iltasyazilim
FD Üye
Nazar boncuğu şirk mi?
Sual: Nazar boncuğu takmak, şirk olan bir batıl inanç midir?
CEVAP
Nazar boncuğu takmaya şirk veya batıl inanç diyenler, vehhabilerle onların tesiri aşağı kalan kimselerdir
Nazar boncuğu, kişisel olarak kendisi nazarı önlemez Nazarı önleyen Allahü teâlâdır Bakan kimse, önce bunları görür görmez, gözlerinden meydana çıkan zararlı şualar bunlara isabet eder Bu Nedenle, nazar boncuğunu takan kimse fena nazarlardan korunmuş olur İbni Abidin hazretleri buyuruyor oysa:
Temime boncuk demektir ancak, Araplar onları çocuklarına takarlar, onlarla çocuklarından, nazarı, fena bakışları uzaklaştırdığını sanırlardı İslamiyet bunu kaldırmıştır Onlar temimenin kendisinin derman ve şifa kaynağı olduğuna inanıyorlardı Hatta bunları Allaha ortak koştular; çünkü onlar temimelerle, kendileri hakkında yazılı kaderlerin değişip değil olmasını beklerlerdi (İbni Esir)
Temime, cahiliye devrinde, boyna ya da ellere asılan bir ip olup, bunu kendilerinden zararı uzaklaştırmak için yapıyorlardı İslamiyet bunu yasaklamıştır (Zeylai)
Haniye kitabında, (Ekili tarlalara, karpuz tarlalarının içerisine korkuluk dikmekte, beis yoktur) denilmektedir Bunları gözlerin yani kötü nazarın defi için yapıyorlar; çünkü fena nazar haktır, mala, insana, hayvana isabet eder Bir kadın, tarladaki ürüne nazar değmemesi için ne yapacağını sorunca, Resulullah efendimiz, (Tarlaya hayvan kafası birli) buyurur Fena bakışlı kimse tarlaya baktığında, önce bakışı o dikilen kuru kafaların üstüne düşer; çünkü yüksekte olup, ilk görünen odur Ondan sonra bakışı tarlaya düşer ama, bundan böyle bu zarar vermez (Reddülmuhtar)
İbni Abidin hazretleri, caiz olmayan temimeyi bildirdikten sonradan, nazar değmemesi için tarlaya kemik, hayvan kafası ayarlamak caiz olduğunu bildirmektedir Bakan kimse, önce bunu görüp, tarlayı daha sonra görür Mavi boncuk ve başka şeyleri bu niyetle taşımanın temime olmayacağı, caiz olacağı buradan anlaşılmaktadır (S Ebediyye)
Hayvan kafasıyla nazar boncuğu arasında ayrım yoktur İkisi de nazarı önlemez; fakat ilk bakınca, nazar bunlara gelir, sonradan başka yere bakılsa da zararı olmaz Bana Kalırsa hayvan kafası ve nazar boncuğu nazarı önler diye itikat etmek caiz olmaz Bunlar nazarı önlemeye sebep oluyor Bunu da kanımca Resulallah efendimiz öğüt ediyor Resulullah efendimizin bu emrine şirk diyenler, (Şefaat ya Resulallah) demeye de şirk diyorlar Vehhabilerin veya onların etkisinde kalanların sözlerine şeref etmemelidir
*
Sual: Nazar boncuğu takmak, şirk olan bir batıl inanç midir?
CEVAP
Nazar boncuğu takmaya şirk veya batıl inanç diyenler, vehhabilerle onların tesiri aşağı kalan kimselerdir
Nazar boncuğu, kişisel olarak kendisi nazarı önlemez Nazarı önleyen Allahü teâlâdır Bakan kimse, önce bunları görür görmez, gözlerinden meydana çıkan zararlı şualar bunlara isabet eder Bu Nedenle, nazar boncuğunu takan kimse fena nazarlardan korunmuş olur İbni Abidin hazretleri buyuruyor oysa:
Temime boncuk demektir ancak, Araplar onları çocuklarına takarlar, onlarla çocuklarından, nazarı, fena bakışları uzaklaştırdığını sanırlardı İslamiyet bunu kaldırmıştır Onlar temimenin kendisinin derman ve şifa kaynağı olduğuna inanıyorlardı Hatta bunları Allaha ortak koştular; çünkü onlar temimelerle, kendileri hakkında yazılı kaderlerin değişip değil olmasını beklerlerdi (İbni Esir)
Temime, cahiliye devrinde, boyna ya da ellere asılan bir ip olup, bunu kendilerinden zararı uzaklaştırmak için yapıyorlardı İslamiyet bunu yasaklamıştır (Zeylai)
Haniye kitabında, (Ekili tarlalara, karpuz tarlalarının içerisine korkuluk dikmekte, beis yoktur) denilmektedir Bunları gözlerin yani kötü nazarın defi için yapıyorlar; çünkü fena nazar haktır, mala, insana, hayvana isabet eder Bir kadın, tarladaki ürüne nazar değmemesi için ne yapacağını sorunca, Resulullah efendimiz, (Tarlaya hayvan kafası birli) buyurur Fena bakışlı kimse tarlaya baktığında, önce bakışı o dikilen kuru kafaların üstüne düşer; çünkü yüksekte olup, ilk görünen odur Ondan sonra bakışı tarlaya düşer ama, bundan böyle bu zarar vermez (Reddülmuhtar)
İbni Abidin hazretleri, caiz olmayan temimeyi bildirdikten sonradan, nazar değmemesi için tarlaya kemik, hayvan kafası ayarlamak caiz olduğunu bildirmektedir Bakan kimse, önce bunu görüp, tarlayı daha sonra görür Mavi boncuk ve başka şeyleri bu niyetle taşımanın temime olmayacağı, caiz olacağı buradan anlaşılmaktadır (S Ebediyye)
Hayvan kafasıyla nazar boncuğu arasında ayrım yoktur İkisi de nazarı önlemez; fakat ilk bakınca, nazar bunlara gelir, sonradan başka yere bakılsa da zararı olmaz Bana Kalırsa hayvan kafası ve nazar boncuğu nazarı önler diye itikat etmek caiz olmaz Bunlar nazarı önlemeye sebep oluyor Bunu da kanımca Resulallah efendimiz öğüt ediyor Resulullah efendimizin bu emrine şirk diyenler, (Şefaat ya Resulallah) demeye de şirk diyorlar Vehhabilerin veya onların etkisinde kalanların sözlerine şeref etmemelidir
*