iltasyazilim
FD Üye
Namaz
Namaza duran kimse ilâhî huzurun edebine riâyet etmeli, huzû ve huşû ile namazını kılmalıdır Elbisesiyle oynamak, secde mahallindeki taşları gidermek gibi davranışlar huşûu bozar
Hadîsi şerifler:
Allah’ı görür gibi ibâdet et! sen O’nu görmesen de O, seni görüyor
Namaz müminin mîrâcıdır
Mektûbâtı Şerif’ten:
Namaz; Allah ile buluşmak, O’nunla beraber olmaktır Bu buluşmanın nasıl olduğunu mânevî duygusu olmayan bilmez
Mânevî mîrac olan namaza başlarken, insan: şahsından, hal ve işlerinden hâsıl olan kusurları için üç defa istiğfardan sonra namaza kalp ile niye etmelidir
Sabah namazını cemaatle edâ etmek, bir sene nâfile namaz kılmaktan bir kaç mertebe üstündür
Sabah namazını cemaatle kılan kimseye Allahü Teâlâ istediklerini verir
Meşrû mazeret sebebiyle cemaate gidemeyen kişi, bulunduğu mahalde olanlara imam olmaya niyet ederek kılar
Namazda bilhassa iki noktaya dikkat etmeli:
1Fâtihai Şerîfe’de: “İyyâke nâ’büdü ve iyyâke nesteîn Ancak sana ibâdet eder ve ancak senden yardım dileriz, niyâzında bulunurken Cenâbı Hakk’ı düşünmeli
2Tahiyyât’ta: “ Esselâmü aleyke eyyühennebiyyü ve rahmetullahi ve
berekâtühû, okurken Rasûlüllah’ı hatırlamalı
Bu iki noktada uyanık olarak kılınan namazı melâikei kirâm nûrânî bir şekilde semâya yükseltir Namaz da sâhibine, “Sen beni ihyâ ettin, Allah da seni ihyâ etsin, diye duâ eder
Eğer usüllerine uymadan gafletle kılınmışsa, o namaz siyah sûret alır, melâikei kiram da ondan iğrenir, semâya götürmez, sâhibinin suratına çarparlar Namaz da ona, “Sen beni heder ettin, Allah da seni heder etsin! diye bedduâ eder
Resûlüllah SAV namazda rükû ve secdeleri noksan yapan birine, “ Sen, biri görüp de, “ Bu kişi Muhammed’in dîninden değildir diye zem olunmaktan korkmaz mısın? buyurdu
Kıyam ve oturmanın hükmünü yerine getirmeyen birine de, “ Eğer sen bu hal üzere ölürsen, kıyâmet günü sana Ümmeti Muhammed’ dendir demezler; “ kezâ, “Altmış sene namaz kıldığı halde namazı kabul olmayan kimse, rükû ve secdeyi tamam etmeyen kimsedir, “ buyurmuşlardır
Mârufü Kerhî KS, tanımadığı bir imamın arkasında namaz kılmıştı Namazdan sonra imam kendisine “ Nereden yer içersin? diye sordu Hz Mârûf:
Önce şu kıldırdığın namazı iâde edeyim Zîrâ rızkın nereden geldiğinden şüphe eden, Hâlik’ının rızk verici olduğunda şüphe eder Bu itikatta olan imama uymak câiz olmaz! “ demiştir
Zeyd İbni Vehb, rükû ve secdeyi tam yapmayan birini gördü kaç senedir böyle namaz kıldığını sordu Adam “kırk sene deyince, “Sen kırk seneden beri namaz kılmıyorsun Eğer vefat edersen Muhammed Resûlüllah SAV’in sünneti üzere ölmüş olmazsın, dedi
İmam Muhammed RhA “ Namaz ve oruçta on iki bin mesele var? buyurmuştur
Bir uçağın âletlerinden biri noksan olsa, uçurmuyorlar İbâdetin eksiği ondan daha mı ehemmiyetsiz! Rükû, secde ve kavmelerde noksanlık yapanlar hakkında “ Hırsızların en şiddetlisi buyurulmuştur Namazın erkânında noksanlık yapan kişi otuz zarara uğrar Âhrette ilk hesap namazdan sorulur Namaz hesabından selâmetle geçenin diğer hesapları da onun şerefine dürüstlük kazanır Namaz hesabı bozuksa, diğer hesaplar da bozuktur
Namazdan sonra yapılan tesbih (SÜBHÂNALLAH), tahmid (EL HAMDÜ LİLLÂH), tekbir (ALLAHÜ EKBER), namazda vâki olan kusurları gidermek içindir
HŞ: “ Allahü Teâlâ’ya imandan sonra en üstün amel namazdır Kulunu rahmetiyle karşılayan Mevlâ, kul namaza başlarken ona kurtuluş beratını ihsan eder
“ Allahü Teâlâ’ nın kullarına farz kılıp keremine vesîle eylediği beş vakit namazı, abdesti güzel alıp sünnetlerine uyarak kılan kimseyi Hak Teâlâ mağfiret eder
Hadîsi şerifler:
“ Nerede olursa olsun beş vakit namazı erkânıyla edâ eden kimse, kıyâmet günü sıratı yıldırım gibi geçen ilk kafilede olur ve yüzü ayın on dördü gibi parlar
“ Beş vakit namazı kılan kimseye, her gece ve gündüz için bin şehit sevabı verilir
alıntıdır
Namaza duran kimse ilâhî huzurun edebine riâyet etmeli, huzû ve huşû ile namazını kılmalıdır Elbisesiyle oynamak, secde mahallindeki taşları gidermek gibi davranışlar huşûu bozar
Hadîsi şerifler:
Allah’ı görür gibi ibâdet et! sen O’nu görmesen de O, seni görüyor
Namaz müminin mîrâcıdır
Mektûbâtı Şerif’ten:
Namaz; Allah ile buluşmak, O’nunla beraber olmaktır Bu buluşmanın nasıl olduğunu mânevî duygusu olmayan bilmez
Mânevî mîrac olan namaza başlarken, insan: şahsından, hal ve işlerinden hâsıl olan kusurları için üç defa istiğfardan sonra namaza kalp ile niye etmelidir
Sabah namazını cemaatle edâ etmek, bir sene nâfile namaz kılmaktan bir kaç mertebe üstündür
Sabah namazını cemaatle kılan kimseye Allahü Teâlâ istediklerini verir
Meşrû mazeret sebebiyle cemaate gidemeyen kişi, bulunduğu mahalde olanlara imam olmaya niyet ederek kılar
Namazda bilhassa iki noktaya dikkat etmeli:
1Fâtihai Şerîfe’de: “İyyâke nâ’büdü ve iyyâke nesteîn Ancak sana ibâdet eder ve ancak senden yardım dileriz, niyâzında bulunurken Cenâbı Hakk’ı düşünmeli
2Tahiyyât’ta: “ Esselâmü aleyke eyyühennebiyyü ve rahmetullahi ve
berekâtühû, okurken Rasûlüllah’ı hatırlamalı
Bu iki noktada uyanık olarak kılınan namazı melâikei kirâm nûrânî bir şekilde semâya yükseltir Namaz da sâhibine, “Sen beni ihyâ ettin, Allah da seni ihyâ etsin, diye duâ eder
Eğer usüllerine uymadan gafletle kılınmışsa, o namaz siyah sûret alır, melâikei kiram da ondan iğrenir, semâya götürmez, sâhibinin suratına çarparlar Namaz da ona, “Sen beni heder ettin, Allah da seni heder etsin! diye bedduâ eder
Resûlüllah SAV namazda rükû ve secdeleri noksan yapan birine, “ Sen, biri görüp de, “ Bu kişi Muhammed’in dîninden değildir diye zem olunmaktan korkmaz mısın? buyurdu
Kıyam ve oturmanın hükmünü yerine getirmeyen birine de, “ Eğer sen bu hal üzere ölürsen, kıyâmet günü sana Ümmeti Muhammed’ dendir demezler; “ kezâ, “Altmış sene namaz kıldığı halde namazı kabul olmayan kimse, rükû ve secdeyi tamam etmeyen kimsedir, “ buyurmuşlardır
Mârufü Kerhî KS, tanımadığı bir imamın arkasında namaz kılmıştı Namazdan sonra imam kendisine “ Nereden yer içersin? diye sordu Hz Mârûf:
Önce şu kıldırdığın namazı iâde edeyim Zîrâ rızkın nereden geldiğinden şüphe eden, Hâlik’ının rızk verici olduğunda şüphe eder Bu itikatta olan imama uymak câiz olmaz! “ demiştir
Zeyd İbni Vehb, rükû ve secdeyi tam yapmayan birini gördü kaç senedir böyle namaz kıldığını sordu Adam “kırk sene deyince, “Sen kırk seneden beri namaz kılmıyorsun Eğer vefat edersen Muhammed Resûlüllah SAV’in sünneti üzere ölmüş olmazsın, dedi
İmam Muhammed RhA “ Namaz ve oruçta on iki bin mesele var? buyurmuştur
Bir uçağın âletlerinden biri noksan olsa, uçurmuyorlar İbâdetin eksiği ondan daha mı ehemmiyetsiz! Rükû, secde ve kavmelerde noksanlık yapanlar hakkında “ Hırsızların en şiddetlisi buyurulmuştur Namazın erkânında noksanlık yapan kişi otuz zarara uğrar Âhrette ilk hesap namazdan sorulur Namaz hesabından selâmetle geçenin diğer hesapları da onun şerefine dürüstlük kazanır Namaz hesabı bozuksa, diğer hesaplar da bozuktur
Namazdan sonra yapılan tesbih (SÜBHÂNALLAH), tahmid (EL HAMDÜ LİLLÂH), tekbir (ALLAHÜ EKBER), namazda vâki olan kusurları gidermek içindir
HŞ: “ Allahü Teâlâ’ya imandan sonra en üstün amel namazdır Kulunu rahmetiyle karşılayan Mevlâ, kul namaza başlarken ona kurtuluş beratını ihsan eder
“ Allahü Teâlâ’ nın kullarına farz kılıp keremine vesîle eylediği beş vakit namazı, abdesti güzel alıp sünnetlerine uyarak kılan kimseyi Hak Teâlâ mağfiret eder
Hadîsi şerifler:
“ Nerede olursa olsun beş vakit namazı erkânıyla edâ eden kimse, kıyâmet günü sıratı yıldırım gibi geçen ilk kafilede olur ve yüzü ayın on dördü gibi parlar
“ Beş vakit namazı kılan kimseye, her gece ve gündüz için bin şehit sevabı verilir
alıntıdır