iltasyazilim
FD Üye
Nitelik Ne Çağrıda Bulunmak Özetle
Nesnenin sezgi konusu olan yanı
Eytişimsel ve tarihsel özdekçi felsefede ‘özellik ’ nesne ve olayların varlık biçimidir Nesne ve olayları neyseler o yapan, diğer nesnelerden ve olaylardan ayıran, onları sınırsızca ve sonsuzca çeşitlendiren özellik ’leridir Her nesne ve olayın niteliksel yanıyla bağımlı olarak bir de niceliksel yanı vardır Bundan ötürüdür ancak nitelik ve nicelik birbirleriyle bağımlıdır Yalnızca nitel ya da yalnızca nicel olan hiçbir nesne ya da durum yoktur Özdeş olan nesne ve olaylar arasındaki farklar nicelik farkları (büyük veya küçük elma, dilimlenmiş veya bütün elma vb) özdeş olmayan nesne ve olaylar arasındaki farklar nitelik farkları (insan, ağaç, kuş, taş vb) ’dır Felsefesel özellik kavramı, tavır dilindeki nitelik gibi bir layık yargısı taşımaz ve nesne ya da olayların özelliklerine indirgenemez; yokluğu o nesne veya olayı neyse o olmaktan çıkaracak olan, nesne veya olayın bütünsel öz yapısını dile getirir Nicelik değişikliği bir nesne veya olayı belirlenmiş bir sınıra değin kendisi olmaktan çıkarmaz, bir elma dilimlere bölünse de yine elmadır Fakat özellik değişikliği bir nesne veya olayı kendisi olmaktan çıkarır, bir elma yüksek ısıda kaynatılıp eritilirse elma olmaktan çıkar Demek ki niceliksel değişiklik belirlenmiş bir sınırda niteliksel değişmeyi gerektirir *
Nesnenin sezgi konusu olan yanı
Eytişimsel ve tarihsel özdekçi felsefede ‘özellik ’ nesne ve olayların varlık biçimidir Nesne ve olayları neyseler o yapan, diğer nesnelerden ve olaylardan ayıran, onları sınırsızca ve sonsuzca çeşitlendiren özellik ’leridir Her nesne ve olayın niteliksel yanıyla bağımlı olarak bir de niceliksel yanı vardır Bundan ötürüdür ancak nitelik ve nicelik birbirleriyle bağımlıdır Yalnızca nitel ya da yalnızca nicel olan hiçbir nesne ya da durum yoktur Özdeş olan nesne ve olaylar arasındaki farklar nicelik farkları (büyük veya küçük elma, dilimlenmiş veya bütün elma vb) özdeş olmayan nesne ve olaylar arasındaki farklar nitelik farkları (insan, ağaç, kuş, taş vb) ’dır Felsefesel özellik kavramı, tavır dilindeki nitelik gibi bir layık yargısı taşımaz ve nesne ya da olayların özelliklerine indirgenemez; yokluğu o nesne veya olayı neyse o olmaktan çıkaracak olan, nesne veya olayın bütünsel öz yapısını dile getirir Nicelik değişikliği bir nesne veya olayı belirlenmiş bir sınıra değin kendisi olmaktan çıkarmaz, bir elma dilimlere bölünse de yine elmadır Fakat özellik değişikliği bir nesne veya olayı kendisi olmaktan çıkarır, bir elma yüksek ısıda kaynatılıp eritilirse elma olmaktan çıkar Demek ki niceliksel değişiklik belirlenmiş bir sınırda niteliksel değişmeyi gerektirir *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.