muziğin amacları nelerdir
Muzik Genel bir deyişle muzik, duygu ve duşunceleri ifade eden seslerin duzenlenmesi sanatıdır
Gunumuz koşullarında bilim ve bilgiye, dolayısıyla eğitime duyulan gereksinim hızla artmaktadır Sanat yoluyla cocuğu eğitme, en onemli eğitim yollarından biridir Muzik ve dans, sanat eğitiminin tekniklerinden biri olup, zihinsel sureclerin birer ifadesi olarak tanımlanabilir
Sesi bir eğitim aracı olarak kullandığımızda; cocuğa, yaşamı algılama, yorumlama yaratıcılık ve duşunme sistemini geliştirme ve eğitme konusunda yardımcı oluruz Muzik; cocuğun ruhsal yapısında heyecanlı ve aşırı duygusallık ortamından daha sakin bir ortama yonelme bakımından ayrıca guvensizlik, saldırganlık, gerilim ve korku gibi davranışlarda, gucluklerin yenilmesi konusunda onemli bir etkendir Bu eğitim, kişilik gelişiminde cocuğ un davranışlarını etkiler, dikkatini yoğunlaştırır, gozlem yeteneğini guclendirir Cocukların toplumsal faaliyetlere katılma deneyleri cok azdır Bu nedenle, muzikal becerilerini geliştirecek ve duzenleyecek bir rehbere, bir oğretmene gereksinim duyarlar Uzmanlar, cocukların bu yondeki faaliyetlerine sınırlar saptayarak, her bireyin oğrenme hu rriyetine sahip olmasını sağlamalıdırlar Bu s ınırlama olayı cok o nemlidir Cocuğun grup calışmalarında duzenli olmasını sağlar Cocuğa guven dolu bir başlama noktası gosterir; boylece eğ itimde anlamlı bir yol izlenir
Bebeklik ve okul oncesi do n em, 06 yaş arasıdır Bebeklere ve cocuklara gunde bir kac saat m uzik dinletilmesi gerekmektedir Bu muzik dinletme, bireysel şarkı soyleme veya enstruman c alma olabilir Bu tip eğitim cocuğun cok kısa zamanda kollarını , bacaklarını , vucudunu neşeli ve ritmik bir şekilde hareket ettirmesini sağlayacaktır Bununla birlikte ilk konuşma denemelerine de başlanır, cocuk bir kac aylıkken yalnız muzik dinlemeyi becerebilir Dinletilen muziği duyması yeterlidirCocuk buyudukce şarkı soylemesi, dans etmesi icin cesaretlendirmelidir Bunun icin:
Muzikle birlikte el cırpma,
Yurumeye başladıysa, ellerinden tutarak dondurme,
Muzikle yanlız başına ve diğer cocuklarla dans etme,
Cocuğa şarkı soyletme veya beraberce şarkı soyleme yollarına başvurulabilinir
Butun bu uygulamalar, cocuğun konuşma becerisini kazanmasına, dil ve hareket yeteneğini geliştirmesine yardım eder Ritmik hareketler ve dans kendiliğinden oluşur Cocuğa yuksekalcak, hızlı ve yavaş sesler dinletilmeli ve bunlar arasındaki farka dikkati cekilmelidir Ayrıca, cocuğa ceşitli sesler cıkaran materyaller verilmelidir: Cıngıraklar, tahta veya metal kaşıklar, tencere kapakları vb
Okul oncesi donemde ozellikle anaokullarında bu eğitimin yaygınlaştırılması cok onemlidir ve tum muzik eğitiminin ilk basamağı olmalıdır Erken yaşlarda cocuğun muziğe olan ilgisi desteklenmelidir
Okul oncesi muzik eğitimi; cocukların iyi, doğru ve zevkle muzik yapması, onlarda bazı muzikal becerilerin geliştirilmesi, şarkı soyleme ve enstruman calma gereksinimini ortaya cıkarması, onlara iyi bir kulakses eğitimi vererek muzik zevki ve guzel bir muziği anlama kabiliyeti yaratması acısından onelidir Bu eğitimin ana amacı ise, cocukların toplumsal cevre farklılığından gelen ve ilk oğretimde fırsat eşitsizliği yaratacak gelişme farklılıklarını azaltmak ve cocukların yaratıcılık, kişilik ve anadil gelişimini sağlayarak onları temel eğitime hazırlamaktır
Diğer Amaclar:
Cocukların sesler yoluyla algılama yeteneklerini geliştirmek;
Algıladıkları sesleri cozumlemelerini sağlamak ve bunu yaşayışlarına katmak;
Cozumledikleri muziği hareket, jest, mimik, soz, cizgi ve ses ile anlatmalarını sağlamak;
Muzik dinleme yeteneğini işlemek, alışkanlığı geliştirmek, dikkati arttırmak;
Yaratıcılığı geliştirmek;
Tek ve toplulukla muzik yaptırarak toplumsal davranışlar edinmesini sağlamak;
Eleştirici bir beğeni geliştirmek;
Muzik yoluyla kendini, cevresindeki insanları, doğayı tanımasını ve yorumlamasını sağlamak;
Yerel, ulusal ve evrensel cocuk muziği ile ulusal kulturunu ve geleneklerini tanımasını sağlamak;
Kulak, ses ve calgı eğitimi ile genel ve ozel muzik yeteneğini keşfetmek, ortaya cıkarmak ve işlemek, okul oncesi muzik eğitiminin diğer amaclarıdır
Muzik Genel bir deyişle muzik, duygu ve duşunceleri ifade eden seslerin duzenlenmesi sanatıdır
Gunumuz koşullarında bilim ve bilgiye, dolayısıyla eğitime duyulan gereksinim hızla artmaktadır Sanat yoluyla cocuğu eğitme, en onemli eğitim yollarından biridir Muzik ve dans, sanat eğitiminin tekniklerinden biri olup, zihinsel sureclerin birer ifadesi olarak tanımlanabilir
Sesi bir eğitim aracı olarak kullandığımızda; cocuğa, yaşamı algılama, yorumlama yaratıcılık ve duşunme sistemini geliştirme ve eğitme konusunda yardımcı oluruz Muzik; cocuğun ruhsal yapısında heyecanlı ve aşırı duygusallık ortamından daha sakin bir ortama yonelme bakımından ayrıca guvensizlik, saldırganlık, gerilim ve korku gibi davranışlarda, gucluklerin yenilmesi konusunda onemli bir etkendir Bu eğitim, kişilik gelişiminde cocuğ un davranışlarını etkiler, dikkatini yoğunlaştırır, gozlem yeteneğini guclendirir Cocukların toplumsal faaliyetlere katılma deneyleri cok azdır Bu nedenle, muzikal becerilerini geliştirecek ve duzenleyecek bir rehbere, bir oğretmene gereksinim duyarlar Uzmanlar, cocukların bu yondeki faaliyetlerine sınırlar saptayarak, her bireyin oğrenme hu rriyetine sahip olmasını sağlamalıdırlar Bu s ınırlama olayı cok o nemlidir Cocuğun grup calışmalarında duzenli olmasını sağlar Cocuğa guven dolu bir başlama noktası gosterir; boylece eğ itimde anlamlı bir yol izlenir
Bebeklik ve okul oncesi do n em, 06 yaş arasıdır Bebeklere ve cocuklara gunde bir kac saat m uzik dinletilmesi gerekmektedir Bu muzik dinletme, bireysel şarkı soyleme veya enstruman c alma olabilir Bu tip eğitim cocuğun cok kısa zamanda kollarını , bacaklarını , vucudunu neşeli ve ritmik bir şekilde hareket ettirmesini sağlayacaktır Bununla birlikte ilk konuşma denemelerine de başlanır, cocuk bir kac aylıkken yalnız muzik dinlemeyi becerebilir Dinletilen muziği duyması yeterlidirCocuk buyudukce şarkı soylemesi, dans etmesi icin cesaretlendirmelidir Bunun icin:
Muzikle birlikte el cırpma,
Yurumeye başladıysa, ellerinden tutarak dondurme,
Muzikle yanlız başına ve diğer cocuklarla dans etme,
Cocuğa şarkı soyletme veya beraberce şarkı soyleme yollarına başvurulabilinir
Butun bu uygulamalar, cocuğun konuşma becerisini kazanmasına, dil ve hareket yeteneğini geliştirmesine yardım eder Ritmik hareketler ve dans kendiliğinden oluşur Cocuğa yuksekalcak, hızlı ve yavaş sesler dinletilmeli ve bunlar arasındaki farka dikkati cekilmelidir Ayrıca, cocuğa ceşitli sesler cıkaran materyaller verilmelidir: Cıngıraklar, tahta veya metal kaşıklar, tencere kapakları vb
Okul oncesi donemde ozellikle anaokullarında bu eğitimin yaygınlaştırılması cok onemlidir ve tum muzik eğitiminin ilk basamağı olmalıdır Erken yaşlarda cocuğun muziğe olan ilgisi desteklenmelidir
Okul oncesi muzik eğitimi; cocukların iyi, doğru ve zevkle muzik yapması, onlarda bazı muzikal becerilerin geliştirilmesi, şarkı soyleme ve enstruman calma gereksinimini ortaya cıkarması, onlara iyi bir kulakses eğitimi vererek muzik zevki ve guzel bir muziği anlama kabiliyeti yaratması acısından onelidir Bu eğitimin ana amacı ise, cocukların toplumsal cevre farklılığından gelen ve ilk oğretimde fırsat eşitsizliği yaratacak gelişme farklılıklarını azaltmak ve cocukların yaratıcılık, kişilik ve anadil gelişimini sağlayarak onları temel eğitime hazırlamaktır
Diğer Amaclar:
Cocukların sesler yoluyla algılama yeteneklerini geliştirmek;
Algıladıkları sesleri cozumlemelerini sağlamak ve bunu yaşayışlarına katmak;
Cozumledikleri muziği hareket, jest, mimik, soz, cizgi ve ses ile anlatmalarını sağlamak;
Muzik dinleme yeteneğini işlemek, alışkanlığı geliştirmek, dikkati arttırmak;
Yaratıcılığı geliştirmek;
Tek ve toplulukla muzik yaptırarak toplumsal davranışlar edinmesini sağlamak;
Eleştirici bir beğeni geliştirmek;
Muzik yoluyla kendini, cevresindeki insanları, doğayı tanımasını ve yorumlamasını sağlamak;
Yerel, ulusal ve evrensel cocuk muziği ile ulusal kulturunu ve geleneklerini tanımasını sağlamak;
Kulak, ses ve calgı eğitimi ile genel ve ozel muzik yeteneğini keşfetmek, ortaya cıkarmak ve işlemek, okul oncesi muzik eğitiminin diğer amaclarıdır