Şeytanın İnsana Verdiği Vesveseler
Vesveseden Kurtulmak İcin Okunacak Dua
Vesveseden Kurtulmanın Caresi
Vesvese, şeytanın verdiği zararlı olan şuphedir Vesvese etmek gunahtır Gunah işlememek icin vesveseye hic itibar etmemelidir İki hadisi şerif meali:
(Vesvese şeytandandır Abdest alırken, guslederken ve necaset temizlerken, şeytanın vesvesesinden sakının) Tirmizi
(Bir zaman gelecek, insanlar temizlikte fazla titiz hareket edecek, vesvese ederek dinde haddi aşacaklardır) Ebu Davud
Vesvese, suyu israf etmeye, namazı geciktirmeye, cemaati, hatta namaz vaktini kacırmaya, vakti, omru zayi etmeye sebep olur Başkalarının elbisesinin, yemeğinin necis olmasından şuphe eder ki, Muslumanlara suizan haramdır Ustelik kendini ihtiyatlı sanıp, kibirli olur O işin uzmanı bir kimse bile ona nasihat etse, asla kabul etmez Kendi yaptığının daha doğru olduğunu kabul eder Başkalarını kucumser
Vesvese, ibadetleri mekruh olmakla bırakmaz, ruhi bunalımlara yol acar
Guslun, abdestin, taharetin ve namazın şartlarını, sunnetlerini, mekruhlarını bilmeyen, vesvese hastalığına yakalanır Once vesvese edilen yerlerin doğrusunu oğrenmeli Bunları bilip, yerine getirince, şuphe kalmaz Doğru yaptım diye inanmak ihtiyat, şupheye duşmek vesvese olur Vesvese sahibi, azimetle değil, ruhsat ile amel etmelidir!
Haramlardan, şupheli şeylerden, hatta mubahların fazlasından kacmak azimettir Gunah olmayan, caiz olan işleri yapmak ruhsattır
İmamı Rabbani hazretleri, (Gerektiğinde en kolay fetvaya uymalı Allahu teala, guc gelen şeyleri değil, kolay olanların yapılmasını istiyor Cunku insan zayıf, dayanıksız yaratılmıştır) buyuruyor
İmamı Şarani hazretleri de, (İhtiyac halinde ruhsatla amel etmeli) buyuruyor Uc hadisi şerif meali:
(Allahu tealanın verdiği kolaylıklardan, ruhsatlardan faydalanın!) Buhari
(Ruhsatlardan faydalanmayan, Arafat dağı kadar gunah işlemiş olur) Taberani
(Allahu teala, azimeti sevdiği gibi, ruhsatla amel edilmesini de sever) Beyheki
Dinimiz, kolaylık dinidir Mesela, abdest aldığını bilip sonra bozulduğunda şuphe etse de, abdesti var demektir Abdest aldıktan sonra, kuru yer kalmıştır zannıyla yeniden abdest alınmaz, alınırsa mekruh olur Abdest aldıktan sonra, ic camaşırında yaşlık gorup, idrar mı, su mu diye şuphe eden, abdestten once camaşırına su serpmeli! Sonra orada bir yaşlık gorurse, (Bu benim serptiğim su) demeli Hatta o yaşlık idrar bile olsa, onun idrar olduğu kesin olarak bilinmediği icin yıkamak gerekmez
Vesveseden kurtuluş caresi, hangi meselede vesvese ediliyorsa dinimizin o konudaki hukmunu oğrenmek ve iyi bilmektir İyi bilen kesinlikle vesvese etmezMesela mesh etmek, ıslak el ile yavaşca sacların ustune surmektir Ama vesveseli bunu bilmediği icin, başını ezecek gibi mesh eder veya avucuna su doldurup, saclarını iyice ıslatır Abdest alırken şuraya el değmedi galiba, şurası yıkanmadı diyerek tekrar tekrar yıkar Halbuki, bir yer yıkanmasa bile, yıkanmadığı bilinmeyince yani kasten yıkamayı terk etmediği icin abdesti sahih olur Bu kadarını bilmek bile vesveseyi onler
Vesveseden kurtulmak icin kendi kendine, (Buranın kuru kaldığına yemin eder misin?) diye sormalı Yemin edemiyorsa orası yıkanmıştır, tekrar yıkamak gerekmez Her vesvese icin de aynı soruyu sorabilir (Ya, yemin edecek kadar emin olsam zaten vesvese etmem) demek de vesvesedir, yemin edemiyorsa bunun vesvese olduğunu anlamalıdır
Abdestten sonra, (Acaba başımı mesh ettim mi) veya (Abdestim var mı) diye şuphe etmek, namaz kıldıktan sonra Elbisem temiz mi ieya İftitah tekbirini almış mıydım?gibi şupheler vaki olsa da, yeniden abdest alınmaz, elbise yıkanmaz, namaz da iade edilmez
İbadetlerimizi eksik yapmakla, haşa Allahu tealanın bir kaybı, fazla yapmakla da bir kazancı olmaz Bunun icin, dinin emrine uyularak noksan veya fazla yapılmış olsa mahzuru olmaz Mesela sabahın farzını kılarken (iki mi, bir mi kıldım?) diye şuphe eden, bir rekat kıldığını zannederek bir rekat daha kılsa ve kıldığı uc rekat olsa, namazı sahih olur Fakat kasten uc kılsa namazı sahih olmaz Bir kimse de dort kıldım zannıyla uc rekat kılsa, kıldığı namaz sahih olur Bir kimse de, araştırıp kıbleden başka istikamete namaz kılsa, namazı sahihtir, ama araştırmadan kıbleye isabet etse bile sahih olmaz Demek ki, dinin emrine uyulunca kıbleden başka yone de kılınsa, 4 rekat yerine 5 rekat da kılınsa sahih olur O halde, kuru yer kalsa da onemi yok Kuru yer kalmadığını sanmak yeter Zaten hic kimse kasten kuru yer bırakmaz
Vesvese, dua ve zikir ile de azalıp yok olur Bunun icin, vesvese gelince, hemen Allahu tealayı anmalı, istigfar, salevat ve dua okuyarak şeytanı uzaklaştırmaya calışmalı!
Şeytanın vesvesesinden kurtulmak icin, her gun şu duayı da okumak iyidir:
(Ya Allahurrakibulhafizurrahim Ya Allahulhayyulhalimulazimurraufulkerim Ya Allahulhayyulkayyumulkaimu ala kulli nefsin bima kesebet, hul beyni ve beyne aduvvi!)
Vesveseden Kurtulmak İcin Okunacak Dua
Vesveseden Kurtulmanın Caresi
Vesvese, şeytanın verdiği zararlı olan şuphedir Vesvese etmek gunahtır Gunah işlememek icin vesveseye hic itibar etmemelidir İki hadisi şerif meali:
(Vesvese şeytandandır Abdest alırken, guslederken ve necaset temizlerken, şeytanın vesvesesinden sakının) Tirmizi
(Bir zaman gelecek, insanlar temizlikte fazla titiz hareket edecek, vesvese ederek dinde haddi aşacaklardır) Ebu Davud
Vesvese, suyu israf etmeye, namazı geciktirmeye, cemaati, hatta namaz vaktini kacırmaya, vakti, omru zayi etmeye sebep olur Başkalarının elbisesinin, yemeğinin necis olmasından şuphe eder ki, Muslumanlara suizan haramdır Ustelik kendini ihtiyatlı sanıp, kibirli olur O işin uzmanı bir kimse bile ona nasihat etse, asla kabul etmez Kendi yaptığının daha doğru olduğunu kabul eder Başkalarını kucumser
Vesvese, ibadetleri mekruh olmakla bırakmaz, ruhi bunalımlara yol acar
Guslun, abdestin, taharetin ve namazın şartlarını, sunnetlerini, mekruhlarını bilmeyen, vesvese hastalığına yakalanır Once vesvese edilen yerlerin doğrusunu oğrenmeli Bunları bilip, yerine getirince, şuphe kalmaz Doğru yaptım diye inanmak ihtiyat, şupheye duşmek vesvese olur Vesvese sahibi, azimetle değil, ruhsat ile amel etmelidir!
Haramlardan, şupheli şeylerden, hatta mubahların fazlasından kacmak azimettir Gunah olmayan, caiz olan işleri yapmak ruhsattır
İmamı Rabbani hazretleri, (Gerektiğinde en kolay fetvaya uymalı Allahu teala, guc gelen şeyleri değil, kolay olanların yapılmasını istiyor Cunku insan zayıf, dayanıksız yaratılmıştır) buyuruyor
İmamı Şarani hazretleri de, (İhtiyac halinde ruhsatla amel etmeli) buyuruyor Uc hadisi şerif meali:
(Allahu tealanın verdiği kolaylıklardan, ruhsatlardan faydalanın!) Buhari
(Ruhsatlardan faydalanmayan, Arafat dağı kadar gunah işlemiş olur) Taberani
(Allahu teala, azimeti sevdiği gibi, ruhsatla amel edilmesini de sever) Beyheki
Dinimiz, kolaylık dinidir Mesela, abdest aldığını bilip sonra bozulduğunda şuphe etse de, abdesti var demektir Abdest aldıktan sonra, kuru yer kalmıştır zannıyla yeniden abdest alınmaz, alınırsa mekruh olur Abdest aldıktan sonra, ic camaşırında yaşlık gorup, idrar mı, su mu diye şuphe eden, abdestten once camaşırına su serpmeli! Sonra orada bir yaşlık gorurse, (Bu benim serptiğim su) demeli Hatta o yaşlık idrar bile olsa, onun idrar olduğu kesin olarak bilinmediği icin yıkamak gerekmez
Vesveseden kurtuluş caresi, hangi meselede vesvese ediliyorsa dinimizin o konudaki hukmunu oğrenmek ve iyi bilmektir İyi bilen kesinlikle vesvese etmezMesela mesh etmek, ıslak el ile yavaşca sacların ustune surmektir Ama vesveseli bunu bilmediği icin, başını ezecek gibi mesh eder veya avucuna su doldurup, saclarını iyice ıslatır Abdest alırken şuraya el değmedi galiba, şurası yıkanmadı diyerek tekrar tekrar yıkar Halbuki, bir yer yıkanmasa bile, yıkanmadığı bilinmeyince yani kasten yıkamayı terk etmediği icin abdesti sahih olur Bu kadarını bilmek bile vesveseyi onler
Vesveseden kurtulmak icin kendi kendine, (Buranın kuru kaldığına yemin eder misin?) diye sormalı Yemin edemiyorsa orası yıkanmıştır, tekrar yıkamak gerekmez Her vesvese icin de aynı soruyu sorabilir (Ya, yemin edecek kadar emin olsam zaten vesvese etmem) demek de vesvesedir, yemin edemiyorsa bunun vesvese olduğunu anlamalıdır
Abdestten sonra, (Acaba başımı mesh ettim mi) veya (Abdestim var mı) diye şuphe etmek, namaz kıldıktan sonra Elbisem temiz mi ieya İftitah tekbirini almış mıydım?gibi şupheler vaki olsa da, yeniden abdest alınmaz, elbise yıkanmaz, namaz da iade edilmez
İbadetlerimizi eksik yapmakla, haşa Allahu tealanın bir kaybı, fazla yapmakla da bir kazancı olmaz Bunun icin, dinin emrine uyularak noksan veya fazla yapılmış olsa mahzuru olmaz Mesela sabahın farzını kılarken (iki mi, bir mi kıldım?) diye şuphe eden, bir rekat kıldığını zannederek bir rekat daha kılsa ve kıldığı uc rekat olsa, namazı sahih olur Fakat kasten uc kılsa namazı sahih olmaz Bir kimse de dort kıldım zannıyla uc rekat kılsa, kıldığı namaz sahih olur Bir kimse de, araştırıp kıbleden başka istikamete namaz kılsa, namazı sahihtir, ama araştırmadan kıbleye isabet etse bile sahih olmaz Demek ki, dinin emrine uyulunca kıbleden başka yone de kılınsa, 4 rekat yerine 5 rekat da kılınsa sahih olur O halde, kuru yer kalsa da onemi yok Kuru yer kalmadığını sanmak yeter Zaten hic kimse kasten kuru yer bırakmaz
Vesvese, dua ve zikir ile de azalıp yok olur Bunun icin, vesvese gelince, hemen Allahu tealayı anmalı, istigfar, salevat ve dua okuyarak şeytanı uzaklaştırmaya calışmalı!
Şeytanın vesvesesinden kurtulmak icin, her gun şu duayı da okumak iyidir:
(Ya Allahurrakibulhafizurrahim Ya Allahulhayyulhalimulazimurraufulkerim Ya Allahulhayyulkayyumulkaimu ala kulli nefsin bima kesebet, hul beyni ve beyne aduvvi!)