Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

namaz kılmayanın dünyevi cezası var mıdır?

namaz kılmayanın dünyevi cezası var mıdır?
0
307

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Namaz Kılmayanın Dünyevi Cezası Var mıdır?

İslam Hukukunda had cezaları, bir takım suçlar karşılığında bizzat Allah ve Allah Resulü (asm) tarafından tesbit edilmiş cezalardır. Ta’zir cezaları ise, vahiy tarafından netlikle belirtilmeyen; hakimin takdirine ve alimlerin içtihadına bırakılmış olan cezalardır.

Namaz kılmayanlarla ilgili, Allah ve Allah Resulü’nün (asm) telaffuz buyurduğu her hangi bir had cezası söz konusu değildir. Şüphesiz, ayet ve hadislerde namaza çok büyük emir ve teşvik vardır. Dünya saadetinin de, ahiret saadetinin de zembereğinin namaz olduğu söylenmiştir. Namaz kılmamanın sonucunun da tehlikeli olacağı konusunda ciddi uyarılar mevcuttur.

Nitekim, Büreyde’nin (ra) rivayet ettiği bir hadis-i şerifte Allah Resulü (asm) namaz kılmamakla ilgili şöyle buyurmuştur:

“Kafirlerle aramızı ayıran fark, kılmayı taahhüt ettiğimiz namazdır. Kim namazı terk ederse, kafir olur.”1

Bu hadis-i şerifte yer alan “kafir olur” hükmü ile; doğrudan namaz kılmayanın mı kast edildiği, namazı önemsemeyenin mi kastedildiği, namazı inkar ederek terk edenin mi anlatılmak istendiği konusu alimler arasında tartışılmıştır. Hafız, “Namazı önemsememek küfür sebebi olur” derken;

Nihaye’de, namazı “inkar” ederek terk edenin kafir olacağı hükmü yer almıştır. Bu hadisin zahirine bakan İmam Ahmed bin Hanbel, namaz kılmayanın küfre girdiği görüşündedir. Malikiler, Şafiiler ve Hanefiler ise, “inkar” olmadıkça, namaz kılmayanın küfrüne hükmetmemişler, ancak namaz kılmayanın hemen tevbe etmesini teklif etmişlerdir. Tevbe etmediği takdirde, her üç mezhepte de tevbe edene kadar ta’zir cezası gündeme getirilmiştir. Ta’zir cezası ise, yukarıda beyan ettiğimiz gibi, hakimin ve ulu’l-emrin takdirine göre verilebilen bir ceza türüdür.

Diğer yandan İslam Tarihi boyunca irfan ve irşad müesseselerinin beyaz sayfaları, namaz konusunda teşviki, kolaylaştırmayı ve sevdirmeyi birinci plana alan sayısız irşad örnekleriyle doludur.

Şu halde günümüzde de namaz hususunda gözüken tek çözüm yolu, aydınlatmak, irşad etmek, bilgilendirmek, kolaylaştırmak, sevdirmek, teşvik etmek ve müjdelemekten geçmektedir. Korkutmak, kabir azabıyla veya Cehennem ateşiyle tehdit etmek, zor kullanmak, küfürle itham etmek, kınamak, küçümsemek, dışlamak; Peygamber Efendimizin (asm)

“Müjdeleyiniz; nefret ettirmeyiniz! Kolaylaştırınız; zorlaştırmayınız!”2 emrine aykırı fiiller olur. Ki, gayet nazik ve nezih bir ibadet olan namaz için asla tasvip edilmez! Bilhassa namazın, kul ile Rabb’i arasındaki en sıcak ve tam huzuru içeren bir iletişim bağı olduğu düşünülürse; çok ehemmiyetli olan bu ibadetin, insanlara behemehal sevdirilmesi gerektiği daha iyi anlaşılmış olur. Namaz hususunda, vahye dayanmayan bir takdiri cezayı telaffuz etmenin bile, bilhassa günümüzde, büyük sancıları ve sakıncaları beraberinde getireceği açıktır. İnsanları namazdan, daha da tehlikelisi dinden soğutmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

“Namaz iyidir. Fakat her gün her gün beşer defa kılmak çoktur. Bitmediğinden usanç veriyor!” diyen bir adama Üstad Bediüzzaman Said Nursi, nefsi susturan, kalbi tatmin eden, ruha ümit vaad eden, akla yol gösteren, evhamları yok eden, gafleti dağıtan ve günlük hayatımıza çeki düzen getiren beş ikazla cevap vererek, kolaylaştırmak, müjdelemek ve sevdirmek yolunu seçmiş; diğer yolun, yani zor kullanma ve ceza verme yolunun kapalı olduğunu bilfiil göstermiştir.3
Risale-i Nur baştan başa namaz ve ibadete dair teşvik örnekleriyle doludur. Bediüzzaman’a göre, bilhassa günümüzde iman ve ibadetle ilgili sevdirici, bilgilendirici ve kucaklayıcı olmalı, irşada muhakkak öncelik verilmelidir.
Dipnot:

1- Nesai, Salat, 8;
2- R. Salihin, 635;
3- Sözler, s. 243.
 

Similar threads

Namazı Terk Etmenin Hükmü? Namazın akıllı, büluğ çağına girmiş, hayız ve nifastan temizlenmiş her müslümana farz olduğu konusunda görüş birliği vardır. Namaz ve oruç gibi bedeni ibadetlerde vekalet ve niyabet geçerli değildir. Namazın farz olduğunu inkar eden dinden çıkar. Çünkü namaz kesin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
291
Namazı Terketmenin hukmu Namazı Terketmenin Cezası Nedir Ozursuz olrak namazı terketmenin cezası Namaz kılmayanlarla ilgili, Allah ve Allah ResUlu’nun (asm) telaffuz buyurduğu her hangi bir had cezası soz konusu değildir Şuphesiz, ayet ve hadislerde namaza cok buyuk emir ve teşvik vardır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
79
Bir süre namazı kılmayanın 80 yıl yanacağını duyduk doğru mu? Özründen dolayı kılamayan ve namazını kazaya bırakana da benzer mı yoksa öbür bir hüküm var mı? (Namazı kasıtlı olarak terk eden kâfirdir) Taberani (Namaz kılmayanın dini yoktur) İbni Nasr (Namaz kılmayanın müslümanlığı yoktur)...
Cevaplar
0
Görüntüleme
205
Bir vakit namazı kılmayanın 80 sene yanacağını duyduk doğru mu? Ozrunden dolayı kılamayan ve namazını kazaya bırakana da aynı mı yoksa değişik bir hukum var mı? (Namazı kasten terk eden kafirdir) Taberani (Namaz kılmayanın dini yoktur) İbni Nasr (Namaz kılmayanın muslumanlığı yoktur)...
Cevaplar
0
Görüntüleme
212
Namaz Kılmayanın Vay Haline!!! (İNŞAALLAH, ALLAH CC ve Rasûlu’nün (SAV) emir ve yasaklarına körlerden ve hafife alanlardan olmayız Ayrıca şeytanın, buradaki emir ve yasakları okumanızı, amel etmenizi engellemesine veya bu emirleri hafife almanız için uğraşmasına izin vermeyin Bu şeytanın...
Cevaplar
0
Görüntüleme
106
858,474Konular
981,227Mesajlar
29,547Kullanıcılar
sonertSon üye
Üst Alt