iltasyazilim
FD Üye
Araba nasıl kullanılır
Otomobil Nasıl Sürülür
otomobil nasıl çalıştırılır
araba nasıl kaldırılır
ARACIMIZI TANIYALIM
1Aracımızın göstergelerini tanıyalım hangi sinyâl ne kavrayış geldiğini mutlaka bilelim
2Direksiyonun sağında ve solunda yer alan kolların ne işe yaradığını öğrenelim
3Direksiyonun aşağıda bulunan Sol bitmiş sırasıyla Debriyaj – Fren Gaz pedallarını yerlerini ve işe yaradığını bilelim (Sol but yalnızca debriyajı kullanacak sağ üçgenin taban olmayan kenarı ise keza fren hemde gaz pedalını kullanacak sol but ile KESINLIKLE LAKIN KUŞKUSUZ FRENE BASILMAYACAK
4Vites kolunun nerde olduğunu ve nasıl kullanılacağını viteslerin yerini kavrayalım
5El freninin nerde olduğunun ve nasıl kullanılacağını bilelim
ARAÇ KULLANMAYA HAZIRLIK
1Sürücü koltuğunun kendi boyumuza kadar ayarlanması
2Arka gösterme aynalarının (dikiz aynaları) ayarlanması
3Emniyet kemerinin takılması ve öneminin bilinmesi
4Debriyaj pedalına basarak Vitesi Boş konumuna getirilmesi (El freninin çekik olmadığı durumlarda sağ ayağımız frende olması lazım huysuz takdirde araba kayar gider
ARACIMIZI HAREKETE HAZIR AYLA GETİRME
1Gerekli bütün ayarlamaları yaptıktan sonra Sol ayağımız ile debriyaja sonuna kadar basacız
2Vitesimizi kalkış vitesi olan 1 Vitese takacağız ve kontak anahtarını (marş anahtarını) ön cama dürüst döndürmek suretiyle aracımıza birincil hareketi vereceğiz
3Aracımızın bulunduğunu konuma tarafından Sol sağ tarafa sinyal vererek önümüzden veya arkamızdan gelecek olan araçları uyarmalıyız
4Evet işin en ince ve en alıngan noktası olan aracımızı harekete geçirmek için yapmamız lüzum idrak ayarının nasıl yapılacağınca sıra geldi bu sezgi noktası fazla hassasiyet ve maharet isteyen bir iştir bu değin hassasiyet ve maharet istemesine karşılık kullandığımız vasita bu hassas noktayı yakaladığımız zaman bize bazı belirtiler bazı sinyaller verir bunları bilmek hiç zorlama değil Bu hassas ayarı tutmak için Önce aracımızı çalışır duruma getirip sol ayağımızla debriyaja ardına kadar basıp vitesi 1 Taktından daha sonra (sağ ayağımız frenin üstünde olacak ve el freni inmiş pozisyonda olması gerekli)Sol ayağımızı debriyaj pedalından yavaşça kaldırmaya başlayacağız bu ayağımızı kaldırma işlemini yaparken kullandığımız vasita bize bir takım ip uçları aracın harekete hazırlanmış olduğuna dair bunlar sırasıyla şöyle sıralaya biliriz
1Debriyajdan ayağımızı çekince sezgi noktasına yaklaşınca Motorun sesi değişir adi rölanti sesinin açık havada bir ses duyarsınız ve bu ses değişikliğini rahatlıkla anlaya bilirsiniz
2Direksiyonda normalde olması gerekenden fazla titreme olur
3Devir saati olan arabalarda ise ödev saatinin ibresi yerinde oynama yapar
Bu yukarıda saydığım 3 maddeden hangisi sizin kolayınıza geliyorsa onu maddeyi kendinize baz alarak aracınızı harekete geçire bilirsiniz
Aracımız hareket ettirmeyi başardık ve aracımız yolda seyir halinde ve 1 Vitesle sıradan 1015 metre değin gittikten sonra aracımızın vitesini değiştirmemiz gerekecek bunu bilmek çok kolay arabaya gaz verdiğiniz halde otomobil daha fazla hızlanmıyorsa ve motordan normalin üzerinde ses geliyorsa artık vites değiştirmenin zamanı gelmiş demektir vites değiştireceğimiz vakit
1Ayağımızı gaz pedalından çekiyoruz
2Debriyaja ardına kadar basıyoruz
3Vitesimizi 2 Vitese takıyoruz ve ayağımızı debriyajdan birazcık seri bir şekilde kaldırıyoruz ve anında ardından aracımıza gaz vererek yolumuza devam ediyoruz
4( 345) viteslere takarken de yukarıdaki sıraladığım maddeleri aynen uyguluyoruz
5 Vites küçülteceğimiz yerlerde ise yine kurallar geçerlidir
Yukarıda yazdığım konu maddeleri hepsi bir ahenk ve armoni için yapıldığı vakit tehlikesiz bir sürüş elde edebiliriz aksi durumunda ise kontrolsüz ve hiç güvenli olmayan bir sürüşe sahip oluruzTabi otomobil göstermek bu kadarla sınırlı yok bazı durumları oysa araç başında iken kavramak daha kolaydırKullandığımız araçta bulunan dikiz aynaları ise bize güvenli bir sürüş imkanı sağladığı için akan trafikte dikiz aynalarımızı mutlaka lakin mutlaka her 35 saniyede bir denetleme etmeliyiz Huysuz takdirde etrafımızda yer alan araç ve yayaları zorlama durma sokarız ve altından kalkamayacağımız sonuçlarla karşılamak zorunda da kalabiliriz
ARACIMIZI STOP ETTİRMEK
1El frenini çekin (ayaklarımız fren ve debriyajda basılı olacak)
2Vitesi boşan alınız
3Sinyallerinizi kapatın
4Kontak anahtarını kendinize dürüst çevirerek motoru durdurun
5Yol durumuna eğimine tarafından vitesi 1 veya geri vitese takınız
iyi sürüşler *
Otomobil Nasıl Sürülür
otomobil nasıl çalıştırılır
araba nasıl kaldırılır
ARACIMIZI TANIYALIM
1Aracımızın göstergelerini tanıyalım hangi sinyâl ne kavrayış geldiğini mutlaka bilelim
2Direksiyonun sağında ve solunda yer alan kolların ne işe yaradığını öğrenelim
3Direksiyonun aşağıda bulunan Sol bitmiş sırasıyla Debriyaj – Fren Gaz pedallarını yerlerini ve işe yaradığını bilelim (Sol but yalnızca debriyajı kullanacak sağ üçgenin taban olmayan kenarı ise keza fren hemde gaz pedalını kullanacak sol but ile KESINLIKLE LAKIN KUŞKUSUZ FRENE BASILMAYACAK
4Vites kolunun nerde olduğunu ve nasıl kullanılacağını viteslerin yerini kavrayalım
5El freninin nerde olduğunun ve nasıl kullanılacağını bilelim
ARAÇ KULLANMAYA HAZIRLIK
1Sürücü koltuğunun kendi boyumuza kadar ayarlanması
2Arka gösterme aynalarının (dikiz aynaları) ayarlanması
3Emniyet kemerinin takılması ve öneminin bilinmesi
4Debriyaj pedalına basarak Vitesi Boş konumuna getirilmesi (El freninin çekik olmadığı durumlarda sağ ayağımız frende olması lazım huysuz takdirde araba kayar gider
ARACIMIZI HAREKETE HAZIR AYLA GETİRME
1Gerekli bütün ayarlamaları yaptıktan sonra Sol ayağımız ile debriyaja sonuna kadar basacız
2Vitesimizi kalkış vitesi olan 1 Vitese takacağız ve kontak anahtarını (marş anahtarını) ön cama dürüst döndürmek suretiyle aracımıza birincil hareketi vereceğiz
3Aracımızın bulunduğunu konuma tarafından Sol sağ tarafa sinyal vererek önümüzden veya arkamızdan gelecek olan araçları uyarmalıyız
4Evet işin en ince ve en alıngan noktası olan aracımızı harekete geçirmek için yapmamız lüzum idrak ayarının nasıl yapılacağınca sıra geldi bu sezgi noktası fazla hassasiyet ve maharet isteyen bir iştir bu değin hassasiyet ve maharet istemesine karşılık kullandığımız vasita bu hassas noktayı yakaladığımız zaman bize bazı belirtiler bazı sinyaller verir bunları bilmek hiç zorlama değil Bu hassas ayarı tutmak için Önce aracımızı çalışır duruma getirip sol ayağımızla debriyaja ardına kadar basıp vitesi 1 Taktından daha sonra (sağ ayağımız frenin üstünde olacak ve el freni inmiş pozisyonda olması gerekli)Sol ayağımızı debriyaj pedalından yavaşça kaldırmaya başlayacağız bu ayağımızı kaldırma işlemini yaparken kullandığımız vasita bize bir takım ip uçları aracın harekete hazırlanmış olduğuna dair bunlar sırasıyla şöyle sıralaya biliriz
1Debriyajdan ayağımızı çekince sezgi noktasına yaklaşınca Motorun sesi değişir adi rölanti sesinin açık havada bir ses duyarsınız ve bu ses değişikliğini rahatlıkla anlaya bilirsiniz
2Direksiyonda normalde olması gerekenden fazla titreme olur
3Devir saati olan arabalarda ise ödev saatinin ibresi yerinde oynama yapar
Bu yukarıda saydığım 3 maddeden hangisi sizin kolayınıza geliyorsa onu maddeyi kendinize baz alarak aracınızı harekete geçire bilirsiniz
Aracımız hareket ettirmeyi başardık ve aracımız yolda seyir halinde ve 1 Vitesle sıradan 1015 metre değin gittikten sonra aracımızın vitesini değiştirmemiz gerekecek bunu bilmek çok kolay arabaya gaz verdiğiniz halde otomobil daha fazla hızlanmıyorsa ve motordan normalin üzerinde ses geliyorsa artık vites değiştirmenin zamanı gelmiş demektir vites değiştireceğimiz vakit
1Ayağımızı gaz pedalından çekiyoruz
2Debriyaja ardına kadar basıyoruz
3Vitesimizi 2 Vitese takıyoruz ve ayağımızı debriyajdan birazcık seri bir şekilde kaldırıyoruz ve anında ardından aracımıza gaz vererek yolumuza devam ediyoruz
4( 345) viteslere takarken de yukarıdaki sıraladığım maddeleri aynen uyguluyoruz
5 Vites küçülteceğimiz yerlerde ise yine kurallar geçerlidir
Yukarıda yazdığım konu maddeleri hepsi bir ahenk ve armoni için yapıldığı vakit tehlikesiz bir sürüş elde edebiliriz aksi durumunda ise kontrolsüz ve hiç güvenli olmayan bir sürüşe sahip oluruzTabi otomobil göstermek bu kadarla sınırlı yok bazı durumları oysa araç başında iken kavramak daha kolaydırKullandığımız araçta bulunan dikiz aynaları ise bize güvenli bir sürüş imkanı sağladığı için akan trafikte dikiz aynalarımızı mutlaka lakin mutlaka her 35 saniyede bir denetleme etmeliyiz Huysuz takdirde etrafımızda yer alan araç ve yayaları zorlama durma sokarız ve altından kalkamayacağımız sonuçlarla karşılamak zorunda da kalabiliriz
ARACIMIZI STOP ETTİRMEK
1El frenini çekin (ayaklarımız fren ve debriyajda basılı olacak)
2Vitesi boşan alınız
3Sinyallerinizi kapatın
4Kontak anahtarını kendinize dürüst çevirerek motoru durdurun
5Yol durumuna eğimine tarafından vitesi 1 veya geri vitese takınız
iyi sürüşler *