iltasyazilim
FD Üye
Nedim Günsür
Doğum 1924Ayvalık
Ölümü 13 Kasım 1994İzmir
Iş Usta
Nedim Günsür; Türk ressam Sanat çevrelerince '' Bütün nesnelere sevgiyle yakında olacak olan sanatkâr olarak bilinirDevlet tarafından çoğu ödüle değer görülmüştür
HAYATI
1924 yılında Ayvalık ’ta doğmuş olan sanatçı aynı yıl İstanbul ’a taşınmış, 1931 yılında Kadıköy Cevizli İlkokulu ’nda öğrenime başladığı sırada çoktan fotoğraf sanatıyla tanışmış, babasının da resme olan tutkusu Nedim Günsur ’un erken yaşta pek fazla karikatür ve resimli hikayeler çizmesine ihtimal tanımıştır 1936 yılında ortaöğrenimine devam ederken babasının vefaatı üstüne okulu bırakmıştır 1939 yılında İzmir ’e ablasının yanında taşınan Günsur, burada okuluna kaldığı yerden devam etmiş, hocasının tavsiyesi üstüne 1942 yılında İstanbul Hoş Sanatlar Akademisi ’ne girerek Bedri Rahmi Eyüboğlu ’nun öğrencisi olmuştur 1945 yılında çalıştığı atölyedeki arkadaşları ile ‘ ’On ’lar Grubu ’ ’ adıyla bir araya gelerek sergiler açmaya başlamışlardır 1948 yılında bölümünü birincilik ile tüketen Günsur Fransız hükümetinin verdiği burs ile Paris ’e gitmiştir Paris ’te kaldığı bu 4 yıl baştan başa çeşitli sergilere katılmış, FLeger ve AL ’hote gibi atölyelerde çalışmıştır 1952 yılında yurda dönen usta, evliliğinin arkasında Zonguldak ’a yerleşerek bu dönemde sıkça resimlerine madencileri konu etmiştir Ömrü her tarafında kesintisiz çalışarak zamanını geçiren Günsur, 1994 yılında hayatını kaybetmiştir
SANAT ÜSLUBU VE BAŞLICA ESERLERİ
SANAT ÜSLUBU
70 yıllık sanat hayatından bahsedecek olursak, sanatçının eserleri söz konusu olduğunda dobra dobra görülür ki özgeçmişi ve alaka alanları resimlerinde okunur, pek ancak plastik bir dille kendini anlatır Kendisiyle birlikte toplumu da anlatmıştır Çünkü ressam çağının bir tanığı olmayı seçmiş, toplumsal bir gaye üstlenmiş olduğu bilinir Zira sanatçının birincil gençlik yılları zaten insan ve insanlık onurunu derinden sarsan bitmez savaş yıllarında geçmiştir Sanatçının bu toplumsal ve biraz da yöresel tarzı içinde batıya da tanıdık olmayan kalmadığını söyleyebiliriz On ’lar Grubu içerisinde tekrar tekrar etkin olarak barınan sanatçı, hayatının Zonguldak dönemlerinde maden işçilerini konu almıştır fakat bunun yanına dıştan kırları, sokakları, uçurtma uçuranları, lunaparkları, çocukları, balıkçıları, keyifli bir yaşam, doğa tutkusu ve insancıl üslup ile betimlediği görülür 1960 ’lı yıllardan sonra ise şehir halkı yaşamının, toplumun sorunlarına yönelmiş eserlerini de naif özellikler içeren figüratif stil ile toplumsal gerçekçi bir üslupla oluşturmuştur Umudun ön planda olduğu, kendine özgü insani bir dünya arayışını kesintisiz olarak sürdüren Günsur, başkaları kadar resimsel olmadığı düşünülen en basit konulardan bile içselleştirilmiş başyapıtlar üretmeyi başarmıştır Sanata dogmatik olmayan bir yaklaşımla yaklaştığı ve her daim yardımsever bir hassaslık sergilediği görülmektedir
BAŞLICA ESERLERİ
Petnahor ’da Kamp (1947), Yoğurtçu Parkı (1947), Kahve (1946), Nalbant (1947), Bahçe (1947), Korkan Adam (1949), Kostüm Giyenler (1951), Madenci (1960), Savaş Canavarı (1960), Onuncu Köy (1963), Cezayir Savaşı (1960), Dalyan (1968), Gecekondu Yıkımı (1970), Gurbetçiler (1978), Baloncu (1987), Kızamık (1970) *
Doğum 1924Ayvalık
Ölümü 13 Kasım 1994İzmir
Iş Usta
Nedim Günsür; Türk ressam Sanat çevrelerince '' Bütün nesnelere sevgiyle yakında olacak olan sanatkâr olarak bilinirDevlet tarafından çoğu ödüle değer görülmüştür
HAYATI
1924 yılında Ayvalık ’ta doğmuş olan sanatçı aynı yıl İstanbul ’a taşınmış, 1931 yılında Kadıköy Cevizli İlkokulu ’nda öğrenime başladığı sırada çoktan fotoğraf sanatıyla tanışmış, babasının da resme olan tutkusu Nedim Günsur ’un erken yaşta pek fazla karikatür ve resimli hikayeler çizmesine ihtimal tanımıştır 1936 yılında ortaöğrenimine devam ederken babasının vefaatı üstüne okulu bırakmıştır 1939 yılında İzmir ’e ablasının yanında taşınan Günsur, burada okuluna kaldığı yerden devam etmiş, hocasının tavsiyesi üstüne 1942 yılında İstanbul Hoş Sanatlar Akademisi ’ne girerek Bedri Rahmi Eyüboğlu ’nun öğrencisi olmuştur 1945 yılında çalıştığı atölyedeki arkadaşları ile ‘ ’On ’lar Grubu ’ ’ adıyla bir araya gelerek sergiler açmaya başlamışlardır 1948 yılında bölümünü birincilik ile tüketen Günsur Fransız hükümetinin verdiği burs ile Paris ’e gitmiştir Paris ’te kaldığı bu 4 yıl baştan başa çeşitli sergilere katılmış, FLeger ve AL ’hote gibi atölyelerde çalışmıştır 1952 yılında yurda dönen usta, evliliğinin arkasında Zonguldak ’a yerleşerek bu dönemde sıkça resimlerine madencileri konu etmiştir Ömrü her tarafında kesintisiz çalışarak zamanını geçiren Günsur, 1994 yılında hayatını kaybetmiştir
SANAT ÜSLUBU VE BAŞLICA ESERLERİ
SANAT ÜSLUBU
70 yıllık sanat hayatından bahsedecek olursak, sanatçının eserleri söz konusu olduğunda dobra dobra görülür ki özgeçmişi ve alaka alanları resimlerinde okunur, pek ancak plastik bir dille kendini anlatır Kendisiyle birlikte toplumu da anlatmıştır Çünkü ressam çağının bir tanığı olmayı seçmiş, toplumsal bir gaye üstlenmiş olduğu bilinir Zira sanatçının birincil gençlik yılları zaten insan ve insanlık onurunu derinden sarsan bitmez savaş yıllarında geçmiştir Sanatçının bu toplumsal ve biraz da yöresel tarzı içinde batıya da tanıdık olmayan kalmadığını söyleyebiliriz On ’lar Grubu içerisinde tekrar tekrar etkin olarak barınan sanatçı, hayatının Zonguldak dönemlerinde maden işçilerini konu almıştır fakat bunun yanına dıştan kırları, sokakları, uçurtma uçuranları, lunaparkları, çocukları, balıkçıları, keyifli bir yaşam, doğa tutkusu ve insancıl üslup ile betimlediği görülür 1960 ’lı yıllardan sonra ise şehir halkı yaşamının, toplumun sorunlarına yönelmiş eserlerini de naif özellikler içeren figüratif stil ile toplumsal gerçekçi bir üslupla oluşturmuştur Umudun ön planda olduğu, kendine özgü insani bir dünya arayışını kesintisiz olarak sürdüren Günsur, başkaları kadar resimsel olmadığı düşünülen en basit konulardan bile içselleştirilmiş başyapıtlar üretmeyi başarmıştır Sanata dogmatik olmayan bir yaklaşımla yaklaştığı ve her daim yardımsever bir hassaslık sergilediği görülmektedir
BAŞLICA ESERLERİ
Petnahor ’da Kamp (1947), Yoğurtçu Parkı (1947), Kahve (1946), Nalbant (1947), Bahçe (1947), Korkan Adam (1949), Kostüm Giyenler (1951), Madenci (1960), Savaş Canavarı (1960), Onuncu Köy (1963), Cezayir Savaşı (1960), Dalyan (1968), Gecekondu Yıkımı (1970), Gurbetçiler (1978), Baloncu (1987), Kızamık (1970) *