur

c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır

d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır

İmamı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:

1 Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur

2 Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir

3 İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır

4 Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır

5 Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez

Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir

Mefail HIZLI
 

Similar threads

Alıntı: İmam Gazali'nin hiç bir çalgıya izin vermediği doğru mudur? Musiki konusunda Gazali'nin görüşü nedir? Gazzâlî, İhyâü Ulûmi’dDîn isimli eserinde, “Müzik Dinlemenin (semâ) Mubahlığının Delili başlığı altında söze şöyle başlar: “Müzik dinlemek haramdır demek, Allah müzik dinleyen...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Musikî hususunda umumî ölçümüz şu ifadeler olmalıdır: “Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazılar ıharam kılınmıştır Evet, ulvî hüzünleri, RAbbanî aşkları iras eden (hatırlatan) sesler helâldir Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevâtı tahrik eden sesler haramdır Şeriatın tayin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
Alıntı: Dinimizin müzik dinleme konusundaki ölçüsü nedir? Bazı ilahi ve ezgiler var ki sanki bazen dünyevi bir müzikmiş gibi Musikî hususunda umumî ölçümüz şu ifadeler olmalıdır: Alıntı: “Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazıları haram kılınmıştır Evet, ulvî...
Cevaplar
0
Görüntüleme
98
İslâm Dini, Peygamber Efendimizin (asm) sünnetine uygun eğlenmeyi ve çalgıyı haram kılmamıştır Çünkü insanın bazen bu gibi şeylere de ihtiyacı vardır Dinî musikî ruhun gıdasıdır İlahîler bu cümledendir Halk arasında «Musikî ruhun gıdasıdır» sözü meşru ölçüler içinde düşünülürse, bir bakıma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
117
Aletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir Çalgı aleti ile birlikte olan insan sesine gına müzik denir Gına haramdır (Dürrül mearif) Lokman suresinin 6 âyetindeki lehvel hadis ifadesini âlimler musiki, çalgı aleti olarak bildirmiştir İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehvel hadisten kasıt...
Cevaplar
0
Görüntüleme
104
858,472Konular
981,208Mesajlar
29,544Kullanıcılar
Aal01Son üye
Üst Alt