iltasyazilim
FD Üye
Nasip meselesi
Sual: (Müslüman olmak, doğru yolu bulmak, nasip meselesidir) deniyor Nasibi yaratan Allah olduğuna göre, ötekileri niye nasipsiz yaratıyor? Nasipsiz yaratmak adalete uygun mu?
CEVAP
Allahü teâlâ hiç kimseyi nasipsiz, kâfir olarak yaratmamıştır Allahü teâlâ geçmiş ve gelecek her şeyi, ezelî ilmiyle bilir Mesela, bir kâfirin ebedi kâfir kalıp kalmayacağını bilir Olacak şeylerin nasıl olacağını bilir Allahü teâlâ da, insanların başlarına ne geleceğini bildiği için, bunları levhi mahfuza yazmıştır Allahü teâlânın, bazı kimselerin nasipsiz olacaklarını bildirmesi, onların, kendi arzularıyla küfür üzere kalmayı istedikleri ve iman etmek istemedikleri içindir Yoksa bunların kâfir olması, Allahü teâlânın haber verdiği için değildir Kur’anı kerimde buyuruyor ki:
(Nefse iyilik ve kötülük isyan ve itaat kabiliyeti yani bunlardan birini seçme hakkı, iradei cüziyye veren Allahü teâlâya ant olsun ki, nefsini tezkiye eden, küfür ve isyandan temizleyen, kurtuldu Nefsini bunlarda bırakan da, ziyan etti) Şems 710
İnsan, iradei cüziyyesini kullanmakta serbesttir, mecbur değildir Yani iradei cüziyye, iyiliğe kullanılırsa Allahü teâlâ iyilik yaratır, kötülüğe kullanılırsa, kötülük yaratır Kul iradei cüziyyesini kullanıyor, Allahü teâlâ da yaratıyor (İradei cüziyye risalesi)
Demek ki, iyilik isteyene iyilik veriyor, o nasipli oluyor Kötülük isteyene kötülük veriyor, o da nasipsiz oluyor Burada bir zorlama yoktur Yani Allahü teala zorla günah işletmiyor, zorla Cehenneme atmıyor Günah işleyenin suçu kaderine yüklemesi yanlıştır
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Sual: (Müslüman olmak, doğru yolu bulmak, nasip meselesidir) deniyor Nasibi yaratan Allah olduğuna göre, ötekileri niye nasipsiz yaratıyor? Nasipsiz yaratmak adalete uygun mu?
CEVAP
Allahü teâlâ hiç kimseyi nasipsiz, kâfir olarak yaratmamıştır Allahü teâlâ geçmiş ve gelecek her şeyi, ezelî ilmiyle bilir Mesela, bir kâfirin ebedi kâfir kalıp kalmayacağını bilir Olacak şeylerin nasıl olacağını bilir Allahü teâlâ da, insanların başlarına ne geleceğini bildiği için, bunları levhi mahfuza yazmıştır Allahü teâlânın, bazı kimselerin nasipsiz olacaklarını bildirmesi, onların, kendi arzularıyla küfür üzere kalmayı istedikleri ve iman etmek istemedikleri içindir Yoksa bunların kâfir olması, Allahü teâlânın haber verdiği için değildir Kur’anı kerimde buyuruyor ki:
(Nefse iyilik ve kötülük isyan ve itaat kabiliyeti yani bunlardan birini seçme hakkı, iradei cüziyye veren Allahü teâlâya ant olsun ki, nefsini tezkiye eden, küfür ve isyandan temizleyen, kurtuldu Nefsini bunlarda bırakan da, ziyan etti) Şems 710
İnsan, iradei cüziyyesini kullanmakta serbesttir, mecbur değildir Yani iradei cüziyye, iyiliğe kullanılırsa Allahü teâlâ iyilik yaratır, kötülüğe kullanılırsa, kötülük yaratır Kul iradei cüziyyesini kullanıyor, Allahü teâlâ da yaratıyor (İradei cüziyye risalesi)
Demek ki, iyilik isteyene iyilik veriyor, o nasipli oluyor Kötülük isteyene kötülük veriyor, o da nasipsiz oluyor Burada bir zorlama yoktur Yani Allahü teala zorla günah işletmiyor, zorla Cehenneme atmıyor Günah işleyenin suçu kaderine yüklemesi yanlıştır
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız