Vaktin ilk cuzunun, sonuna ustunluğu ahiretin dunyaya ustunluğu gibidir
Namazın vakitlerini soran sahabeye Efendimiz Seyyid (sav), aynen Cebrail'in kendisine gosterdii gibi 5 vakit namazı birinci gun namaz vakitlerinin başlangıcında, ikinci gun de sonunda kılarak, uygulamalı olarak gosterip oğretmiştir İlmihal kitaplarında bu durum geniş yer almış acıklanmış ve oncelikli; faziletli vakitler belirtilmiştir
Namazı vaktinde kılmak gerekir Dinimiz boyle ister Faziletli olan, farz tahakkuk edince hemen eda edilmesidir Namazı vaktin evvelinde kılmak kişiye hafif kolay gelir ve kişi kıldığı namazdan zevk duyar, lezzet alır İnsan namazını eda edince buyuk bir rahatlık ve huzur duyar Namaz vaktinde kılınmayıp ertelenirse nefse ağır gelmeye başlar Kişinin ruhu sıkılır, insan buyuk bir ağırlık altında eziliyormuş gibi hisseder İnsana tembellik basar kalkıp gonul rahatlığıyla namaz kılmak istemez Tembellik gosterir, uyku basar, gaflet coker Belki de nefsine mağlup olup namazını terkedebilir Bundan dolayı Peygamber Efendimiz (sa)
Amellerin en faziletlisi, vaktin evvelinde kılınan namazdır buyurmuşlardır
Vaktin evvelinde kılınan namazda Allah'ın rızası, sonunda kılınan namazda da affı vardır Her iki halde de emir yerine getirilmiştir Fakat namazı vaktin evvelinde kılmak Rabb'in rızasını celbeder Rıza ise her şeyden ustundur
En faziletli ibadet, vaktin icerisinde ve vaktin de evvelinde eda edilen namaz olduğu şuphesizdir Namazları vaktin evvelinde kılmak daha faziletli olduğu halde bazı istisnaları da vardır Şoyle ki sabah namazını ilk vaktinde henuz ortalık karanlık iken değil, biraz aydınlanınca, oğle namazını sıcak ulkelerde havanın cok sıcak olduğu zamanlarda geciktirerek sona doğru ikindiyi, nafile kılabilme imkanı vermek icin belli bir sure geciktirmek, yatsıyı gecenin ucte birinin sonuna doğru ve uyanabileceğinden emin olanlar icin vitir namazını da gecenin sonuna doğru kılmak mustahaptır Gece namazı hem gece, hem de gunduz meleklerinin hazır olduğu bir namazdır ve fazileti de buyuktur
Namazın vakitlerini soran sahabeye Efendimiz Seyyid (sav), aynen Cebrail'in kendisine gosterdii gibi 5 vakit namazı birinci gun namaz vakitlerinin başlangıcında, ikinci gun de sonunda kılarak, uygulamalı olarak gosterip oğretmiştir İlmihal kitaplarında bu durum geniş yer almış acıklanmış ve oncelikli; faziletli vakitler belirtilmiştir
Namazı vaktinde kılmak gerekir Dinimiz boyle ister Faziletli olan, farz tahakkuk edince hemen eda edilmesidir Namazı vaktin evvelinde kılmak kişiye hafif kolay gelir ve kişi kıldığı namazdan zevk duyar, lezzet alır İnsan namazını eda edince buyuk bir rahatlık ve huzur duyar Namaz vaktinde kılınmayıp ertelenirse nefse ağır gelmeye başlar Kişinin ruhu sıkılır, insan buyuk bir ağırlık altında eziliyormuş gibi hisseder İnsana tembellik basar kalkıp gonul rahatlığıyla namaz kılmak istemez Tembellik gosterir, uyku basar, gaflet coker Belki de nefsine mağlup olup namazını terkedebilir Bundan dolayı Peygamber Efendimiz (sa)
Amellerin en faziletlisi, vaktin evvelinde kılınan namazdır buyurmuşlardır
Vaktin evvelinde kılınan namazda Allah'ın rızası, sonunda kılınan namazda da affı vardır Her iki halde de emir yerine getirilmiştir Fakat namazı vaktin evvelinde kılmak Rabb'in rızasını celbeder Rıza ise her şeyden ustundur
En faziletli ibadet, vaktin icerisinde ve vaktin de evvelinde eda edilen namaz olduğu şuphesizdir Namazları vaktin evvelinde kılmak daha faziletli olduğu halde bazı istisnaları da vardır Şoyle ki sabah namazını ilk vaktinde henuz ortalık karanlık iken değil, biraz aydınlanınca, oğle namazını sıcak ulkelerde havanın cok sıcak olduğu zamanlarda geciktirerek sona doğru ikindiyi, nafile kılabilme imkanı vermek icin belli bir sure geciktirmek, yatsıyı gecenin ucte birinin sonuna doğru ve uyanabileceğinden emin olanlar icin vitir namazını da gecenin sonuna doğru kılmak mustahaptır Gece namazı hem gece, hem de gunduz meleklerinin hazır olduğu bir namazdır ve fazileti de buyuktur