Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Muziğin Matematikle İlişkisi

Muziğin Matematikle İlişkisi
0
116

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Muzik ve Matematik,
Muziğin Matematikselliği,
muzik matematik arasındaki ilişki,
muzik matematik ilişkisi

Muziğin Matematikle İlişkisi

Aslında matematik ve muzik birbirinden ayrı terimler gibi gorunuyor olsa da aralarında guclu bir ilişki vardır Matematik olmadan muzik duzgun olamazdı cunku nota değerleri bilinmez ritim tutturulamazdıBundan dolayı eğer muziğe ilgimiz varsa ilk once matematiğe de ilgi duymalıyızMuzik değerine nasıl biliyorsak matematiğe de aynı değeri vermeliyizCunku her şeyin temelinde başka bir şey olduğu gibi muziğin temelinde de matematik vardır Bundan dolayı eğer muzik yapmayı enstruman calmayı seviyorsak ilk once matematiği de sevmeliyiz

Matematik ve muzik, bilimin ve sanatın iki elemanıdır Matematik doğruolan, muzik ise guzelolandır
Muzik, nedensiz bir şekilde insanı harekete gecirmede etkilidir, matematik ise nedensiz bir şekilde doğayı harekete gecirmede etkilidir
Muziğin armonik yapısı matematikseldir Sadece matematikseldir demek yanlıştır ancak belirli kurallara bağlı olarak bicimlendirilir
Muzikte yapılan ceşitli calışmalarda altın oranın kompozisyonlarda melodik, ritmik veya dinamik olarak belirli bir orana gore oluşturulduğu gorulmuştur
Mozart'ında altın oranı kullanıp kullanmadığına dair ceşitli goruşler vardır John FPutz'a gore Mozart'ın eserleri bir dahi işidir ve sayılarla oynamayı seven birisinin işidir O'na gore Mozart altın oranı biliyordu ve eserlerinde kullanmıştır
Muzik ile bilişsel aktivitelerin gelişimi konusunda yıllardır ceşitli araştırmalar yapılmıştır Ancak medya tarafından encok ilgi goren araştırma 1993'te Mozart Etkisi(Mozart Effect) olarak duyurulmuş ve cok dikkat cekmiştir Araştırma Frances Rauscher tarafından yurutulmuştur Amerika'da Psikoloji bolumunde okuyan 38 oğrenciye 10 dakika sure ile Mozart'ın iki piyano icin yazdığı Re Maj Piyano Sonatı (KV448) dinlettirilmiştir Daha sonra oğrencilere uc boyutlu duşunme testi uygulanmıştır Sonucta, kontrol grubuna kıyasla Mozart dinleyen gruptan 89 puan daha yuksek sonuclar elde edilmiştir Muzik ile uc boyutlu duşunme arasındaki ilişki o donemde ortaya atılmıştır Sonuclar acıklandıktan sonra araştırmacılardan birisi olan teorik fizikci Gordon Shaw Mozart muziğinin beyne jimnastik yaptırdığını one surmuştur ve şoyle demiştir : Karmaşık yapılı muziğin matematik ve satranc gibi ileri duzey beyin etkinlikleri ile ilgisi olan belli karmaşık sinirsel orgutler arasındaki iletişimi kolaylaştırdığına inanıyoruz Bunun aksine basit ve tekrara dayanan muziğin karşıt bir etki yapabileceğini duşunuyoruz (Campbell,2002: 2526)
1996 yılında Avustralya'da yapılan bir calışmada okul oncesi donemi cocuklara 10 ay boyunca haftada 1 saat muzik eğitimi verilmiştir Verilen eğitimin matematik yetenekleri uzerindeki etkisi incelenmiştir Cocukların Matematik Yetenekleri Test of Early Mathematics Ability (TEMA2) ile değerlendirilmiştir Sonucta muzik eğitimi alan gruptan daha yuksek sonuclar elde edilmiştir (Geoghegan&Mitchelmore, 1996)
 
858,496Konular
981,666Mesajlar
29,738Kullanıcılar
myanardag0Son üye
Üst Alt