Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Nasıl Araba Kullanılır

Nasıl Araba Kullanılır

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Araba nasıl kullanılır
Otomobil Nasıl Sürülür
otomobil nasıl çalıştırılır
araba nasıl kaldırılır

ARACIMIZI TANIYALIM

1Aracımızın göstergelerini tanıyalım hangi sinyâl ne kavrayış geldiğini mutlaka bilelim

2Direksiyonun sağında ve solunda yer alan kolların ne işe yaradığını öğrenelim

3Direksiyonun aşağıda bulunan Sol bitmiş sırasıyla Debriyaj – Fren Gaz pedallarını yerlerini ve işe yaradığını bilelim (Sol but yalnızca debriyajı kullanacak sağ üçgenin taban olmayan kenarı ise keza fren hemde gaz pedalını kullanacak sol but ile KESINLIKLE LAKIN KUŞKUSUZ FRENE BASILMAYACAK

4Vites kolunun nerde olduğunu ve nasıl kullanılacağını viteslerin yerini kavrayalım

5El freninin nerde olduğunun ve nasıl kullanılacağını bilelim

ARAÇ KULLANMAYA HAZIRLIK

1Sürücü koltuğunun kendi boyumuza kadar ayarlanması

2Arka gösterme aynalarının (dikiz aynaları) ayarlanması

3Emniyet kemerinin takılması ve öneminin bilinmesi

4Debriyaj pedalına basarak Vitesi Boş konumuna getirilmesi (El freninin çekik olmadığı durumlarda sağ ayağımız frende olması lazım huysuz takdirde araba kayar gider

ARACIMIZI HAREKETE HAZIR AYLA GETİRME

1Gerekli bütün ayarlamaları yaptıktan sonra Sol ayağımız ile debriyaja sonuna kadar basacız
2Vitesimizi kalkış vitesi olan 1 Vitese takacağız ve kontak anahtarını (marş anahtarını) ön cama dürüst döndürmek suretiyle aracımıza birincil hareketi vereceğiz
3Aracımızın bulunduğunu konuma tarafından Sol sağ tarafa sinyal vererek önümüzden veya arkamızdan gelecek olan araçları uyarmalıyız
4Evet işin en ince ve en alıngan noktası olan aracımızı harekete geçirmek için yapmamız lüzum idrak ayarının nasıl yapılacağınca sıra geldi bu sezgi noktası fazla hassasiyet ve maharet isteyen bir iştir bu değin hassasiyet ve maharet istemesine karşılık kullandığımız vasita bu hassas noktayı yakaladığımız zaman bize bazı belirtiler bazı sinyaller verir bunları bilmek hiç zorlama değil Bu hassas ayarı tutmak için Önce aracımızı çalışır duruma getirip sol ayağımızla debriyaja ardına kadar basıp vitesi 1 Taktından daha sonra (sağ ayağımız frenin üstünde olacak ve el freni inmiş pozisyonda olması gerekli)Sol ayağımızı debriyaj pedalından yavaşça kaldırmaya başlayacağız bu ayağımızı kaldırma işlemini yaparken kullandığımız vasita bize bir takım ip uçları aracın harekete hazırlanmış olduğuna dair bunlar sırasıyla şöyle sıralaya biliriz

1Debriyajdan ayağımızı çekince sezgi noktasına yaklaşınca Motorun sesi değişir adi rölanti sesinin açık havada bir ses duyarsınız ve bu ses değişikliğini rahatlıkla anlaya bilirsiniz

2Direksiyonda normalde olması gerekenden fazla titreme olur

3Devir saati olan arabalarda ise ödev saatinin ibresi yerinde oynama yapar

Bu yukarıda saydığım 3 maddeden hangisi sizin kolayınıza geliyorsa onu maddeyi kendinize baz alarak aracınızı harekete geçire bilirsiniz


Aracımız hareket ettirmeyi başardık ve aracımız yolda seyir halinde ve 1 Vitesle sıradan 1015 metre değin gittikten sonra aracımızın vitesini değiştirmemiz gerekecek bunu bilmek çok kolay arabaya gaz verdiğiniz halde otomobil daha fazla hızlanmıyorsa ve motordan normalin üzerinde ses geliyorsa artık vites değiştirmenin zamanı gelmiş demektir vites değiştireceğimiz vakit
1Ayağımızı gaz pedalından çekiyoruz

2Debriyaja ardına kadar basıyoruz

3Vitesimizi 2 Vitese takıyoruz ve ayağımızı debriyajdan birazcık seri bir şekilde kaldırıyoruz ve anında ardından aracımıza gaz vererek yolumuza devam ediyoruz

4( 345) viteslere takarken de yukarıdaki sıraladığım maddeleri aynen uyguluyoruz

5 Vites küçülteceğimiz yerlerde ise yine kurallar geçerlidir

Yukarıda yazdığım konu maddeleri hepsi bir ahenk ve armoni için yapıldığı vakit tehlikesiz bir sürüş elde edebiliriz aksi durumunda ise kontrolsüz ve hiç güvenli olmayan bir sürüşe sahip oluruzTabi otomobil göstermek bu kadarla sınırlı yok bazı durumları oysa araç başında iken kavramak daha kolaydırKullandığımız araçta bulunan dikiz aynaları ise bize güvenli bir sürüş imkanı sağladığı için akan trafikte dikiz aynalarımızı mutlaka lakin mutlaka her 35 saniyede bir denetleme etmeliyiz Huysuz takdirde etrafımızda yer alan araç ve yayaları zorlama durma sokarız ve altından kalkamayacağımız sonuçlarla karşılamak zorunda da kalabiliriz

ARACIMIZI STOP ETTİRMEK

1El frenini çekin (ayaklarımız fren ve debriyajda basılı olacak)
2Vitesi boşan alınız
3Sinyallerinizi kapatın
4Kontak anahtarını kendinize dürüst çevirerek motoru durdurun
5Yol durumuna eğimine tarafından vitesi 1 veya geri vitese takınız

iyi sürüşler *
 
858,478Konular
981,314Mesajlar
29,570Kullanıcılar
samsungcloudSon üye
Üst Alt