iltasyazilim
FD Üye
Müzik ve Matematik,
Müziğin Matematikselliği,
müzik matematik arasındaki ilişki,
müzik matematik ilişkisi
Müziğin Matematikle İlişkisi
Doğrusu matematik ve müzik birbirinden farklı terimler gibi görünüyor olsa da aralarında enerjik bir ilişki vardır Matematik olmadan müzik akıcı olamazdı çünkü nota değerleri bilinmez ritim tutturulamazdıBundan dolayı eğer müziğe ilgimiz varsa başta matematiğe de ilgi duymalıyızMüzik değerine nasıl biliyorsak matematiğe de benzer değeri vermeliyizÇünkü her şeyin temelinde başka bir şey olduğu gibi müziğin temelinde de matematik vardır Bundan dolayı eğer müzik yapmayı çalgı çalmayı seviyorsak ilk önce matematiği de sevmeliyiz
Matematik ve müzik, bilimin ve sanatın iki elemanıdır Matematik içtenolan, müzik ise hoşolandır
Müzik, sebepsiz bir şekilde insanı harekete geçirmede etkilidir, matematik ise nedensiz bir şekilde doğayı harekete geçirmede etkilidir
Müziğin armonik yapısı matematikseldir Sadece matematikseldir çağırmak yanlıştır oysa kayıtlı kurallara emrindeki olarak biçimlendirilir
Müzikte yapılan dağıtılmış çalışmalarda altın oranın kompozisyonlarda melodik, ritmik veya devingen olarak kayıtlı bir orana tarafından oluşturulduğu görülmüştür
Mozart'ında altın oranı kullanıp kullanmadığına dair çeşitli görüşler vardır John FPutz'a göre Mozart'ın eserleri bir dahi işidir ve sayılarla oynamayı seven birisinin işidir O'na tarafından Mozart altın oranı biliyordu ve eserlerinde kullanmıştır
Müzik ile bilişsel aktivitelerin gelişimi konusunda senelerdir dağıtılmış çalışmalar yapılmıştır Ancak medya göre ençok ilgi görebilen araştırma 1993'te Mozart Etkisi(Mozart Effect) olarak duyurulmuş ve çok dikkat çekmiştir Araştırma Frances Rauscher tarafından yürütülmüştür Amerika'da Psikoloji bölümünde okuyan 38 öğrenciye 10 dakika zaman ile Mozart'ın iki piyano için yazdığı Re Maj Piyano Sonatı (KV448) dinlettirilmiştir Sonradan öğrencilere üç boyutlu düşünme testi uygulanmıştır Sonuçta, denetleme grubuna kıyasla Mozart dinleyen gruptan 89 puan daha yüksek sonuçlar elde edilmiştir Müzik ile üç boyutlu düşünme arasındaki ilişki o dönemde ortaya atılmıştır Sonuçlar açıklandıktan sonradan araştırmacılardan birisi olan teorik fizikçi Gordon Shaw Mozart müziğinin beyne jimnastik yaptırdığını öne sürmüştür ve şöyle demiştir : Karışık yapılı müziğin matematik ve satranç gibi ileri düzey beyin etkinlikleri ile ilgisi olan kesin karışık sinirsel örgütler arasındaki iletişimi kolaylaştırdığına inanıyoruz Bunun tersine kolay ve tekrara dayanan müziğin karşıt bir etki yapabileceğini düşünüyoruz (Campbell,2002: 2526)
1996 yılında Avustralya'da yapılan bir çalışmada mektep öncesi dönemi çocuklara 10 ay baştan başa haftada 1 saat müzik eğitimi verilmiştir Bahşedilen eğitimin matematik yetenekleri üzerindeki etkisi incelenmiştir Çocukların Matematik Yetenekleri Deneme of Early Mathematics Ability (TEMA2) ile değerlendirilmiştir Sonuçta müzik eğitimi alan gruptan daha yüksek sonuçlar elde edilmiştir (Geoghegan&Mitchelmore, 1996) *
Müziğin Matematikselliği,
müzik matematik arasındaki ilişki,
müzik matematik ilişkisi
Müziğin Matematikle İlişkisi
Doğrusu matematik ve müzik birbirinden farklı terimler gibi görünüyor olsa da aralarında enerjik bir ilişki vardır Matematik olmadan müzik akıcı olamazdı çünkü nota değerleri bilinmez ritim tutturulamazdıBundan dolayı eğer müziğe ilgimiz varsa başta matematiğe de ilgi duymalıyızMüzik değerine nasıl biliyorsak matematiğe de benzer değeri vermeliyizÇünkü her şeyin temelinde başka bir şey olduğu gibi müziğin temelinde de matematik vardır Bundan dolayı eğer müzik yapmayı çalgı çalmayı seviyorsak ilk önce matematiği de sevmeliyiz
Matematik ve müzik, bilimin ve sanatın iki elemanıdır Matematik içtenolan, müzik ise hoşolandır
Müzik, sebepsiz bir şekilde insanı harekete geçirmede etkilidir, matematik ise nedensiz bir şekilde doğayı harekete geçirmede etkilidir
Müziğin armonik yapısı matematikseldir Sadece matematikseldir çağırmak yanlıştır oysa kayıtlı kurallara emrindeki olarak biçimlendirilir
Müzikte yapılan dağıtılmış çalışmalarda altın oranın kompozisyonlarda melodik, ritmik veya devingen olarak kayıtlı bir orana tarafından oluşturulduğu görülmüştür
Mozart'ında altın oranı kullanıp kullanmadığına dair çeşitli görüşler vardır John FPutz'a göre Mozart'ın eserleri bir dahi işidir ve sayılarla oynamayı seven birisinin işidir O'na tarafından Mozart altın oranı biliyordu ve eserlerinde kullanmıştır
Müzik ile bilişsel aktivitelerin gelişimi konusunda senelerdir dağıtılmış çalışmalar yapılmıştır Ancak medya göre ençok ilgi görebilen araştırma 1993'te Mozart Etkisi(Mozart Effect) olarak duyurulmuş ve çok dikkat çekmiştir Araştırma Frances Rauscher tarafından yürütülmüştür Amerika'da Psikoloji bölümünde okuyan 38 öğrenciye 10 dakika zaman ile Mozart'ın iki piyano için yazdığı Re Maj Piyano Sonatı (KV448) dinlettirilmiştir Sonradan öğrencilere üç boyutlu düşünme testi uygulanmıştır Sonuçta, denetleme grubuna kıyasla Mozart dinleyen gruptan 89 puan daha yüksek sonuçlar elde edilmiştir Müzik ile üç boyutlu düşünme arasındaki ilişki o dönemde ortaya atılmıştır Sonuçlar açıklandıktan sonradan araştırmacılardan birisi olan teorik fizikçi Gordon Shaw Mozart müziğinin beyne jimnastik yaptırdığını öne sürmüştür ve şöyle demiştir : Karışık yapılı müziğin matematik ve satranç gibi ileri düzey beyin etkinlikleri ile ilgisi olan kesin karışık sinirsel örgütler arasındaki iletişimi kolaylaştırdığına inanıyoruz Bunun tersine kolay ve tekrara dayanan müziğin karşıt bir etki yapabileceğini düşünüyoruz (Campbell,2002: 2526)
1996 yılında Avustralya'da yapılan bir çalışmada mektep öncesi dönemi çocuklara 10 ay baştan başa haftada 1 saat müzik eğitimi verilmiştir Bahşedilen eğitimin matematik yetenekleri üzerindeki etkisi incelenmiştir Çocukların Matematik Yetenekleri Deneme of Early Mathematics Ability (TEMA2) ile değerlendirilmiştir Sonuçta müzik eğitimi alan gruptan daha yüksek sonuçlar elde edilmiştir (Geoghegan&Mitchelmore, 1996) *