bilgisayarci
FD Üye
Netflix'in abone sayısını artırma mücadelesi 2022'nin ilk çeyreğinde korkunç bir dönüş yaşadı. Şirket, 4. çeyreğe kıyasla küresel olarak 200.000 abone kaybı bildirdi ve daha da büyük kayıpların geleceğini tahmin ediyor. Netflix, ikinci çeyrekte 2 milyona kadar abone kaybedebileceğini tahmin ediyor.
Netflix kan ağlıyor! Abone kayıpları ciddi miktarda arttı
Netflix, hissedarlarına yazdığı mektupta, “Gelir büyümemiz önemli ölçüde yavaşladı” dedi. "Covid, 2020'deki büyümemizi önemli ölçüde artırmıştı ve 2021'deki yavaşlayan büyümemizin çoğunun Covid'in ilerlemesine bağlı olduğuna inanmamıza neden oldu." Netflix, çeyreği kabaca 222 milyon aboneyle bitirdi, bu yüzden hala en büyük yayıncı, ancak şirket şimdi bir dizi zorlukla karşı karşıya.
Ocak ayında Netflix, iki yıl içinde ilk aylık abonelik artışını duyurdu. Bugünkü kazanç raporuna göre ise Netflix, ABD ve Kanada'da 600.000 müşterisini kaybettiğini duyurdu. Şirket bunun büyük ölçüde "beklentilerimizle aynı doğrultuda olan fiyat değişikliğimizin bir sonucu" olduğunu söylüyor. Akış devi geçtiğimiz günlerde, halihazırda sahip olduğu kullanıcılardan elde edilen geliri en üst düzeye çıkarmak için şifreleri ve giriş bilgilerini paylaşan müşterilerin üzerindeki vidaları sıkacağını belirtti. Netflix artık 100 milyon kadar hanenin hizmeti paylaşılan şifreler aracılığıyla kullandığını tahmin ediyor. Netflix, durumun bir sonucu olarak "Birçok pazarda üyeliği büyütmek daha zor" dedi.
Netflix, her zamankinden daha fazla rakip hizmetle rekabet ediyor. Disney Plus'ın bu yıl daha düşük maliyetli, reklam destekli bir katman sunmayı planladığını duyurmasıyla rekabet de ucuzluyor. Mart ayında şirket, ülkenin Ukrayna'yı işgalinden sonra Rusya'daki hizmetini askıya aldı. Bugünkü kazanç raporu, Netflix'in sonuç olarak yaklaşık 700.000 abone kaybettiğini söylüyor.