nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Müziğin Yeri Ve Önemi nedir
Müziğin Önemi
İnsan Hayatında Müziğin Önemi
Müziğin Yeri Ve Önemi
Müzik, insanın, yaşamının her döneminde iç içe olduğu bir olgudur İşitme yeteneği kazanıldığı andan itibaren yaşama giren müzik, asıl kucağında, beşikte, evde, sokakta, okulda, taşıt araçlarında, radyotelevizyonlarda, sinemalarda, tiyatrolarda, konser salonlarında, tören ve toplantılarda insanın yanı başında yer alır, onu kucaklar, sarar, etkiler Ayrım edilmese bile yaşamın vazgeçilmez bir parçası, doğal bir unsurudur
Müziğin insan yaşamındaki yeri ve önemini en çarpıcı biçimde açıklayan Ulu Önder Atatürk olmuştur Atatürk, 14 Ekim 1925 ’de İzmir Kız İlköğretmen Okulu ’nda öğrencilerle görüşürken, “Hayatta mûsikî lâzım mıdır? şeklindeki bir soruya şöyle yanıt vermiştir:
“Hayatta mûsikî lâzım değildir, çünkü yaşam mûsikîdir Mûsikî ile ilgisi olmayan yaratıklar insan değildir Eğer laf konusu olan insan hayatı ise müzik, kesinlikle vardır Mûsikî, hayatın neş ’esi, rûhu, sevinci ve her şeyidir (Uçan 1996)
ProfErgan ’a tarafından müzik, gönüller ötesindeki bir gönüle seslenmektedir Ergan, müzik hakkındaki düşüncelerini şöyle açıklamaktadır:
“Müzik, ilkel ya da modern insan için, sevinçli ve kederli anlarında, cinsiyeti, sosyoekonomik statüsü ne olursa olsun, onsuz olunamayan bir ruh ve enerji kaynağıdır Jurnal yaşantının her kesiminde, millî, mânevî, ailevî ve sosyokültürel tüm faaliyetlere renk ve canlılık getiren biricik enerji kaynağı olan müzik, misafire ikramda bile en makbul olanıdır Yemekiçmek gibi natürel ihtiyaçlar bir yanlamasına bırakılacak olursa, beşerî münasebetlerin idâmesinde, millîmânevî duygu ve gururun terennümünde de kollektif ruhları galeyana getiren yegâne vasıtadır Şu halde müziğin herhangi bir fantezi nev ’inden olmayıp, özellikle kâinattaki ilâhî nizâmın bir cüz ’ü; insan idrâkinin erişemeyeceği daha öyle çok yönlerinin bulunduğu kabul edilmelidir Nihayet şunu diyebiliriz; müzik gönüller ötesi bir gönüle seslenir Fâruk Nâfiz ’in dediği gibi; “Gövdeler, varsa, gönüllerden alır cevherini (Ergan 1996)
Prof Dr Uçan da insanın yaşamının her döneminde müzikle içiçe olduğuna dikkat çekmektedir
“İnsan, daha doğmadan (annesi aracılığıyla) dolambaçlı olarak müzikten etkilenir; doğumdan sonraki bebeklik döneminde ninni vb müziklerle uyur; erken çocukluk yıllarında saymacalar, tekerlemeler ve müzikli oyunlarla oynar; geç çocukluk ve gençlik dönemlerinde farklı alanlara yönlendirilmiş müziklerle daha yoğun ve varlıklı ilişkiler içine girer; çoğunluk yıllarında çok çeşitli, fazla yönlü ve kapsamlı bir müzik ortamı içinde yaşar; yaşlılık yıllarında da müzikle olan yoğun, kapsamlı ve derin ilişkilerini sürdürür (Uçan 1996)
“Doğduğu çevrede müzikle etkileşim içinde olan birey, müzikle ilgili olarak birtakım davranışlar kazanır “Dinleme, “benzetme, “oynama, “mırıldanma, “söyleme, “tıngırdatma, “çalma, “ yaratma, “kusur bulma, “beğenme, “antipati bu davranışlardan başlıcaları sayılabilir Bu davranışlar kazanıldıkça kişi, müzikle ve müzik çevresiyle daha bilinçli, daha akıllı ve daha etkili bir etkileşim içine girer Bu davranışlarla benzer olarak hem, “müzikle uyuma, “müzikle oynama, “müzikle yürüme, “müzikle dinlenme, “müzikle eğlenme, “müzikle öğrenme, “müzikle egzersiz, “müzikle anlaşma, “müzikle kendini aşma vb daha ayrıntılı ve çok yönü olan davranış örüntüleri geliştirir (Uçan 1996)
Müziğin insan yaşamındaki yeri ve önemi, onun insan yaşamının öbür boyutlarındaki fazla yönlü işlevlerinden kaynaklanmaktadır
İnsan Hayatında Müziğin Önemi
netten seçme parça *
Müziğin Önemi
İnsan Hayatında Müziğin Önemi
Müziğin Yeri Ve Önemi
Müzik, insanın, yaşamının her döneminde iç içe olduğu bir olgudur İşitme yeteneği kazanıldığı andan itibaren yaşama giren müzik, asıl kucağında, beşikte, evde, sokakta, okulda, taşıt araçlarında, radyotelevizyonlarda, sinemalarda, tiyatrolarda, konser salonlarında, tören ve toplantılarda insanın yanı başında yer alır, onu kucaklar, sarar, etkiler Ayrım edilmese bile yaşamın vazgeçilmez bir parçası, doğal bir unsurudur
Müziğin insan yaşamındaki yeri ve önemini en çarpıcı biçimde açıklayan Ulu Önder Atatürk olmuştur Atatürk, 14 Ekim 1925 ’de İzmir Kız İlköğretmen Okulu ’nda öğrencilerle görüşürken, “Hayatta mûsikî lâzım mıdır? şeklindeki bir soruya şöyle yanıt vermiştir:
“Hayatta mûsikî lâzım değildir, çünkü yaşam mûsikîdir Mûsikî ile ilgisi olmayan yaratıklar insan değildir Eğer laf konusu olan insan hayatı ise müzik, kesinlikle vardır Mûsikî, hayatın neş ’esi, rûhu, sevinci ve her şeyidir (Uçan 1996)
ProfErgan ’a tarafından müzik, gönüller ötesindeki bir gönüle seslenmektedir Ergan, müzik hakkındaki düşüncelerini şöyle açıklamaktadır:
“Müzik, ilkel ya da modern insan için, sevinçli ve kederli anlarında, cinsiyeti, sosyoekonomik statüsü ne olursa olsun, onsuz olunamayan bir ruh ve enerji kaynağıdır Jurnal yaşantının her kesiminde, millî, mânevî, ailevî ve sosyokültürel tüm faaliyetlere renk ve canlılık getiren biricik enerji kaynağı olan müzik, misafire ikramda bile en makbul olanıdır Yemekiçmek gibi natürel ihtiyaçlar bir yanlamasına bırakılacak olursa, beşerî münasebetlerin idâmesinde, millîmânevî duygu ve gururun terennümünde de kollektif ruhları galeyana getiren yegâne vasıtadır Şu halde müziğin herhangi bir fantezi nev ’inden olmayıp, özellikle kâinattaki ilâhî nizâmın bir cüz ’ü; insan idrâkinin erişemeyeceği daha öyle çok yönlerinin bulunduğu kabul edilmelidir Nihayet şunu diyebiliriz; müzik gönüller ötesi bir gönüle seslenir Fâruk Nâfiz ’in dediği gibi; “Gövdeler, varsa, gönüllerden alır cevherini (Ergan 1996)
Prof Dr Uçan da insanın yaşamının her döneminde müzikle içiçe olduğuna dikkat çekmektedir
“İnsan, daha doğmadan (annesi aracılığıyla) dolambaçlı olarak müzikten etkilenir; doğumdan sonraki bebeklik döneminde ninni vb müziklerle uyur; erken çocukluk yıllarında saymacalar, tekerlemeler ve müzikli oyunlarla oynar; geç çocukluk ve gençlik dönemlerinde farklı alanlara yönlendirilmiş müziklerle daha yoğun ve varlıklı ilişkiler içine girer; çoğunluk yıllarında çok çeşitli, fazla yönlü ve kapsamlı bir müzik ortamı içinde yaşar; yaşlılık yıllarında da müzikle olan yoğun, kapsamlı ve derin ilişkilerini sürdürür (Uçan 1996)
“Doğduğu çevrede müzikle etkileşim içinde olan birey, müzikle ilgili olarak birtakım davranışlar kazanır “Dinleme, “benzetme, “oynama, “mırıldanma, “söyleme, “tıngırdatma, “çalma, “ yaratma, “kusur bulma, “beğenme, “antipati bu davranışlardan başlıcaları sayılabilir Bu davranışlar kazanıldıkça kişi, müzikle ve müzik çevresiyle daha bilinçli, daha akıllı ve daha etkili bir etkileşim içine girer Bu davranışlarla benzer olarak hem, “müzikle uyuma, “müzikle oynama, “müzikle yürüme, “müzikle dinlenme, “müzikle eğlenme, “müzikle öğrenme, “müzikle egzersiz, “müzikle anlaşma, “müzikle kendini aşma vb daha ayrıntılı ve çok yönü olan davranış örüntüleri geliştirir (Uçan 1996)
Müziğin insan yaşamındaki yeri ve önemi, onun insan yaşamının öbür boyutlarındaki fazla yönlü işlevlerinden kaynaklanmaktadır
İnsan Hayatında Müziğin Önemi
netten seçme parça *