Profösör
Super Mod
- Katılım
- Ocak 11, 2022
- Mesajlar
- 3,752
- Etkileşim
- 29
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Konum
- Rusya
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 125
İyi çalışmalar Değerli Hocam, Nasuh tövbesi tam anlamıyla nedir? Nasuh tövbesinde Allah’a şart koşma var mıdır?
Cevap: Değerli ziyaretçimiz, şart koşmada ki kastınızı anlayamadık. Bir kulun Rabbine şart koşması yanlış olacaktır. Örneğin bir kulun Ya Rabbi şu günahı bir daha işlersem ….. şöyle olayım gibi bir söylemde bulunması uygun bir tutum değildir. Zira bu tür söylemlerin sonucu ağır olabilir. Bu konuda bilgi verdikten sonra asıl konumuz olan Nasuh tövbesi konusuna yer verelim.
Nasuh tövbesi, ben yapacağım değince yapılan bir şey değildir. Zira insana nasuh tövbesi yaptıran içinde bulunduğu manevi atmosfer ve duyduğu derin pişmanlıktır. Bu nedenledir ki nasuh tövbesi yapan kimse içinde bulunduğu derin pişmanlık nedeni ile yanlıştan doğruya öyle bir dönüş yapar ki bu dönüş o insanın manevi makamını dahi çok yüksek bir hale getirir.
Zira kulun pişmanlığı ne kadar büyük olur ise doğruluğa bağlanması da o kadar büyük olacaktır. Yalnız bu konu yanlış anlaşılmamalıdır. Nasuh tövbe yapan kullar sadece büyük günah işler yapan kullar değillerdir. Bazen bize çok küçük bir günah gibi gelen bir günaha başka bir kul tövbes edebilir. Zira aklı selim bir kul için küçük günah diye tabir ettiğimiz günahlar dahi aslında büyük günahlardır.
Bu konuda Hazreti Ali hazretleri şöyle buyurmuştur:”
Cevap: Değerli ziyaretçimiz, şart koşmada ki kastınızı anlayamadık. Bir kulun Rabbine şart koşması yanlış olacaktır. Örneğin bir kulun Ya Rabbi şu günahı bir daha işlersem ….. şöyle olayım gibi bir söylemde bulunması uygun bir tutum değildir. Zira bu tür söylemlerin sonucu ağır olabilir. Bu konuda bilgi verdikten sonra asıl konumuz olan Nasuh tövbesi konusuna yer verelim.
Nasuh Tövbesi Hakkında Detaylı Bilgi
Nasuh kelimesi “temiz, saf, halis, kesin, kat’i” gibi anlamalara gelmektedir. İslam dininde nasuh tövbesi önemli bir yer tutmaktadır. Zira nasuh tövbesini normal bir tövbeden ayıran özelliği bir daha kesin olarak o günahı işlememektir. Bununla birlikte nasuh tövbenin şöyle bir özelliği vardır.Nasuh tövbesi, ben yapacağım değince yapılan bir şey değildir. Zira insana nasuh tövbesi yaptıran içinde bulunduğu manevi atmosfer ve duyduğu derin pişmanlıktır. Bu nedenledir ki nasuh tövbesi yapan kimse içinde bulunduğu derin pişmanlık nedeni ile yanlıştan doğruya öyle bir dönüş yapar ki bu dönüş o insanın manevi makamını dahi çok yüksek bir hale getirir.
Zira kulun pişmanlığı ne kadar büyük olur ise doğruluğa bağlanması da o kadar büyük olacaktır. Yalnız bu konu yanlış anlaşılmamalıdır. Nasuh tövbe yapan kullar sadece büyük günah işler yapan kullar değillerdir. Bazen bize çok küçük bir günah gibi gelen bir günaha başka bir kul tövbes edebilir. Zira aklı selim bir kul için küçük günah diye tabir ettiğimiz günahlar dahi aslında büyük günahlardır.
Bu konuda Hazreti Ali hazretleri şöyle buyurmuştur:”
Çünkü kişi günahı küçük görür ise o kadar çok çoğalır ki büyük günah olarak gördüğü günahlardan dahi çok büyük bir hale gelir. Nasuh tövbesi hakkında Yüce Mevla’mız şöyle buyurmakta:Kişinin en büyük günahı en kolay işlediği günahıdır”.
Bu ayeti zikrettikten sonra konuda ki bir hadis i şerifi de paylaşarak konumuzu sonlandıralım. Zira bu hadis i şerif nasuh tövbesinin ne olduğunu merak eden bizlere bu konu hakkında çok güzel bir örnek vermekte.“Ey iman edenler, nasuh tövbe ile tövbe edin ki Allah da sizin günahlarınızı affetsin ve altlarından ırmaklar akan cennetlerine koysun.” (Tahrim, 66/8)
Bu nedenlerle aslında kişinin tövbesinin nasuh olup olmadığını biraz da zaman göstermektedir. Yüce Mevla’mız tövbelerimizin nasuh olabilmesini bizlere nasip eylesin. AminMemeden çıkan sütün geri dönmediği gibi tövbe edenin de günaha dönmemesi nasuh tevbesidir. (Hadis i Şerif)