neden trafik lambaları kırmızı, sarı ve yeşildir "Trafik ışıklan uygulaması, önceleri demiryollarının trenleri denetleme için uyguladığı sinyaller misal alınarak başlamıştır Demiryolları idaresi kırmızı rengi 'dur' sinyali olarak seçmişti Kırmızı renk kan rengi olduğundan asırlar boyu tehlikenin, tahribatın ve ölümün simgesi olmuştur Demiryolları ilk faaliyete geçtiği 1830'lu yıllarda 'uyarı' ışığının rengi yeşil, 'geç' ışığının ise beyazdı Bir vakit sonradan beyaz sinyal problem yaratmaya başladı Beyaz renkli 'geç' sinyali diğer cadde lambaları ile karıştırılabiliyordu Fakat daha da kötüsü 'dur' işaretlerine konulan kırmızı mercekler yerlerinden us ışık beyazlaşıyor, 'geç' sinyali olarak algılanıyor ve kazalara yol açabiliyordu Sonunda demiryolcular kırmızıyı 'dur', yeşili 'geç' san rengi de 'ikaz' sinyali olarak kullanmaya başladılar Bilindiği gibi sarı, renk spektrumu içinde en çekici renktir Böylece makinist bir sinyalin bulunması gereken yerde beyaz ışığı görürse, bir şeylerin hatalı olduğunu anlıyor ve tedbirini alıyordu Karayollarına gelince, yollarda sadece atların ve at arabalarının bulunduğu tarihlerde bile dünyanın büyük şehirlerinde trafik sorundu Ilk trafik lambası otomobillerin ortaya çıkmasından çok önce 1868'de Londra'da kullanıldı Gazla yakılan ve bir mil civarda döndürülebilen kırmızı ve yeşil lambalar bir sene sonradan patlayıp, kendilerini çeviren polisi de yaralayınca bu başvuru formu ortadan kalktı Lakin öte taraftan otomobillerin ortaya çıkması ve şehirlerde dolaşmaya başlamalarıyla birlikte koşul adamakıllı kötüleşti Çeşitli şehirlerde öbür uygulamalar yapıldı Demiryollarındaki dilekçe misal alındı ama demiryollarında birbirine paralel iki hat vardı Bu sistem iki yolun kesiştiği kavşaklarda işe yaramıyordu Sonunda günümüzdekilere benzeyen birincil elektrikli otomatik trafik lambasını, ilkokul mezunu ve ABD'deki Cleveland'da otomobil sahibi ilk siyah olan Garrett Morgan ilerletti 1914'de birincil denemelerine başlayan Morgan 1923'de de patentini aldı Morgan 1963'de ölümünden az önce patentini 40 bin dolara General Electric firmasına sattı Morgan'ın lambaları demiryollarına aynı şekilde bir 'T' üzerinde kırmızı ve yeşil iki lambadan ibaretti Fazla geçmeden ikaz anlamında sarı lamba da ek edildi ve tatbik tüm dünyaya süratle yayıldı Aradan geçen yıllara rağmen sarı renk hala 'uyarı' anlamındadır lakin günümüz sürücüleri onu 'geç' sinyali olarak algılıyorlar