2018'in Eylül ayında çıkış yapan NBA 2K19, pek çok oyuncu ve eleştirmen tarafından "mikro ödeme problemi" olduğu münasebeti ile eleştirilmişti. Lakin bu durum oyunu etkilememiş görünüyor çünkü NBA 2K19, yekunda 12 milyon kopyalık bir satış rakamına ulaşarak serinin en çok satan oyunu olmayı başardı.
Farklı haberler yalnızca bununla hudutlu değil. Yeniden Take-Two'nun paylaştığı donelere nazaran NBA 2K19'un eleştirilen mikro ödemeleri de epey tanınan. Firmanın CEO'su Strauss Zelnick, NBA 2K19'un içerisindeki "yinelenen tüketici harcamasının" 30 Haziran itibariyle yüzde 140 nispetinde arttığını söyledi.
NBA 2K19'un MyCareer ve çevrimiçi modları, "pay to win" olduğu münasebeti ile tenkit oklarına maruz kalmıştı. Oyuncular fiyatları 2 dolar ve 100 dolar arasında değişen paketleri satın alarak oyun içi "Virtual Currency (VC)" para ünitesini satın alabiliyor, böylelikle karakterlerini güçlendirebiliyordu.
Buna ek olarak oyunun "geçilmesi imkansız" reklamları da pek çok oyuncunun canını sıkmıştı. Ancak buna karşın oyuncular oyunu oynamaya devam ediyor.
-
NBA 2K20'nin En Âlâ 20 Oyuncusu Belirli Oldu
Finansal içtimada gelen kıymetli açıklamalardan biri de firmanın yakın devranda 2K League ismini verdiği bir espor tertibi oluşturacağını belirtmesi oldu. Bu sayede serinin hayranları tek bir potada buluşarak daha ziyade oyuncuya hitap etme imkanı sunulacak.
Slatoff: "Oyunla daha içli dışlı olunursa harcanacak para da artacaktır. Şimdilik her şeyi en yeterli halde yapmayı öğrenme aşamasındayız."