nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Nafile Namazlar Cemaatle Kılınırmı
Beyhude Namazlar Cemaatle Kılınması Hakkında Bilgi
Beyhude namazları cemaat ile kılmak mekrûh, fena olan bidatlerdendir Son Peygamberin (sav), (Bir kimse, dînimizde bulunmıyan birşeyi, meydâna çıkarırsa, o şey kötüdür hadîsi şerîfinde bildirdiği bidatlerdendir
Nafile nemâzı cemâat ile kılmanın mekrûh olduğu fıkıh kitâblarının çoğunda yazılıdır
Cümbür Cemaat çağrılır, büyük cemâat yapılırsa, mekrûh olur diyenler de vardır Buna göre, herkese haber vermeden, câmiin bir köşesinde, bir iki birey cemâat ile kılarsa mekrûh olmaz Üç birey kılarsa mekrûh olur ve olmaz da diyenler oldu Dört kişinin cemâat ile nâfile kılması, sözbirliği ile mekrûhdur denildi Açık Konuşmak Gerekirse böyledir diyenler de oldu
Sirâciyye) fetvâ kitâbında, terâvîh ve güneş tutulması nemâzlarından diğer olan nâfileleri cemâat ile kılmanın mekrûh olduğu bildirilmekdedir
Gıyâsiyye) fetvâ kitâbında, Şeyhulimâm Serahsî (rahimehullah) buyuruyor fakat, (Nâfile nemâzı cemâat ile kılmak, Ramezândan başka zemânlarda, herkes çağrılırsa, mekrûh olur Bir iki kişi imâma uyarsa mekrûh olmaz Üç birey olursa şübhelidir Dört kişi olursa, sözbirliği ile mekrûh olur) dedi
Hülâsa) kitâbında, (Nâfile nemâzı cemâat ile kılmak, herkesi çağırarak olursa, mekrûhdur Ezân ve ikâmet okunmadan, câmiin bir köşesinde kılınırsa, mekrûh olmaz) diyor
Şemsül eimmei Hulvânî buyurdu oysa, (İmâmdan başka üç birey ise, sözbirliği ile mekrûh olmaz Dört birey ise, mekrûh olur da denildi, olmaz da denildi Fekat, mekrûh olması dahâ doğrudur
Şâfi'î fetvâlarında, nâfile yalnız Ramezânda cemaat ile kılınır Herkese haber verilirse, yani ezan ve ikamet okunursa, bu da mekrûh olur Kimseyi çağırmadan ve bir iki kişi kılarsa mekrûh olmaz Üç kişi olursa, şübhelidir Cemâat dört birey olursa, sözbirliği ile mekrûh olur) diyor
Hangi nafile namazlar cemaatle kılınabilir
Hanefi mezhebine kadar teravih, güneş ve ay tutulması dışındaki nafile namazların cemaatle kılınması mekruh görülmüştür Nafile namazlar cemaatle kılındığında imama uymaya amaç edilir
Nafile namazların münferiden kılınması daha faziletlidir Aslolan hüküm bu olmakla beraber, bazı şart ve kayıtlara yan olarak istisnai bir hüküm de mevcut bulunmaktadır Şöyle ama: Herkesin kimsesiz başaramayacağı tesbih namazını, davetleşmek ve haberleşmek suretiyle olmaksızın, oturmakta olan birkaç birey, aralarından birini imamlığa geçirip kendileri de ona uyarak kılsalar caizdir *
Beyhude Namazlar Cemaatle Kılınması Hakkında Bilgi
Beyhude namazları cemaat ile kılmak mekrûh, fena olan bidatlerdendir Son Peygamberin (sav), (Bir kimse, dînimizde bulunmıyan birşeyi, meydâna çıkarırsa, o şey kötüdür hadîsi şerîfinde bildirdiği bidatlerdendir
Nafile nemâzı cemâat ile kılmanın mekrûh olduğu fıkıh kitâblarının çoğunda yazılıdır
Cümbür Cemaat çağrılır, büyük cemâat yapılırsa, mekrûh olur diyenler de vardır Buna göre, herkese haber vermeden, câmiin bir köşesinde, bir iki birey cemâat ile kılarsa mekrûh olmaz Üç birey kılarsa mekrûh olur ve olmaz da diyenler oldu Dört kişinin cemâat ile nâfile kılması, sözbirliği ile mekrûhdur denildi Açık Konuşmak Gerekirse böyledir diyenler de oldu
Sirâciyye) fetvâ kitâbında, terâvîh ve güneş tutulması nemâzlarından diğer olan nâfileleri cemâat ile kılmanın mekrûh olduğu bildirilmekdedir
Gıyâsiyye) fetvâ kitâbında, Şeyhulimâm Serahsî (rahimehullah) buyuruyor fakat, (Nâfile nemâzı cemâat ile kılmak, Ramezândan başka zemânlarda, herkes çağrılırsa, mekrûh olur Bir iki kişi imâma uyarsa mekrûh olmaz Üç birey olursa şübhelidir Dört kişi olursa, sözbirliği ile mekrûh olur) dedi
Hülâsa) kitâbında, (Nâfile nemâzı cemâat ile kılmak, herkesi çağırarak olursa, mekrûhdur Ezân ve ikâmet okunmadan, câmiin bir köşesinde kılınırsa, mekrûh olmaz) diyor
Şemsül eimmei Hulvânî buyurdu oysa, (İmâmdan başka üç birey ise, sözbirliği ile mekrûh olmaz Dört birey ise, mekrûh olur da denildi, olmaz da denildi Fekat, mekrûh olması dahâ doğrudur
Şâfi'î fetvâlarında, nâfile yalnız Ramezânda cemaat ile kılınır Herkese haber verilirse, yani ezan ve ikamet okunursa, bu da mekrûh olur Kimseyi çağırmadan ve bir iki kişi kılarsa mekrûh olmaz Üç kişi olursa, şübhelidir Cemâat dört birey olursa, sözbirliği ile mekrûh olur) diyor
Hangi nafile namazlar cemaatle kılınabilir
Hanefi mezhebine kadar teravih, güneş ve ay tutulması dışındaki nafile namazların cemaatle kılınması mekruh görülmüştür Nafile namazlar cemaatle kılındığında imama uymaya amaç edilir
Nafile namazların münferiden kılınması daha faziletlidir Aslolan hüküm bu olmakla beraber, bazı şart ve kayıtlara yan olarak istisnai bir hüküm de mevcut bulunmaktadır Şöyle ama: Herkesin kimsesiz başaramayacağı tesbih namazını, davetleşmek ve haberleşmek suretiyle olmaksızın, oturmakta olan birkaç birey, aralarından birini imamlığa geçirip kendileri de ona uyarak kılsalar caizdir *