iltasyazilim
FD Üye
Neşe Erdok
Neşe Erdok sanatçı ve öğretim üyesi
YAŞAMSAL
1940 yılında İstanbul ’un Üsküdar semtinde doğmuştur 194853 yılları arasında ilk ve ortağrenimini tamamlamış, arkasından İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü Neşet Günal Atölye ’sinde resim eğitimine başlamıştır Okulunu tamamladıktan sonra Ulusal Eğitim Bakanlığı bursuyla Paris ’e gitmiştir Burada değişik eğitmenlerin yanına çalışma fırsatı bulmuş, 1972 yılında yurda geri dönmüştür Benzer sene mezun olduğu okulda muavin olarak göreve başlamış, ağır ağır ilerleyerek proförlüğe dek yükselmiştir Yurt içinde ve yurt haricen o kadar fazla bireysel sergiler açan sanatçının fazla sayıda ödülleri de bulunmaktadır
SANAT ÜSLUBU VE BAŞLICA ESERLERİ
SANAT ÜSLUBU
Figüratif resmin ustası sayabileceğimiz, insanı bilhassa kadını bir kadın usta gözüyle tuvaline aktarırken çarpıcı ifadeler kullanmıştır Kimi süre sıradan insan boyutunda kimi zaman deformasyon ile ele aldığı figürlerin ruh halinin belirtildiği ve figürle mekan ilişkisi aralarında sıkı bir bağın var olduğu gözlenmektedir Sanatçının eserlerinde çoğunlukla kullandığı renkler, tepede beyaz altta siyah diğer tarafta ise müşterek olarak turuncu ve mavinin yer aldığı bir çemberden oluşmaktadır Neşe Erdok bir söyleşisinde ‘ ’Bende biçim her zaman ön plana çıkar Renk ise biçime bağlı olan, ikinci derecede kayda değer bir öğedir Rengi, daha fazla biçimin etkisini arttırmak, olur ya psikolojik bir etkiyi vurgulamak için kullanıyorum ’ ’ diyerek sanatına dair bir bakış açısı oluşturmamıza yardımcı olmuştur Eserlerine seçtiği konulara özgün yorumları ile öznel sanat görüşünü pekiştiren sanatçı, kimi zamanda eserleriyle toplumu eleştirdiği görülmektedir Eserlerinde desene yük vermiş, bunun yanında ışıkgölge, biçimkir, gibi kurallara da bağlı kalmıştır Toplumsal içerikli bu eserlerinde çocuklar, satıcılar, hastalar, sakatlar ve yaşlılar sıkça betimlenmiştir Betimlediği bu şahısların yalnızca dış görünüşlerini yok iç dünyalarını da çoğu süre üzüntülü bir manzara açısıyla resmetmiştir Bu haliyle de dışavurumcu bir söylev sergilediği söylenmektedir Konunun çarpıcılığını belirginleştirmek adına ara sıra biçim bozmalara da başvurmuştur Son yıllarda yaptığı eserlerinde kendi yaşamının izlerini yansıtan portreler yapmıştır
BAŞLICA ESERLERİ
Ayakkabı Boyacısı (1979), Egon Schiele Hücresinde (1988), Saltanat (1994), PortreEsma Erdok (2000), Kuaförde (2003), Cennet Kuşu (), Ateş Yakanlar (1981), Bekleyiş (1987), Atölyede Gece (2019), Eylülde Gölköy (1999), Neydik Ne olduk (2008), Soma (2019) *
Neşe Erdok sanatçı ve öğretim üyesi
YAŞAMSAL
1940 yılında İstanbul ’un Üsküdar semtinde doğmuştur 194853 yılları arasında ilk ve ortağrenimini tamamlamış, arkasından İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü Neşet Günal Atölye ’sinde resim eğitimine başlamıştır Okulunu tamamladıktan sonra Ulusal Eğitim Bakanlığı bursuyla Paris ’e gitmiştir Burada değişik eğitmenlerin yanına çalışma fırsatı bulmuş, 1972 yılında yurda geri dönmüştür Benzer sene mezun olduğu okulda muavin olarak göreve başlamış, ağır ağır ilerleyerek proförlüğe dek yükselmiştir Yurt içinde ve yurt haricen o kadar fazla bireysel sergiler açan sanatçının fazla sayıda ödülleri de bulunmaktadır
SANAT ÜSLUBU VE BAŞLICA ESERLERİ
SANAT ÜSLUBU
Figüratif resmin ustası sayabileceğimiz, insanı bilhassa kadını bir kadın usta gözüyle tuvaline aktarırken çarpıcı ifadeler kullanmıştır Kimi süre sıradan insan boyutunda kimi zaman deformasyon ile ele aldığı figürlerin ruh halinin belirtildiği ve figürle mekan ilişkisi aralarında sıkı bir bağın var olduğu gözlenmektedir Sanatçının eserlerinde çoğunlukla kullandığı renkler, tepede beyaz altta siyah diğer tarafta ise müşterek olarak turuncu ve mavinin yer aldığı bir çemberden oluşmaktadır Neşe Erdok bir söyleşisinde ‘ ’Bende biçim her zaman ön plana çıkar Renk ise biçime bağlı olan, ikinci derecede kayda değer bir öğedir Rengi, daha fazla biçimin etkisini arttırmak, olur ya psikolojik bir etkiyi vurgulamak için kullanıyorum ’ ’ diyerek sanatına dair bir bakış açısı oluşturmamıza yardımcı olmuştur Eserlerine seçtiği konulara özgün yorumları ile öznel sanat görüşünü pekiştiren sanatçı, kimi zamanda eserleriyle toplumu eleştirdiği görülmektedir Eserlerinde desene yük vermiş, bunun yanında ışıkgölge, biçimkir, gibi kurallara da bağlı kalmıştır Toplumsal içerikli bu eserlerinde çocuklar, satıcılar, hastalar, sakatlar ve yaşlılar sıkça betimlenmiştir Betimlediği bu şahısların yalnızca dış görünüşlerini yok iç dünyalarını da çoğu süre üzüntülü bir manzara açısıyla resmetmiştir Bu haliyle de dışavurumcu bir söylev sergilediği söylenmektedir Konunun çarpıcılığını belirginleştirmek adına ara sıra biçim bozmalara da başvurmuştur Son yıllarda yaptığı eserlerinde kendi yaşamının izlerini yansıtan portreler yapmıştır
BAŞLICA ESERLERİ
Ayakkabı Boyacısı (1979), Egon Schiele Hücresinde (1988), Saltanat (1994), PortreEsma Erdok (2000), Kuaförde (2003), Cennet Kuşu (), Ateş Yakanlar (1981), Bekleyiş (1987), Atölyede Gece (2019), Eylülde Gölköy (1999), Neydik Ne olduk (2008), Soma (2019) *