Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Neden Trafik Lambaları Kırmızı, Sarı ve Yeşildir?

Neden Trafik Lambaları Kırmızı, Sarı ve Yeşildir?
0
66

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Niçin Trafik Lambaları Kırmızı, Sarı ve Yeşildir? Trafik ışıklan uygulaması, önceleri demiryollarının trenleri kontrol için uyguladığı sinyaller misal alınarak başlamıştır Demiryolları idaresi kırmızı rengi 'dur' sinyali olarak seçmişti Kırmızı renk kan rengi olduğundan asırlar boyu tehlikenin, tahribatın ve ölümün simgesi olmuştur Demiryolları ilk faaliyete geçtiği 1830'lu yıllarda 'uyarı' ışığının rengi yeşil, 'geç' ışığının ise beyazdı Bir süre sonra beyaz sinyal problem yaratmaya başladı Beyaz renkli 'geç' sinyali diğer cadde lambaları ile karıştırılabiliyordu Fakat daha da kötüsü 'dur' işaretlerine konulan kırmızı mercekler yerlerinden hafıza ışık beyazlaşıyor, 'geç' sinyali olarak algılanıyor ve kazalara yol açabiliyordu Sonunda demiryolcular kırmızıyı 'dur', yeşili 'geç' san rengi de 'uyarı' sinyali olarak kullanmaya başladılar Bilindiği gibi sarı, renk spektrumu içinde en ilgi çekici renktir Bu Nedenle makinist bir sinyalin bulunması gereken yerde beyaz ışığı görürse, bir şeylerin hatalı olduğunu anlıyor ve tedbirini alıyordu Karayollarına gelince, yollarda sadece atların ve beygir arabalarının bulunduğu tarihlerde bile dünyanın büyük şehirlerinde trafik sorundu Birincil trafik lambası otomobillerin ortaya çıkmasından fazla önce 1868'de Londra'da kullanıldı Gazla yakılan ve bir dingil etrafında döndürülebilen kırmızı ve yeşil lambalar bir yıl sonra patlayıp, kendilerini çeviren polisi de yaralayınca bu dilekçe ortadan kalktı Fakat öte yandan otomobillerin ortaya çıkması ve şehirlerde dolaşmaya başlamalarıyla birlikte durum ayrıntılarıyla kötüleşti Değişik şehirlerde öbür uygulamalar yapıldı Demiryollarındaki başvuru örnek alındı fakat demiryollarında birbirine paralel iki hat vardı Bu sistem iki yolun kesiştiği kavşaklarda işe yaramıyordu Sonunda günümüzdekilere benzeyen ilk elektrikli otomatik trafik lambasını, ilkokul mezunu ve ABD'deki Cleveland'da otomobil sahibi birincil siyah olan Garrett Morgan ilerletti 1914'de birincil denemelerine başlayan Morgan 1923'de de patentini aldı Morgan 1963'de ölümünden henüz patentini 40 bin dolara General Electric firmasına sattı Morgan'ın lambaları demiryollarına benzer şekilde bir 'T' üstünde kırmızı ve yeşil iki lambadan ibaretti Çok geçmeden uyarı anlamında sarı lamba da ilave edildi ve başvuru bütün dünyaya süratle yayıldı Aradan geçen yıllara rağmen sarı renk hala 'uyarı' anlamındadır lakin günümüz sürücüleri onu 'geç' sinyali olarak algılıyorlar  
 
858,478Konular
981,314Mesajlar
29,570Kullanıcılar
samsungcloudSon üye
Üst Alt