Netflix'e reklamlı üyelik modelinin geleceği bir vadedir tartışılıyor. Kimi analistlere nazaran Netflix'in fiyatsız fakat reklamlı bir sürüme geçiş yapması şirkete 1 milyar dolardan daha ziyade para kazandırabilir lakin görünüşe nazaran Netflix, bu türlü bir modele geçiş yapmak istemiyor.
Reklam sanayisi, Netflix'in bu türlü bir üyelik modeline geçmesini dört gözle beklese de Netflix, abonelik fiyatlarının zati epeyce mütenasip olduğunu (ABD'de 12,99 dolar, memleketimizde 17,99 TL) belirterek kullanıcılara reklama boğmanın gereksiz olduğunu düşünüyor.
Reklam almak bölgesine reklam vermeyi tercih eden Netflix, önümüzdeki günlerde izlenmeye açılacak Stranger Things için Coca-Cola ve Baskin-Robbins şirketleriyle birlikte çalışıyor. Tüm bunlara ek olarak analistler, Netflix'in gelecekte mobil oyun yerküresine da el atacağını ve buradan kâr elde etmeyi amaçlayacağını düşünüyorlar.
Özetleyecek olursak Netflix, kullanıcı deneyimi konusunda epeyce hassas davranıyor ve yakın gelecekte reklamlı bir Netflix aboneliği seçeneği görmemiz pek mümkün değil.