nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Namazda başı örtmek veya sarık uygulamak gerekir mi? Baş açık namaz kılınabilir mi? Takke ile baş örtülse, sarığın yerine geçer mi?
Hz Peygamber (sas) ve Ashabı Kiram, İslam öncesinde olduğu gibi İslam ’dan sonra da jurnal hayatlarında, bölgesel imkan ve şartlar gereği sarıkla başlarını örtmüşlerdir Peygamberimiz (sas) jurnal kıyafeti ile namazlarını kılmış, ibadet için özel giysiler edinmemiştir Mesela takke üstüne sarık sardığı gibi (Tirmizi, Libas, 12, 42), sarıksız takke ve takkesiz sarık kullandığı da olmuştur (Kenzü ’lummal, 7121, Hadis No, 1828418286)
Bir Takım İslam bilginleri Peygamberimiz ’in (sas) bu fiili uygulamalarını göz önüne alarak namazda erkeklerin başını örtmesini sünnet kabul etmişler, dolayısıyla baş açık namaz kılmanın mekruh olacağını söylemişlerdir (İbn Abidin, Haşiyetü Reddi ’lmuhtar, I, 639641)
Diğer bazıları ise bunu örf gereği kabul ettiklerinden başı açık namaz kılmakta bir sakınca olmadığını belirtmişlerdir Bunlara tarafından Hz Peygamber (sas) ve Ashabı Kiram, İslam öncesinde olduğu gibi İslam ’dan daha sonra da sarığı, jurnal bayağı bir kıyafet olarak kullanmışlardır (Tirmizi, Libas, 12) Hz Peygamber (sas) ’in yeni müslüman olanlara emir veya öğüt ettiği özel bir sarık şekli olmamış, bu hususta oluşan örf ne ise o kadar devam edilmiştir Dolayısıyla onlar, Tirmizi ’nin söylenti ettiği, “Müşriklerle aramızdaki ayrım, başlıkların üzerine sarık sarmaktır (Tirmizi, Libas, 42) hadisi bağlayıcı nitelikte görülmemiştir
sonuç olarak, Hz Peygamber (sas) o dönemin örf ve adeti gereği sarığı kullanmıştır Ama takkenin üstüne sarılmasını önermek suretiyle müşriklerin kullandığından farklı bir stil geliştirmiş ve Müslümanların bu konuda aklıselim olmalarını istemiştir Bunu dikkate bölge bazı alimler, namazda başın kapatılmasını sünnet kabul etmişler ve baş açık namaz kılmayı mekruh görmüşlerdir bu nedenle namaz kılarken başın takke, sarık vb bir şeyle örtünmesi evladır Oysa baş açık bir halde namaz kılmak da caizdir
*
Hz Peygamber (sas) ve Ashabı Kiram, İslam öncesinde olduğu gibi İslam ’dan sonra da jurnal hayatlarında, bölgesel imkan ve şartlar gereği sarıkla başlarını örtmüşlerdir Peygamberimiz (sas) jurnal kıyafeti ile namazlarını kılmış, ibadet için özel giysiler edinmemiştir Mesela takke üstüne sarık sardığı gibi (Tirmizi, Libas, 12, 42), sarıksız takke ve takkesiz sarık kullandığı da olmuştur (Kenzü ’lummal, 7121, Hadis No, 1828418286)
Bir Takım İslam bilginleri Peygamberimiz ’in (sas) bu fiili uygulamalarını göz önüne alarak namazda erkeklerin başını örtmesini sünnet kabul etmişler, dolayısıyla baş açık namaz kılmanın mekruh olacağını söylemişlerdir (İbn Abidin, Haşiyetü Reddi ’lmuhtar, I, 639641)
Diğer bazıları ise bunu örf gereği kabul ettiklerinden başı açık namaz kılmakta bir sakınca olmadığını belirtmişlerdir Bunlara tarafından Hz Peygamber (sas) ve Ashabı Kiram, İslam öncesinde olduğu gibi İslam ’dan daha sonra da sarığı, jurnal bayağı bir kıyafet olarak kullanmışlardır (Tirmizi, Libas, 12) Hz Peygamber (sas) ’in yeni müslüman olanlara emir veya öğüt ettiği özel bir sarık şekli olmamış, bu hususta oluşan örf ne ise o kadar devam edilmiştir Dolayısıyla onlar, Tirmizi ’nin söylenti ettiği, “Müşriklerle aramızdaki ayrım, başlıkların üzerine sarık sarmaktır (Tirmizi, Libas, 42) hadisi bağlayıcı nitelikte görülmemiştir
sonuç olarak, Hz Peygamber (sas) o dönemin örf ve adeti gereği sarığı kullanmıştır Ama takkenin üstüne sarılmasını önermek suretiyle müşriklerin kullandığından farklı bir stil geliştirmiş ve Müslümanların bu konuda aklıselim olmalarını istemiştir Bunu dikkate bölge bazı alimler, namazda başın kapatılmasını sünnet kabul etmişler ve baş açık namaz kılmayı mekruh görmüşlerdir bu nedenle namaz kılarken başın takke, sarık vb bir şeyle örtünmesi evladır Oysa baş açık bir halde namaz kılmak da caizdir
*