Namazı Terkin Dini Cezası
Namaz kılmama
Namazı inkar eden kafir olur Cunku kat'i delille sabittir Umursamayarak yani tembelliğinden dolayı kasten namazı terk eden fasık olur (İbni Abidin, Reddu'l Muhtar, c 2, s7)
Farz olduğunu inkar etmemekle birlikte beraber tembellikle namazı kılmaya uygulanacak dunyevi cezanın ne olacağı mezhepler arasında itilaflıdır
Hanefilere Gore; namazı kılmayan fasıktır Namaz kılıncaya veya olunceye kadar hapsedilir ve dovulur
Malikilere Gore; vaktin sonuna kadar beklenir, bu muddet zarfında kılarsa serbest bırakılır, kılmazsa ceza olarak (kafir sayarak) oldurulur
Şafiilere Gore; vaktin sonuna kadar beklenir, sonra tovbeye davet edilir Tovbe edip namazını kılarsa, serbest bırakılır Aksi halde ceza olarak oldurulur Oğleyi ve ikindiyi terkten dolayı guneş batıncaya kadar, akşam ve yatsıyı terkten fecir, sabahı terkten dolayı da guneş doğuncaya kadar ceza tatbik edilmez Ancak kendisinden namazı vaktinde eda etmesini istemek şarttır
Hanbeliler Gore; namazı tembellik gostererek terk eden kimseyi devlet başkanı veya naibi namazı kılmaya davet eder Eğer sonra ki namazın vakti daralıncaya kadar kılmazsa katli vaciptir Fakat uc gun kendisi tovbeye davet edilmedikce ceza infaz edilmez Mezheplerin her birinin goruşlerini dayandırdıkları akli nakli deliller vardır Ancak sozu uzatmamak icin bu kadarıyla yetindik (Necati Yeni el, Huseyin Kayapınar, Suneni EbU Davud Terceme ve Şerhi c 2, s 112)
Kaynak: Osman ERSAN, Gozumun NUru Namaz, Erkam Yayınları
Namaz kılmama
Namazı inkar eden kafir olur Cunku kat'i delille sabittir Umursamayarak yani tembelliğinden dolayı kasten namazı terk eden fasık olur (İbni Abidin, Reddu'l Muhtar, c 2, s7)
Farz olduğunu inkar etmemekle birlikte beraber tembellikle namazı kılmaya uygulanacak dunyevi cezanın ne olacağı mezhepler arasında itilaflıdır
Hanefilere Gore; namazı kılmayan fasıktır Namaz kılıncaya veya olunceye kadar hapsedilir ve dovulur
Malikilere Gore; vaktin sonuna kadar beklenir, bu muddet zarfında kılarsa serbest bırakılır, kılmazsa ceza olarak (kafir sayarak) oldurulur
Şafiilere Gore; vaktin sonuna kadar beklenir, sonra tovbeye davet edilir Tovbe edip namazını kılarsa, serbest bırakılır Aksi halde ceza olarak oldurulur Oğleyi ve ikindiyi terkten dolayı guneş batıncaya kadar, akşam ve yatsıyı terkten fecir, sabahı terkten dolayı da guneş doğuncaya kadar ceza tatbik edilmez Ancak kendisinden namazı vaktinde eda etmesini istemek şarttır
Hanbeliler Gore; namazı tembellik gostererek terk eden kimseyi devlet başkanı veya naibi namazı kılmaya davet eder Eğer sonra ki namazın vakti daralıncaya kadar kılmazsa katli vaciptir Fakat uc gun kendisi tovbeye davet edilmedikce ceza infaz edilmez Mezheplerin her birinin goruşlerini dayandırdıkları akli nakli deliller vardır Ancak sozu uzatmamak icin bu kadarıyla yetindik (Necati Yeni el, Huseyin Kayapınar, Suneni EbU Davud Terceme ve Şerhi c 2, s 112)
Kaynak: Osman ERSAN, Gozumun NUru Namaz, Erkam Yayınları