Çıkışını sıkıntılı yapan, (her ne kadar yapımcıları bugünlerde aslında biz çıkışta büyük oranda tamamlamıştık oyunu dese de) başlangıçta vadettiklerini veremeyen ama sonra adım adım eksiklerini giderip sağlam güncellemelerle beğenilen bir oyun haline gelmeyi başaran No Man’s Sky, ciddi bir oyuncu kitlesine ulaşmış durumda.
Oyuncuların, oyun için harcadıkları ortalama süre oyunun çıkış dönemindekinin neredeyse iki katına ulaşmış durumda. Bunda şüphesiz ki güncellemelerin payı büyük. Sean Murray, “Oyunun çıkışı pek iyi olmadı. Ancak yine de ortalama olarak 25 saat oynanıyordu. Oyuna girip 1 saat oynayıp bırakan her bir oyuncuya karşılık 50 saat oyuncu da bulunuyordu. Bazıları ise ömürlük bir oyun gibi görüp yüzlerce saat harcıyordu. Bu da bizim dikkatimizi çeken konulardan birisi oldu” diyor.
Murray, güncellemeleri geliştirirken oynanış sürelerinin kendilerini motive eden bir unsur olduğunu belirtiyor. “Oyunu satın alan, NEXT’i satın alan oyuncular ortalama olarak 45 saat oynuyorlar. Bu ortalama olarak düşünüldüğünde gayet iyi bir süre. Çok az sayıda oyun 40 ila 50 saat oynanıyor, dolayısıyla bundan dolayı mutluyuz” diyor Murray.
Bana soracak olursanız No Man’s Sky, son yıllarda oyun sektörünün yaşadığı sıkıntılar ve bunlara yaklaşım konusunda üzerinde durulabilecek bir vaka. Oyunculara verilen vaatler, tamamlanmadan çıkan oyunlar, hayal kırıklıkları, sonrasında gelen güncellemeler, ek paketler ve yepyeni bir hal alan oyunlar. Destiny’de, No Man’s Sky’da ve bazı başka örneklerde gördüğümüz tablo bu. Peki bu oyunlar en baştan bu şekilde çıksalardı nasıl olurdu? Üzerinde durulması gereken bir konu da bu olsa gerek…