
Geçtiğimiz günlerde Facebook'un gerçekleştirdiği aktiflikle yeni projesi 'Metaverse'ü duyurması ve çatı marka ismini Meta olarak değiştirdiğini açıklaması sonrası, geleceğin interneti olarak da anılan Metaverse'e olan ilgi oldukça arttı. Teknoloji devlerinin geleceği şekillendirecek bu büyük yarışına, büyük markalar da katılmaya başladı.
Aslında markaların bu kainata dahil olmak için süratle adım atmaları hayli olağan. Zira metaverse sahiden de heyecan verici bir gelişme. Natürel ki gelen tüm bilgiler şimdi yolun çok başında olduğumuzu gösteriyor. Lakin gelecek için bilim kurgu sinemalarından fırlamış bir senaryo sunan metaverse, fizikî dünyada yapabildiğimiz neredeyse her şeyi görsel ve işitsel takviyeyle sanal cihanda de deneyimleme imkanıyla o büyük heyecanı yarattı bile.
Nike da metaverse'te yerini almaya hazırlanıyor:

Natürel ki metaverse'ün gerçekliğin adeta bir yansıması olacak cihanında markaların yer almayacağını düşünmek enteresan olurdu. Bu cins yeniliklere dahil olma konusunda süratli davranan markalardan biri olan Nike da anında adım atmış görünüyor.
Ortaya çıkan ticari marka müracaatlarına nazaran Nike, sanal kozmosta satışını yapabileceği sanal eserler için ABD Patent ve Ticari Marka Ofisi'ne müracaatta bulundu. Müracaatta hayli geniş bir eser yelpazesi yer alıyor. Bu da Nike'ın avatarlarımıza giydirebileceğimiz eserlerin hazırlıklarına çoktan başladığını gösteriyor.
Ayırca Nike'ın bu adımını destekleyen tek ispat bu müracaat değil. Tıpkı vakitte markanın sanal eser dizaynları için iş ilanları açtığı ve markayı metaverse'e taşıyacak yaratıcı isimleri grubuna dahil etmeye hazırlandığı söyleniyor.
Metaverse ne ola ki, daha uygun anlamak isterim derseniz, bu mevzuyu aktardığımız görüntümüze göz atabilirsiniz: