Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

NVIDIA Studio’da Sanatçı Massimo Righi ile Fantastik Üç Boyutlu Hayvanlar Hayat Buluyor

NVIDIA Studio’da Sanatçı Massimo Righi ile Fantastik Üç Boyutlu Hayvanlar Hayat Buluyor
0
60

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
68
F-D Coin
66
NVIDIA-Studioda-Sanatci-Massimo-Righi-ile-Fantastik-Uc-Boyutlu-Hayvanlar-Hayat-Buluyor.jpg

NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıyeten NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor.

NVIDIA Studio bu hafta “Kaplan Yılını Beklerken” yapıtının dizayncısı, üç boyutlu hayvan sanatkarı Massimo Righi’ye odaklanıyor.

Film sanayisinde yirmi yıllık tecrübeye sahip ödüllü bir 3D sanatkarı olan Righi, en uygun yaratıcı yayınlardan çok sayıda “Ayın Tasarımcısı” mükafatı ve unvanı aldı. Ayrıyeten Autodesk, Discovery Channel, Google, Netflix ve Dünya Yırtıcı Hayat Fonu (WWF)  gibi kurumlarla da çalışıyor.

İtalyan vatandaşı olan Righi, şu anda Tayland’da yaşıyor, hayvanlara ve tabiata tutkun bir doğasever olduğu için sanatsal olarak da onlardan ilham aldığını söylüyor. Bu, gerçeğe çok yakın görsellerden ve ferdî dizaynlarıyla ayırt edilebilen çarpıcı hayvan çizimleri portföyünden de açıkça görülebiliyor.

NVIDIA-Studio-kaplan.jpg


“Kaplan Yılını Beklerken” dizaynının ardındaki öykü, sanatçı için ferdî bir husus.

Righi, “İllüstrasyonlarımda, makul bir hayvanın ikonik imgesini ya da en azından bununla ilgili şahsî fikrimi göstermeye çalışıyorum. Bu dizaynlar, çocukluk hayallerimin, gerçek ömür tecrübemle bir karışımı olarak ortaya çıkıyor” diyor.

Righi sanatına olan bağlılığını, referans olarak kullanmak üzere sık sık hayvan barınaklarını gözlemlemek, fotoğraf ve görüntü imajları çekmek için ziyaret ederek gösteriyor.

Righi’nin yaratıcı iş akışı, GeForce RTX 3080 GPU tarafından desteklenen bir Lenovo dizüstü bilgisayarda Autodesk Maya’da başlıyor. Bir temel model oluşturuluyor ve UV’yi açarak başlıyor, 3 boyutlu ağı 2 boyutlu bilgilere çevrilerek etrafına 2 boyutlu bir dokunun sarılabilmesi ile temel model oluşturuyor.

Righi sonra kaplanı daha ince detaylarla şekillendirmek için ZBrush’ta özel fırçalar kullanıyor.

Fotoğraflar ve özel fırçaların bir karışımıyla Righi, Maya’ya dönmeden ve 3D modele yeni dokular uygulamadan evvel fotoğraf detaylarını netleştirmek için bir düzineden fazla GPU hızlandırmalı özellikten biri olan AI (Yapay Zeka) dayanaklı Geliştirme Detayları teknolojisini kullanarak Adobe Photoshop’ta ana dokuları oluşturuyor.

Righi, Maya içindeki XGen interaktif groom-editor ile oluşturulan ayrıntılı, gerçekçi kürkle son derece fotoğrafa yakın bir görünüm elde etmeye öncelik veriyor. Righi, “Başlamadan evvel, kaç tane kürk tarifine gereksinimim olacağına karar verebilmem için kürk akışını incelemek çok değerli. Örneğin kaplan, ana gövde, baş, yanaklar ve bıyık üzere 10 tanımlama ile yapılıyor.” diyor.

Righi, kılavuzları manuel olarak yerleştirmek ve şekillendirmek için spline primitives (serbest el çizimi için bir prosedür sağlayan evvelden tanımlanmış şekiller) kullanıyor. Righi; “Genellikle üç yahut dört ses imaj oluşturur ve bunları birkaç tasarım kesimi ve tahminen de kıvrılma değiştiricisi ile ayırırım.”

Sanatçı, istenen çıktıyı elde edene kadar gerçek vakitli olarak inceler ve test eder, akabinde milyonlarca spline primitives dizaynından oluşan kürkü meydana getiriyor. Bu süreç GeForce RTX 3080 GPU ile 6 kat hızlandırılarak, vakitten tasarruf etmesini sağlıyor.

Model güzel bir yerdeyken Righi, farklı tasarım kümelerini birbirine bağlamak için Blendshapes kullanarak sahneyi 3 boyutlu olarak canlandırıyor. Righi, küçük detayları yanlışsız yapmak, gerçekçi hareketin özünü yakalamanın kıymetini şöyle anlatıyor: “Anatomi araştırmak eşit derecede önemlidir”. Hakikat halleri elde etmek ve her ayrıntıyı şekillendirmek için vakit ayırmanız ve çalışmanız gerekiyor.”

Righi sahne aydınlatmasını test etmeye başlıyor. Burada, GPU hızlandırmalı manzara alanı, inanılmaz derecede pürüzsüz, etkileşimli 3 boyutlu modelleme sağlıyor ve bu durum GeForce RTX 3080 GPU kullanmanın bir öbür avantajlarından biri oluyor. Righi, sisteminin yetişmesini beklemek zorunda kalmadan aydınlatma, gölgeler, animasyonlar ve daha fazlasını gerçek vakitli olarak inceleyebiliyor.

Son işlemeler dışa aktarmaya hazır olduğunda, varsayılan Autodesk Arnold oluşturucuyla AI (yapay zeka) düzeltme, entegre grafiklere sahip karşılaştırılabilir bir üniteye kıyasla Righi’nin GPU hızlandırmalı dizüstü bilgisayarında 6 kata kadar daha süratli dışa aktaran inanılmaz derecede fotogerçekçi işlemeler üretiliyor.

Ve böylelikle “Kaplan Yılını Beklerken” eseri tamamlanıyor.

Righi’nin daha fazla çalışmasını görmek için ArtStation’daki portföyü ve 3 boyutlu yapıtları inceleyebilirsiniz.
 

Similar threads

NVIDIA’nın hem dizayncıları hem de kendini tanıtmak için başlattığı haftalık yaratıcı içerik serisinin bu haftaki konuğu üç boyutlu hayvan sanatkarı Massimo Righi oldu. Sinema sanayisinde yirmi yıllık tecrübeye sahip ödüllü bir 3D sanatkarı olan Righi, en düzgün yaratıcı yayınlardan çok sayıda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
151
Görsel efekt sanatkarı Surfaced Studio, bu hafta NVIDIA Studio’ya konuk olarak akıllı sinema sekansları olan Fluid Simulation ve Destruction ile yaratıcı iş akışlarını paylaşıyor. Bu sekanslar, Surfaced Studio’nun YouTube kanalında ünlü olan farklı görsel efektleri içeriyor. Surfaced...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
3D sanatkarı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’ya konuk olduğu başyapıtı “Yolculuk” ile büyülüyor. Tüm kullanıcılarının itimat duyduğu kararlılık ve güvenilirlikle, en son çıkan yaratıcı uygulama güncellemelerini optimize eden Haziran NVIDIA Studio Driver yüklenmeye hazır. NVIDIA RTX GPU’lara...
Cevaplar
0
Görüntüleme
182
NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıyeten NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor. JSFILMZ takma ismini...
Cevaplar
0
Görüntüleme
87
Şubat NVIDIA Studio Sürücüsü ile yeni GeForce RTX 3070 Ti ve 3080 Ti Dizüstü Bilgisayar GPU’larına destek geliyor. NVIDIA Studio Sürücüleri ile eşleşen NVIDIA Studio dizüstü bilgisayarlar, içerik üreticileri için en iyi performansı ve güvenilirliği sağlıyor. En yeni sürücü, Maxon’un Redshift...
Cevaplar
0
Görüntüleme
118
858,465Konular
981,138Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt