iltasyazilim
FD Üye
Almancayı Nasıl Öğrenebilirim
Almanca Nasıl Öğrenilir
abancı dil öğreniminde her şeyden önce belirlenmesi gereken etken hedeftir Kişinin “Ben tanıdık olmayan dili niçin öğrenmek istiyorum? sorusunun cevabını bulması gerekir Çünkü her dilin bir derya olduğu düşünülürse bir tanıdık olmayan dildeki her şeyi veya tüm becerileri ( dinleme, söylev, okuma, yazma) çok iyi seviyede anlamak imkansızdır Örneğin; KPDS sınavından iyi bir not olmak isteyen bir kişinin okuma ve inşa becerisini geliştirmeyi ön plana çıkarması ve bu sınavda sorulan soru tiplerine uygun egzersiz ve buna tarafından bir usul ve kaynak belirlemesi gerekir Dolayısıyla hitabe ve dinleme becerisini geliştirmeye daha az vakit ayırması yeterli olacaktır diğer taraftan, hedefi hedef dilin konuşulduğu bir ülkede yaşamak olan bir kişinin ise konuşmadinleme becerisini ön plana çıkaran kaynak ve yöntemlere yük vermesi gerekir
Yabancı dil öğrenimini tarih, coğrafya veya matematik eğitimi gibi değerlendirmemek gerekir Çünkü yabancı dil ezberden ziyade belli becerilerin edinimini içerir Yetenek kazandırılması biçiminde değerlendirilmelidir
Bir yabancı dili öğrenmek için size sunulan sihirli reçetelere inanmayınız Siz uğraş göstermedikçe hiçbir strateji ve yöntem işe yaramayacaktır
Yabancı dil öğreniminde süreklilik çok önemlidir Az da olsa her gün bu meslek için süre ayırmaya itina gösteriniz
Kişi dil öğreniminde ne değin çok duyu organını işin içine entegre ederse öğrenme süreci pek süratli olur
Herkes belirlenmiş bir seviyeye değin yabancı dil öğrenebilir Önemli olan doğru ders alıştırma yönetmelerini kullanmak ve planlı çalışmaktır Unutulmamalıdır ki herkesin ders çalışma yöntemi idrak ve öğrenme hızı farklılıklar gösterir ve bu da gayet doğaldır
Tanıdık Olmayan dil eğitiminin açılış seviyesinde bol miktarda dinleme ve okuma çalışması yapmak gerekir Bu dinleme ve okuma aktiviteleri vasıtasıyla beyne girdi (Input) sağlanarak, bilinçaltına kelime ve inşa bilgileri yüklenir
Dinleme ve okuma faaliyetleri açılış seviyesinde özellikle kasetli hikaye kitapları ile işitsel ve görsel seviyeye uygun VCD ve video programlarını kapsamalıdır
DERS ÇALIŞIRKEN VE SÖZCÜK ÖĞRENİRKEN
Kısa aralıklarla hedeflemek ;
Beyin unutmaya yatkın olduğu için, az bilginin uzun dönem hafızada saklanması daha kolaydır Bir konu üzerinde 2030 dk çalışıyorsanız, 10 ile 20 dk aralarında bir ara veriniz Nasıl yenilen bir yiyeceğin sindirimi için zamana gereklilik varsa, yeni alınan bilginin de beyinde dürüst yere yerleştirilmesi için muhakkak bir süreye gereksinim vardır Lakin bahşedilen aralar 20 dk yı geçmemelidir
Öğrenilen bilgiyi yinelemek ;
Beyin, yeni öğrenilen bir bilgiyi 24 saat içinde unutmaya meyillidir Bu sebeple bir şey öğrenildikten daha sonra, bu bilgiyi muhakkak aralıklarla bitmiş ediniz Bir konuyu denetlemek için ne kadar fazla zaman ayırırsanız, o konunun uzun dönem hafızada depolanması öyle kolay olur
Birbiri ardınca bambaşka konularda kastetmek ;
Yeni alınan bilgilerin birbirine benzemesi, unutma olasılığını artırır Beyin farklılıkları benzerliklerden daha basit algılar Birbiri ardınca aynı dersler veya konulardan ziyade farklı olanları çalışınız
Çağrışım yapma;
Sözcük veya bilgiyi öğrenirken, önceki bilgilerinizle bağlantı kurunuz ve cümleler içinde kullanınız Kelimenin anlamını, eş anlamlısını, ters anlamlısını ve o sözcük ile ilgili olan diğer kelimeleri düşününüz Yeni kelimeyi birkaç kere ayrı durumlarda, tümce içinde göstermek ve o kelimeye öbür roller kazandırmak, daha emniyetli bir şekilde, uzun dönem hafızaya kaydedilmesini sağlayacaktır
Sınıflandırma ;
Yeni bilgiyi belli başlı fikir ve detaylarıyla organize ediniz Yapılan çalışmalar, organize edilmiş bilgilerin düzensiz olanlardan daha basit hatırlandığını ortaya çıkarmıştır Yeni data veya kelime için bir mantık bulunuz Bulamadığınız takdirde o sözcük veya bilgiyi ezberlemişsiniz ve kısa dönem hafızanıza kaydetmişsiniz demektir
Resimleştirme ;
Yeni bilgiyi veya kelimeyi öğrenirken hafızanızda resimleştiriniz Bu yöntemi ilk defa kullanırken zorlukla karşılaşabilirsiniz ; fakat pratik yapmayı sürdürünüz İnsan beyninin yorumlayabildiği şeylerin takriben %80 ’i görseldir ve yapılan araştırmalar görünen şeylerin, duyulan şeylerden daha kolay hatırlandığını göstermektedir
Bağlantı Kurma ;
Öğrenmeye çalıştığınız kelime ile daha önce hafızanızda bulunan bir kelime arasında resimsel bir bağlantı kurunuz Örneğin ; İngilizce ’deki clown (palyaço) kelimesini öğrenirken daha önce hafızanızda yer alan plane (uçak) kelimesinin karikatürize ediniz Acayip bir uçak düşünün ve palyaçonun bu uçağın kanatları üzerinde yürüdüğünü düş ediniz
Kısaltma ;
Bu yöntemi özellikle uzun ifadeler veya kelime grupları için kullanabilirsizin Mesela ; Nort Atlantic Treaty Organization ’un kısaltması NATO şeklindedir United Nations için UN kısaltması kullanılır Bu nesil kodlamalar öğrenilen bilgiyi daha anlamlı ayla getirir *
Almanca Nasıl Öğrenilir
abancı dil öğreniminde her şeyden önce belirlenmesi gereken etken hedeftir Kişinin “Ben tanıdık olmayan dili niçin öğrenmek istiyorum? sorusunun cevabını bulması gerekir Çünkü her dilin bir derya olduğu düşünülürse bir tanıdık olmayan dildeki her şeyi veya tüm becerileri ( dinleme, söylev, okuma, yazma) çok iyi seviyede anlamak imkansızdır Örneğin; KPDS sınavından iyi bir not olmak isteyen bir kişinin okuma ve inşa becerisini geliştirmeyi ön plana çıkarması ve bu sınavda sorulan soru tiplerine uygun egzersiz ve buna tarafından bir usul ve kaynak belirlemesi gerekir Dolayısıyla hitabe ve dinleme becerisini geliştirmeye daha az vakit ayırması yeterli olacaktır diğer taraftan, hedefi hedef dilin konuşulduğu bir ülkede yaşamak olan bir kişinin ise konuşmadinleme becerisini ön plana çıkaran kaynak ve yöntemlere yük vermesi gerekir
Yabancı dil öğrenimini tarih, coğrafya veya matematik eğitimi gibi değerlendirmemek gerekir Çünkü yabancı dil ezberden ziyade belli becerilerin edinimini içerir Yetenek kazandırılması biçiminde değerlendirilmelidir
Bir yabancı dili öğrenmek için size sunulan sihirli reçetelere inanmayınız Siz uğraş göstermedikçe hiçbir strateji ve yöntem işe yaramayacaktır
Yabancı dil öğreniminde süreklilik çok önemlidir Az da olsa her gün bu meslek için süre ayırmaya itina gösteriniz
Kişi dil öğreniminde ne değin çok duyu organını işin içine entegre ederse öğrenme süreci pek süratli olur
Herkes belirlenmiş bir seviyeye değin yabancı dil öğrenebilir Önemli olan doğru ders alıştırma yönetmelerini kullanmak ve planlı çalışmaktır Unutulmamalıdır ki herkesin ders çalışma yöntemi idrak ve öğrenme hızı farklılıklar gösterir ve bu da gayet doğaldır
Tanıdık Olmayan dil eğitiminin açılış seviyesinde bol miktarda dinleme ve okuma çalışması yapmak gerekir Bu dinleme ve okuma aktiviteleri vasıtasıyla beyne girdi (Input) sağlanarak, bilinçaltına kelime ve inşa bilgileri yüklenir
Dinleme ve okuma faaliyetleri açılış seviyesinde özellikle kasetli hikaye kitapları ile işitsel ve görsel seviyeye uygun VCD ve video programlarını kapsamalıdır
DERS ÇALIŞIRKEN VE SÖZCÜK ÖĞRENİRKEN
Kısa aralıklarla hedeflemek ;
Beyin unutmaya yatkın olduğu için, az bilginin uzun dönem hafızada saklanması daha kolaydır Bir konu üzerinde 2030 dk çalışıyorsanız, 10 ile 20 dk aralarında bir ara veriniz Nasıl yenilen bir yiyeceğin sindirimi için zamana gereklilik varsa, yeni alınan bilginin de beyinde dürüst yere yerleştirilmesi için muhakkak bir süreye gereksinim vardır Lakin bahşedilen aralar 20 dk yı geçmemelidir
Öğrenilen bilgiyi yinelemek ;
Beyin, yeni öğrenilen bir bilgiyi 24 saat içinde unutmaya meyillidir Bu sebeple bir şey öğrenildikten daha sonra, bu bilgiyi muhakkak aralıklarla bitmiş ediniz Bir konuyu denetlemek için ne kadar fazla zaman ayırırsanız, o konunun uzun dönem hafızada depolanması öyle kolay olur
Birbiri ardınca bambaşka konularda kastetmek ;
Yeni alınan bilgilerin birbirine benzemesi, unutma olasılığını artırır Beyin farklılıkları benzerliklerden daha basit algılar Birbiri ardınca aynı dersler veya konulardan ziyade farklı olanları çalışınız
Çağrışım yapma;
Sözcük veya bilgiyi öğrenirken, önceki bilgilerinizle bağlantı kurunuz ve cümleler içinde kullanınız Kelimenin anlamını, eş anlamlısını, ters anlamlısını ve o sözcük ile ilgili olan diğer kelimeleri düşününüz Yeni kelimeyi birkaç kere ayrı durumlarda, tümce içinde göstermek ve o kelimeye öbür roller kazandırmak, daha emniyetli bir şekilde, uzun dönem hafızaya kaydedilmesini sağlayacaktır
Sınıflandırma ;
Yeni bilgiyi belli başlı fikir ve detaylarıyla organize ediniz Yapılan çalışmalar, organize edilmiş bilgilerin düzensiz olanlardan daha basit hatırlandığını ortaya çıkarmıştır Yeni data veya kelime için bir mantık bulunuz Bulamadığınız takdirde o sözcük veya bilgiyi ezberlemişsiniz ve kısa dönem hafızanıza kaydetmişsiniz demektir
Resimleştirme ;
Yeni bilgiyi veya kelimeyi öğrenirken hafızanızda resimleştiriniz Bu yöntemi ilk defa kullanırken zorlukla karşılaşabilirsiniz ; fakat pratik yapmayı sürdürünüz İnsan beyninin yorumlayabildiği şeylerin takriben %80 ’i görseldir ve yapılan araştırmalar görünen şeylerin, duyulan şeylerden daha kolay hatırlandığını göstermektedir
Bağlantı Kurma ;
Öğrenmeye çalıştığınız kelime ile daha önce hafızanızda bulunan bir kelime arasında resimsel bir bağlantı kurunuz Örneğin ; İngilizce ’deki clown (palyaço) kelimesini öğrenirken daha önce hafızanızda yer alan plane (uçak) kelimesinin karikatürize ediniz Acayip bir uçak düşünün ve palyaçonun bu uçağın kanatları üzerinde yürüdüğünü düş ediniz
Kısaltma ;
Bu yöntemi özellikle uzun ifadeler veya kelime grupları için kullanabilirsizin Mesela ; Nort Atlantic Treaty Organization ’un kısaltması NATO şeklindedir United Nations için UN kısaltması kullanılır Bu nesil kodlamalar öğrenilen bilgiyi daha anlamlı ayla getirir *