Namazda Tadili Erkan nedir
Namazda Tadili Erkana riayet etmek
Tadili Erkan; rukUnları duzgun yapmak anlamına gelir Namazla ilgili bir terim olarak Tadili Erkan; rukUnların hakkını vermek, itminan halinde bulunmak, hareketten sonra durmak yahut kalkması eğilmesinden ayrılacak şekilde iki hareket arasında sukunet bulmaktır
Namazda Tadili Erkan; rukUda, rukUdan doğrulmada, secdede iki secde arasındaki oturuşta soz konusu olur Mesela rukUdan kıyam doğrulurken vucut dimdik bir hale gelmeli ve sukunet bulmalı, en az bir kere Subhanallahi'l azim(Yuce olan Allah'ı her turlu eksiklikten tenzih ederim) diyecek kadar ayakta durup sonra secdeye varmalıdır Her iki secde arasında bu şekilde bir tespih miktarı durmalıdır Nitekim Hadisi Şerifte;
Sizden biri, rukU ve secdelerde belini (tam olarak) doğrultmadıkca namazı yeterli olmazbuyurudur (Ebu Davud, Salat, 148 )
Diğer bir Hadisi Şerifte de rukU ve secdelerin tadili erkana uygun olarak yapılması emredilmekte ve şoyle buyurulmaktadır:
RukU ve secdeleri yerine getirin, Allah'a yemin olsun, siz secde ve rukU ettikce ben arkamda olanları da goruyorum(Buhari, Eyman, 3)
Tadili Erkan İmamı Azam ve İmamı Muhammed'e gore vaciptir Bu iki ayrı goruşten birincisine gore, tadili erkan yapılmaksızın kılınan bir namazı yeniden kılmak (iade etmek) gerekir İkinci goruşe gore ise, Bu durumda yalız sehiv secdesi etmek yeterlidir Fakat boyle bir namazı yeniden kılmak daha uygundur Boylece insanlar itilaftan kurtulmuş olur
Namazdan manevi feyiz ve zevk almak isteyenler, namazda tadili erkana riayet ederler, acele etmekten sakınırlar Acele etmeyi saygıya ve edebe aykırı gorurler
Alıntıdır
Namazda Tadili Erkana riayet etmek
Tadili Erkan; rukUnları duzgun yapmak anlamına gelir Namazla ilgili bir terim olarak Tadili Erkan; rukUnların hakkını vermek, itminan halinde bulunmak, hareketten sonra durmak yahut kalkması eğilmesinden ayrılacak şekilde iki hareket arasında sukunet bulmaktır
Namazda Tadili Erkan; rukUda, rukUdan doğrulmada, secdede iki secde arasındaki oturuşta soz konusu olur Mesela rukUdan kıyam doğrulurken vucut dimdik bir hale gelmeli ve sukunet bulmalı, en az bir kere Subhanallahi'l azim(Yuce olan Allah'ı her turlu eksiklikten tenzih ederim) diyecek kadar ayakta durup sonra secdeye varmalıdır Her iki secde arasında bu şekilde bir tespih miktarı durmalıdır Nitekim Hadisi Şerifte;
Sizden biri, rukU ve secdelerde belini (tam olarak) doğrultmadıkca namazı yeterli olmazbuyurudur (Ebu Davud, Salat, 148 )
Diğer bir Hadisi Şerifte de rukU ve secdelerin tadili erkana uygun olarak yapılması emredilmekte ve şoyle buyurulmaktadır:
RukU ve secdeleri yerine getirin, Allah'a yemin olsun, siz secde ve rukU ettikce ben arkamda olanları da goruyorum(Buhari, Eyman, 3)
Tadili Erkan İmamı Azam ve İmamı Muhammed'e gore vaciptir Bu iki ayrı goruşten birincisine gore, tadili erkan yapılmaksızın kılınan bir namazı yeniden kılmak (iade etmek) gerekir İkinci goruşe gore ise, Bu durumda yalız sehiv secdesi etmek yeterlidir Fakat boyle bir namazı yeniden kılmak daha uygundur Boylece insanlar itilaftan kurtulmuş olur
Namazdan manevi feyiz ve zevk almak isteyenler, namazda tadili erkana riayet ederler, acele etmekten sakınırlar Acele etmeyi saygıya ve edebe aykırı gorurler
Alıntıdır