Netflix CEO'su Ted Sarandos, bir müddettir zati ortalıkta dolaşan söylentiyi birinci ağızdan doğruladı: Netflix'e reklamlar geliyor!
Hollywood Reporter'a nazaran Sarandos, Mayıs ayının ikinci haftasında sızdırılan raporları doğruladı ve daha ucuz, reklam dayanaklı bir Netflix abonelik seçeneğinin yolda olduğunu ortaya koydu.
2022'de bu mevzuda Netflix için işler süratli ilerledi. Mart ayının başında şirketin Finans Yöneticisi Spencer Neumann'a reklam dayanaklı bir katman mümkünlüğü soruldu ve sırf “bu mevzuda konuşamam” yanıtı alınabildi. Akabinde 20 Nisan'da, bir gelir toplantısı sırasında, Netflix'in öteki CEO'su Reed Hastings, akış hizmetinin reklam dayanaklı bir seçenek muhtemelliğine "oldukça açık" olduğunu söyledi
Ve artık, görünüşe bakılırsa reklamlar nitekim geliyor ve Sarandos, şu anda gerçekleşen beş günlük bir sanayi şenliği olan Cannes Lions'da büyük bir müşteri segmenti kazanmayı amaçladığını söyledi. Reklamlar yalnızca yeni açılacak bir abonelik seçeneğine dahil olacak ve kullanıcılar, tekrar reklamsız abonelik seçeneklerini seçebilecek.
Sarandos’un açıklamalarında öne çıkan bir kısım ise şu oldu: “Büyük bir müşteri segmentini kaybediyoruz. Bu da Netflix benim için çok değerli ve reklamı umursamıyorum diyen insanlardan oluşuyor. Reklamlı bir abonelik seçeneği ile daha düşük bir fiyat istiyorum ve reklam izleyeceğim diyenler için gelecek.”
Reklamların Netflix'e ne vakit geleceği konusunda rastgele bir detaya sahip değiliz. Fakat evvelki raporlar doğruysa, bu plan 2022'nin sonundan evvel hayata geçmiş olacak.
Reklam takviyeli, daha düşük fiyatlı bir abonelik planını birinci düşünen Netflix değil. Hulu, HBO Max, Paramount Plus ve Peacock bunu aslında yapıyor ve Disney Plus da bu yıl misal bir adım atacak.