iltasyazilim
FD Üye
Müziğin Öteki Sanatlarla İlişkisi nedir
Müzik estetiği, müziğin bireyler ve toplum için güzellik ve beğeni serüvenine yönelik çalışır Eserlerin yapısına (sistem) ve anlamına (kültüre içkin) göndermelerde bulunarak kompozitörün yaratma sürecine katkı maddesi sağlar Ses kümelerini kendisine bölge olarak seçmiştir Ayrıca icracının niteliğinden, konser salonlarının dekorasyonuna, dinleyici kıyafetlerinden, sahnedeki düzene kadar birçok ayrıntı estetikçi için önemlidir Yaptığı alkış odaklı öneriler ile müzikbilimine de katkıda bulunur
Müzik hakkındaki düşüncelerimiz başlangıçta kültürlenme yolu ile oluşur Eğitim sürecinde edindiğimiz bilgiler doğrultusunda, giderek formelleşen müzik bilgi ve beğenimiz, toplumsal aidiyetimizin dışa vurumunda önemli bir simgeye dönüşür “Milli müzik dediğimizde hangi ulusa ait olduğumuzu anlatan, bizi diğer uluslardan ayıran müzikal üretimler kavranabilir “…müzik ve onun çağırıştırdıkları, bir yerden başkasına farklılıklar göstermekte (bir zamanlar giysilerin, hala da yiyeceklerin farklı olması gibi), milli ya da yöresel kimliğin simgesi görevini üstlenmektedir Bütün toplumu kapsayan müzik beğenisi olacağı gibi bireye ait veya gruba (“daha alçak kültürler, mikro toplumlar vb) özgü müzik ve sanat beğenisi, çekicilik anlayışı olabilir “Güzeli beğeniş, estetik bir yargı ile açıklanmaktadır; ve böylesine bir yargıya ön planda niçin olan ‘düşün ’, isteğe, hazza ve beğeniye yönelik duyarlılığı yaratmaktadır ve bu önemli reel, kendine özgü öbür bir değerinde yargısının meydana gelmesine olanak sağlamaktadır
Her sanat dalında olduğu gibi müzik sanatında da öncelikle duyulara yönelik insani edim vardır Bu edimin insani yönünün olması, insan (müzisyen) göre üretilmesinden kaynaklanır “Müzik kendi kendine olan bir şey yok, bizim yaptığımız ve kasıt verdiğimiz bir şeydir İnsanlar müzikle düşünür, onunla kendilerinin kim olduğuna karar verip, kendilerini anlatırlar *
Müzik estetiği, müziğin bireyler ve toplum için güzellik ve beğeni serüvenine yönelik çalışır Eserlerin yapısına (sistem) ve anlamına (kültüre içkin) göndermelerde bulunarak kompozitörün yaratma sürecine katkı maddesi sağlar Ses kümelerini kendisine bölge olarak seçmiştir Ayrıca icracının niteliğinden, konser salonlarının dekorasyonuna, dinleyici kıyafetlerinden, sahnedeki düzene kadar birçok ayrıntı estetikçi için önemlidir Yaptığı alkış odaklı öneriler ile müzikbilimine de katkıda bulunur
Müzik hakkındaki düşüncelerimiz başlangıçta kültürlenme yolu ile oluşur Eğitim sürecinde edindiğimiz bilgiler doğrultusunda, giderek formelleşen müzik bilgi ve beğenimiz, toplumsal aidiyetimizin dışa vurumunda önemli bir simgeye dönüşür “Milli müzik dediğimizde hangi ulusa ait olduğumuzu anlatan, bizi diğer uluslardan ayıran müzikal üretimler kavranabilir “…müzik ve onun çağırıştırdıkları, bir yerden başkasına farklılıklar göstermekte (bir zamanlar giysilerin, hala da yiyeceklerin farklı olması gibi), milli ya da yöresel kimliğin simgesi görevini üstlenmektedir Bütün toplumu kapsayan müzik beğenisi olacağı gibi bireye ait veya gruba (“daha alçak kültürler, mikro toplumlar vb) özgü müzik ve sanat beğenisi, çekicilik anlayışı olabilir “Güzeli beğeniş, estetik bir yargı ile açıklanmaktadır; ve böylesine bir yargıya ön planda niçin olan ‘düşün ’, isteğe, hazza ve beğeniye yönelik duyarlılığı yaratmaktadır ve bu önemli reel, kendine özgü öbür bir değerinde yargısının meydana gelmesine olanak sağlamaktadır
Her sanat dalında olduğu gibi müzik sanatında da öncelikle duyulara yönelik insani edim vardır Bu edimin insani yönünün olması, insan (müzisyen) göre üretilmesinden kaynaklanır “Müzik kendi kendine olan bir şey yok, bizim yaptığımız ve kasıt verdiğimiz bir şeydir İnsanlar müzikle düşünür, onunla kendilerinin kim olduğuna karar verip, kendilerini anlatırlar *