Uçak suratları neden yükselmiyor? Bu sorunun yanıtı ilgisizlik yahut teknolojinin yetersiz kalması değil. Ses suratının üstünde gidebilen süpersonik uçaklar yapmak mümkün lakin ABD başta olmak üzere birçok ülkede bu kadar süratli uçuşlar yasak. Süpersonik uçuşun meydana getirdiği patlamalar 110 desibel üzere yüksek bir pahaya sahip ve insanlarda büyük rahatsızlıklara neden olabiliyor.
Bu nedenle NASA, konik patlamaya neden olmak yerine daha sessiz bir sonik patlamayla çalışan yeni bir uçak tasarımı üzerinde çalışıyor.
Bu teknoloji geliştirilebilirse şayet, uçuş güzergahında yaşayan insanları rahatsız etmeden daha süratli uçaklar ticarileşebilir.
NASA tarafından X-59 Quiet SuperSonic Tecnhnology uçağı geliştiriliyor. Bu projenin mühendisleri yeni teknolojiye sahip uçağı NASA’nın Glenn süpersonik rüzgar tünelinde test etti.
Projenin müdür yardımcısı Clayton Meyers, “Bu, takımımızın tünelde üretilen düşük ses düzeylerindeki bilgiyi elde etme fırsatıdır. Her şey bizim patlamayı ölçme yeteceğimize bağlı” açıklamasını yaptı.
Test yapılırken rüzgar tünelindeki kameralar ve sensörler tarafından izlenen bir model kullanıldı.
Test yapılırken rüzgar tünelindeki kameralar ve sensörler tarafından izlenen bir model kullanıldı. Sonuçlar, şok dalgalarının pozisyonu ve gücünün evvelki bilgisayar modelleriyle eşleştiği için umut verici görünüyor. Dizaynın daha sessiz süpersonik uçuşa tesiri üzerinde duruluyor.
X-59 konik patlama rüzgar tüneli testinin baş araştırmacısı John Walter, “X-59 ile, rahatsız edici sonik patlamaları 'sonik darbeler' olarak isimlendirilen çok daha sessiz bir şeye indirgeyebileceğimizi göstermek istiyoruz” dedi.
NASA tarafından bu yıl test uçuşları başlatılacak tam ölçekli bir X-59 prototipi şu anda inşa ediliyor.
Şayet bu uçak test uçuşlarını muvaffakiyetle gerçekleştirse araların daha da kısalacağını öngörmek mümkün.