Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

NVIDIA, Işın İzleme Performansını Artıracak Bir Teknoloji Keşfetti

NVIDIA, Işın İzleme Performansını Artıracak Bir Teknoloji Keşfetti
0
70

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
vulkan-ray-tracing-uzantilari-destekli-nvidia-geforce-460-89-whql-surucusu-cikti.jpg

NVIDIA araştırmacıları, GPU ışın izleme performansını iyileştirmek amacıyla yeni teknikler üzerinde çalışmaya devam ediyor. Tespit edilen yakın zamanda yayınlanan bir makaleye göre, “GPU Subwarp Interleaving” gerçek zamanlı ışın izlemeyi %20’ye kadar hızlandırma potansiyeline sahip bir teknoloji.

Bu doğrultuda belirtilen rakamlara ulaşmak için bazı mikro mimari iyileştirmeleri yapılması gerekiyor, aksi takdirde teknikten elde edilecek kazançlar sınırlı kalıyor. Ayrıca gerekli değişiklikleri mevcut mimariler üzerinde yapmak pek mümkün görünmüyor. Ek olarak, Subwarp Interleaving kazanımlarının Ada Lovelace (RTX 40 serisi) mimarisinden sonraki bir nesle kadar görülmeyeceği belirtilmiş.

Gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisi grafik dünyasında önem kazanmaya devam ederken yeşil takım da rekabet avantajını ve pazarlama üstünlüğünü korumak için yeni şeyler denemeye devam ediyor. Bu bağlamda Sana Damani (Gürcistan Teknoloji Enstitüsü), Mark Stephenson (NVIDIA), Ram Rangan (NVIDIA), Daniel Johnson (NVIDIA), Rishkul Kulkarni (NVIDIA) ve Stephen W. Keckler’den (NVIDIA) gibi isimlerden oluşan bir araştırma ekibi, ışın izleme üzerinde umut vaat eden bir makale yayınladılar.

Makaleye göre modern NVIDIA GPU’ların tasarlanma şekli RT performasının önüne geçiyor. Araştırmacıların açıklamaları şöyle:

İlk olarak, GPU’lar tek bir program sayacından (PC) alınan ve SIMT (tek komut, çoklu iş parçacığı) tarzında yürütülen, warp dediğimiz birimler halinde iş parçacıklarını gruplandırıyor. İkincisi, GPU’lar birçok aktif warp arasında eş zamanlı zamanlama yaparak duraklamaları gizler. Bununla birlikte, bu tasarım seçimleri, gerçek zamanlı ışın izlemede warp sapmaları, warp açlığı olan senaryolar ve zamanlayıcıda iş parçacığı tükendiğinde ve artık herhangi bir duraklamayı gizleyemediğinde GPU verimliliği kaybı nedeniyle doğal olarak sorunlara neden olur.

GPU Subwarp Interleaving ise ekibe göre modern GPU’ların warp’larla aşırı yüklenmesi ve iş parçacığının bitmesi gibi yukarıdaki zor durumlar için iyi bir çözüm. Araştırmacılar, Subwarp Interleaving özelliğine sahip mikromimariyle geliştirilmiş Turing benzeri bir GPU üzerinde testler yaptı. Işın izleme iş yüklerine sahip bir dizi uygulamada ortalama %6.3 ve en iyi durumlarda %20’ye varan performans kazançları elde ettiler.

Belirttiğimiz gibi bu RT performans avantajları mevcut GPU aileleri için geçerli olmayacak, ancak çalışmalar gelecekteki GPU mimarileri için önem taşıyor.
 
858,509Konular
982,872Mesajlar
30,651Kullanıcılar
darklawyer07Son üye
Üst Alt