iltasyazilim
FD Üye
Ey oğul!
Nefis, makam ve baş olmak sevdası üzerine yaratılmıştır Bütün gayreti, akranı üzerine üstün gelmektir
Bütün arzusu yaratılmışların hepsi kendisine muhtaç, emrine ve nehyine boyun eğmiş olmaktır Kendisinin hiçbir şeye muhtaç olmasını istemediği gibi, hiç kimsenin hükmü altına da girmek istemez
Bütün bunlar ondan gelen uluhiyet davasıdır Benzeri olmayan Yüce Yaratıcı ile ortaklık davasına girer Mutlu olmaktan yana pek uzaktır
Hatta ortaklığa bile razı olmaz Yalnız kendisinin hâkim olmasını ister, başkasını istemez Herşeyi hükmü altında görmek ister Bir kudsî hadiste şöyle buyurulur:
Nefsine düşman ol, çünkü o Bana düşmanlığa saplandı
Makam, reislik, yükselmek, büyüklenme hususunda nefsin isteklerini vermek suretiyle nefsi terbiyeye kalkışmak ona yardım olur ki, hakikatte Yüce Allah'a düşmanlıktır Onu takviye etmek dahi bu mânâyadır Bu işin çirkinliği ciddi bir şekilde idrak edilmelidir
Bir kudsî hadiste'Allah Teâlâ şöyle buyuru:
Kibriya ridamdır, azamet izarımdır Bir kimse bunlardan birisi ile benimle nizaya tutuşmak isterse, onu ateşime atarım, haline hiç bakmam
Peygamberlerin gönderilmesinin hikmeti, nefsi emmareyi âciz bırakıp onun yapısını tahrip etmektir Dinî emirler nefsi arzuları kaldırmak için gelmiştir Ne kadar dinî emir işlenirse, o kadar nefsanî arzu zail olur
Dinî hükümlerin birini yerine getirmek nefsanî arzuların izalesi için bin senelik riyazetten ve bu uğurda mücahededen daha faziletlidir
Bu riyazet ve mücahede şeriat gereğince olmayınca nefsin arzusunu takviye ve teyit eder Brahmanlar ve Hindular riyazet ve mücahedede hiçbir kusur işlemezler, fakat şeriat dairesinde yapmadıkları için kendilerine hiçbir faydası olmaz
Meselâ bir kimse dinin emrettiği zekât niyetiyle bir dinar verse, nefisten gelen bir arzu ile nefsin tahribi yolunda bin dinar harcamasından daha faydalıdır
Ramazan Bayramında şeriatın emrine uymak maksadıyla oruç tutmayıp yemek, bir kimsenin kendiliğinden tuttuğu bin senelik oruçtan hayırlıdır
Sabah namazının iki rekât farzını cemaatle kılmak sabah namazını cemaatle kılmayı bırakıp geceyi sabaha kadar ibadetle geçirmekten çok faziletlidir
Hâsılı; nefsin, başkanlık, üstünlük, yükseklik taslamak hususundaki boş kuruntulann pisliklerinden kurtulmadıkça kurtuluş mümkün değildir Ondanki bu hastalığın izalesi zaruridir Tâ ki, ebedi ölümle yüz yüze gelmeye
Esselamu aleyküm ve rahmetullah
Nefis, makam ve baş olmak sevdası üzerine yaratılmıştır Bütün gayreti, akranı üzerine üstün gelmektir
Bütün arzusu yaratılmışların hepsi kendisine muhtaç, emrine ve nehyine boyun eğmiş olmaktır Kendisinin hiçbir şeye muhtaç olmasını istemediği gibi, hiç kimsenin hükmü altına da girmek istemez
Bütün bunlar ondan gelen uluhiyet davasıdır Benzeri olmayan Yüce Yaratıcı ile ortaklık davasına girer Mutlu olmaktan yana pek uzaktır
Hatta ortaklığa bile razı olmaz Yalnız kendisinin hâkim olmasını ister, başkasını istemez Herşeyi hükmü altında görmek ister Bir kudsî hadiste şöyle buyurulur:
Nefsine düşman ol, çünkü o Bana düşmanlığa saplandı
Makam, reislik, yükselmek, büyüklenme hususunda nefsin isteklerini vermek suretiyle nefsi terbiyeye kalkışmak ona yardım olur ki, hakikatte Yüce Allah'a düşmanlıktır Onu takviye etmek dahi bu mânâyadır Bu işin çirkinliği ciddi bir şekilde idrak edilmelidir
Bir kudsî hadiste'Allah Teâlâ şöyle buyuru:
Kibriya ridamdır, azamet izarımdır Bir kimse bunlardan birisi ile benimle nizaya tutuşmak isterse, onu ateşime atarım, haline hiç bakmam
Peygamberlerin gönderilmesinin hikmeti, nefsi emmareyi âciz bırakıp onun yapısını tahrip etmektir Dinî emirler nefsi arzuları kaldırmak için gelmiştir Ne kadar dinî emir işlenirse, o kadar nefsanî arzu zail olur
Dinî hükümlerin birini yerine getirmek nefsanî arzuların izalesi için bin senelik riyazetten ve bu uğurda mücahededen daha faziletlidir
Bu riyazet ve mücahede şeriat gereğince olmayınca nefsin arzusunu takviye ve teyit eder Brahmanlar ve Hindular riyazet ve mücahedede hiçbir kusur işlemezler, fakat şeriat dairesinde yapmadıkları için kendilerine hiçbir faydası olmaz
Meselâ bir kimse dinin emrettiği zekât niyetiyle bir dinar verse, nefisten gelen bir arzu ile nefsin tahribi yolunda bin dinar harcamasından daha faydalıdır
Ramazan Bayramında şeriatın emrine uymak maksadıyla oruç tutmayıp yemek, bir kimsenin kendiliğinden tuttuğu bin senelik oruçtan hayırlıdır
Sabah namazının iki rekât farzını cemaatle kılmak sabah namazını cemaatle kılmayı bırakıp geceyi sabaha kadar ibadetle geçirmekten çok faziletlidir
Hâsılı; nefsin, başkanlık, üstünlük, yükseklik taslamak hususundaki boş kuruntulann pisliklerinden kurtulmadıkça kurtuluş mümkün değildir Ondanki bu hastalığın izalesi zaruridir Tâ ki, ebedi ölümle yüz yüze gelmeye
Esselamu aleyküm ve rahmetullah