Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Nurettin Topçu Hayatı, Çalışmaları ve Eserleri Hakkında Bilgi

Nurettin Topçu Hayatı, Çalışmaları ve Eserleri Hakkında Bilgi

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Nurettin Topçu

Doğum 7 Kasım 1909İstanbul
Ölüm 10 Temmuz 1975İstanbul
Iş Zihin Adamı, akademisyen

Nurettin Topçu, Türk fikir adamı, etik felsefecisi ve akademisyen Hareket Dergisi'nin kurucusudur Avrupa ’ya tahsile dışarı giden Türkler aralarında etik üstünde çalışan birincil öğrenci ve Sorbonne ’da felsefe doktorası veren birincil Türk Nurettin Topçu ’dur Topçu ’nun devlet ve siyasete ilişkin fikirleri kişilik olarak insan ve millet üzerinden yapı edilmiş gibidir Hegel ’in, “Devlet ilahi iradenin yeryüzünde gözükmesidir cümlesini eserlerinde birkaç kez zikreden Topçu, “milletin şuuru, millet iradesinin gözüktüğü yer diye nitelendirdiği devleti ferdiyetin yüce Allah ’a ve sonsuzluğa doğru hareketinin bir durağı, bir menzili biçiminde telakki eder 1960 ihtilalinin arkasında Ali Fuat Başgil ’le birlikte Yargı Partisi ’nin kuruluş çalışmalarına katıldı ve 1961 seçimlerinde Konya ’dan senatör adayı gösterildi Ancak cumhurbaşkanlığı seçimi esnasında Başgil ’e yapılan muamele ve Süleyman Demirel ’in parti başkanlığına getirilmesi sırasında takınılan tavırlar yüzünden bu çevreyle münasebetlerini kesti

YAŞAMSAL
7 Kasım 1909 ’da İstanbul Süleymaniye ’de doğan Topçu ’nun çocukluğu Süleymaniye ’de ve I Dünya Savaşı yıllarında taşındıkları Çemberlitaş ’ta geçti 1922 yılında Büyük Reşid Paşa Numune Mektebi ’ni bitirip, orta öğrenimine Vefa İdadisi ’nde devam etti Lise tahsilini yaptığı İstanbul Erkek Lisesi ’nde felsefeye meyletti ve 1928 yılında bu okuldan mezun oldu

Avrupa ’da öğrenim bakmak amacıyla girdiği imtihanı kazanarak Fransa ’ya gitti Önce Fransızca öğrenmek için Aix Lisesi ’ne kaydedildi Görüşlerini benimseyeceği ve uzun süre mektuplaşacağı aksiyon (hareket) felsefesinin kurucusu Maurice Blondel ’i bu sırada tanıdı Bir müddet Aix Fakültesi ’ne devam etti 2 yıl daha sonra Strasburg Üniversitesi ’ne geçerek felsefe öğrenimi gördü, ahlak kurlarını tamamladı, sanat tarihi lisansı yaptıTezini bitirdikten daha sonra Fransa ’da kalması yönündeki teklifleri kabul etmeyip 1934 yazında Türkiye ’ye döndü ve Galatasaray Lisesi ’nde felsefe öğretmeni olarak göreve başladı (29 Eylül 1934); sosyoloji dersi okuttu

1939 yılında İzmir ’de bulunduğu yıllarda Hareket dergisini yayımlamaya başladı Derginin 4 sayısında yayımlanan ve Cumhuriyet ’i kuran kadroyu eleştirdiği ileri sürülen “Çalgıcılar yazısından nedeniyle İstanbul Vefa Lisesi felsefe öğretmenliğine nakledildi Burada 4 sene çalıştıktan daha sonra 1943 yılında Denizli İsmet İnönü Lisesi ’ne atama edildi 4 Ekim 1944 tarihinde İstanbul Erkek Lisesi ’ne nakliyle birlikte 10 yıllık sürgün hayatı sona erdi Arada Vefa ve Haydarpaşa liselerindeki öğretmenlikleri dıştan emekliliğine kadar 18 yıl burada çalıştı 20 Kasım 1974 tarihinde yaş haddinden emekli olan Topçu, kısa süren bir hastalıktan sonra 10 Temmuz 1975 tarihinde hayatını kaybetti

ÇALIŞMALARI
Celal Öğretmen ’dan (Ökten) İslami ilimler, İslam tarihi, kelam ve felsefe yönünden faydalandı, sonra İmamHatip Okulu ’nun kuruluşu esnasında programların hazırlanmasında onunla beraber çalıştı Fikri ve siyasi faaliyetlerini Türk Kültür Ocağı ve Milliyetçiler Derneği ’nde sürdüren Topçu; Ulusal Türk Talebe Birliği, Aydınlar Ocağı ve Türkiye Milli Kültür Vakfı ’nın bir takım faaliyetlerine katıldı, seminer ve konferanslar verdi; fetihFatih, Mehmed Akif ve Çanakkale kutlama toplantılarının yapılmasına öncülük etti Nurettin Topçu ’nun coğrafya olarak Anadolu ’yu, tarih ve kültür olarak SelçukluOsmanlı tecrübesini merkeze alan, buradan en geniş ve belirleyici daire olarak İslam ’a ve özellikle tasavvufa intikal eden, Batı dünyasına ve insanlık tecrübesine uzanan bütüncül bir düşünce dünyası vardır Meselelere ahlak üzerinden yaklaşır



FİKRİYATI VE ESERLERİ
Birincil yazılarından itibaren bir taraftan OsmanlıCumhuriyet modernleşmesini hesaba katarak ama onu aşmayı hedefleyerek devamlı kusur bulan bir görünüm açısıyla yeni bir insan, millet, devlet modeli inşa etmeye çalışırken dahası bunların o günün şartlarında ve tarihten gelen sağlam zeminler üzerine oturmasını olası kılacak bir rönesans fikri, bir tarih, ilim, sanat, ahlak, felsefe, tasavvuf ve din anlayışı geliştirmeye yönelmiş, metafiziği dışlayan felsefî temayüllere karşısında çıkmış; duygu, akıl, seziş ve aşk kavramlarını baştan yorumlayıp etik ağırlıklı bir felsefe kurmuştur Topçu, bütün Batılılaşma tarihini kuşatan kültüruygarlık ayırımı meselesini yeniden ele alan düşünürlerden biridir En kayda değer vurgusu bu ayırımın yüzeyselliğine dair olanıdır Ona tarafından evrensel denilen ve büyük ölçüde bilim ve teknoloji üzerinden tanımlanan uygarlık acımasız ruhundan ve kapitalist bağlamından farklı ele alınamaz

Ahali ve milliyetçilik meseleleri, Topçu ’nun eserlerinde ayrıca isyan ahlâkıyla irtibatı olan ferdiyetin yükselip sonsuzluğa uzanması süreçlerinin bir parçası, hem de Türkiye ’nin modernleşme döneminde kendini her tarafta çakmak ve anlatmak için senelerdir tartıştığı kayda değer bir problem ve bir tenkit konusu olarak yer alır Ziya Gökalp ’in Turancılık davası ile başlayan maddeci ve ütopik milliyetçiliğin Cumhuriyet döneminde kaba maddeci ve gerçekçi milliyetçiliği doğurduğunu düşünen Topçu, İslâmcılar ’ın dini milletten ayıran gayretlerinin de farklı bir düşünce karışıklığına sebebiyet verdiğini ileri sürmektedir

Başlıca eserleri; Garbın İlim Zihniyeti ve Etik Görüşü, Türkiye ’nin Maarif Davası, Komünizm Aleyhinde Yeni Nizam, Yarınki Türkiye, Büyük Fetih, Var Elde Etmek *
 
858,496Konular
981,669Mesajlar
29,742Kullanıcılar
yakshaSon üye
Üst Alt