Muşterileri kacırmanın 10 yolu!
Şapka Cıkarttıran Muşteri Hizmeti Sunmak kitabından, muşteri hizmetlerinde kacınılması gereken 10 hata:
1Bilmiyorum: Muşteriler sattığınız urun ve hizmetler hakkında bilgili olmanızı beklerler Eğer gercekten soruyu yanıtlayamıyorsanız “Oğrenip size bildireceğim demelisiniz
2Umrumda değil: Muşteriler onlara hizmet etmenin umrunuzda olmasını beklerler ve yaptığınız işten gurur duyduğunuzu gormek isterler Başka bir yerde olmayı dilediğinizi hissettirirseniz onlar da aynısını dileyecektir
3Rahatsız edilmek istemiyorum: İş arkadaşlarınızla yaptığınız bir sohbet ya da bir telefon goruşmesi sizin icin muşteriden daha once geliyorsa muşteriniz sinirlenecektir ve bunda da haklıdır
4Seni sevmedim: Muşteriler ister ustu kapalı, ister acık olsun “Sen bir baş belasısın, lutfen cek git anlamına gelen tavırlara karşı duyarlıdır Duşmanca davranmayın
5Ben herşeyi biliyorum: Muşteri sorununu aktarmayı bitirmeden siz yorum getiriyor, ya da cozum oneriyorsanız kustahlık ediyorsunuz demektir Bilginiz muşterinize daha iyi hizmet etmek icin bir aractır, size onları aşağılamak icin kullanabileceğiniz bir ustunluk tanımaz
6Sen hicbirşey bilmiyorsun: Aptalca soru yoktur, aptalca yanıt vardır Muşterinizin neye gereksinimi olduğu konusunda kafası karışıksa veya yanlış fikirlere sahipse kabaca ya da duyarsız bir şekilde sozunu keser, kendisini aşağılar ya da hor gorurseniz kapıyı yuzune carpmış olursunuz
7Sizin gibileri burada istemiyoruz: Takım elbise giymiş muşterilere kot pantolon ve tişort giymiş olanlardan daha mı kibar davranıyorsunuz? Yaşlıca olanların karmaşık konuları anlayamayacağını ya da genclerin aslında birşey satın almaya niyetli olmadıklarını mı duşunuyorsunuz? Gorunuşe aldanmayın
8Bir daha buraya gelme: Muşterilerin bir daha gelmemesini sağlamanın en garantili yolu gununuzu mahvettiklerini, bir an once ve sonsuza kadar onlardan kurtulmak istediğinizi hissettirmektir
9Ben haklıyım, sen haksızsın: Kişisel goruş farklılıkları olabilir Muşteri tabii ki her zaman haklı değildir, ama haklı olabileceği duygusunu ona yaşatsanız ne kaybedersiniz?
10Cabuk olun! Bekleyin! Siz muşterilerin zamanına saygı gosterirseniz onlar da sizin zamanınıza saygı gosterecektir
Şapka Cıkarttıran Muşteri Hizmeti Sunmak kitabından, muşteri hizmetlerinde kacınılması gereken 10 hata:
1Bilmiyorum: Muşteriler sattığınız urun ve hizmetler hakkında bilgili olmanızı beklerler Eğer gercekten soruyu yanıtlayamıyorsanız “Oğrenip size bildireceğim demelisiniz
2Umrumda değil: Muşteriler onlara hizmet etmenin umrunuzda olmasını beklerler ve yaptığınız işten gurur duyduğunuzu gormek isterler Başka bir yerde olmayı dilediğinizi hissettirirseniz onlar da aynısını dileyecektir
3Rahatsız edilmek istemiyorum: İş arkadaşlarınızla yaptığınız bir sohbet ya da bir telefon goruşmesi sizin icin muşteriden daha once geliyorsa muşteriniz sinirlenecektir ve bunda da haklıdır
4Seni sevmedim: Muşteriler ister ustu kapalı, ister acık olsun “Sen bir baş belasısın, lutfen cek git anlamına gelen tavırlara karşı duyarlıdır Duşmanca davranmayın
5Ben herşeyi biliyorum: Muşteri sorununu aktarmayı bitirmeden siz yorum getiriyor, ya da cozum oneriyorsanız kustahlık ediyorsunuz demektir Bilginiz muşterinize daha iyi hizmet etmek icin bir aractır, size onları aşağılamak icin kullanabileceğiniz bir ustunluk tanımaz
6Sen hicbirşey bilmiyorsun: Aptalca soru yoktur, aptalca yanıt vardır Muşterinizin neye gereksinimi olduğu konusunda kafası karışıksa veya yanlış fikirlere sahipse kabaca ya da duyarsız bir şekilde sozunu keser, kendisini aşağılar ya da hor gorurseniz kapıyı yuzune carpmış olursunuz
7Sizin gibileri burada istemiyoruz: Takım elbise giymiş muşterilere kot pantolon ve tişort giymiş olanlardan daha mı kibar davranıyorsunuz? Yaşlıca olanların karmaşık konuları anlayamayacağını ya da genclerin aslında birşey satın almaya niyetli olmadıklarını mı duşunuyorsunuz? Gorunuşe aldanmayın
8Bir daha buraya gelme: Muşterilerin bir daha gelmemesini sağlamanın en garantili yolu gununuzu mahvettiklerini, bir an once ve sonsuza kadar onlardan kurtulmak istediğinizi hissettirmektir
9Ben haklıyım, sen haksızsın: Kişisel goruş farklılıkları olabilir Muşteri tabii ki her zaman haklı değildir, ama haklı olabileceği duygusunu ona yaşatsanız ne kaybedersiniz?
10Cabuk olun! Bekleyin! Siz muşterilerin zamanına saygı gosterirseniz onlar da sizin zamanınıza saygı gosterecektir